Gammal TB ifrån okänd cachare

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Gammal TB ifrån okänd cachare

Inlägg av wkstrm » mån apr 11, 2011 12:40

Hej,
Jag har nu tinat upp ifrån vinterns dvala och har börjat spana in vilka nya cacher som finns i min närhet. I samband med en resa jag gjorde alldeles nyss så fick jag tag i en TB (från en kompis som hade en kompis som cachade för längesedan) som antagligen är död, eller som eventuellt har en ägare som är nyfiken på vart den har tagit vägen.

Jag undrar mest bara hur jag ska gå till väga med den, det känns som att jag bör registrera att jag har den i alla fall och att den snart kommer komma i rullning igen. Hur hade ni gjort?

Jag misstänker att denna TB är flera år gammmal, jag har inte haft tid/ork/lust att kolla upp den på nätet ännu så jag kan inte säga exakt hur gammal den är.
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Re: Gammal TB ifrån okänd cachare

Inlägg av *Danne* » mån apr 11, 2011 12:44

Om jag skulle var dig så skulle jag droppa ut den i en cache så fort som möjligt.
Bild

Bild
grodan & fiabus
Geocachare
Efternamn: Gustafsson
Förnamn: Karin & Björn

Inlägg av grodan & fiabus » mån apr 11, 2011 12:48

Jag hade loggat den som retrieved omgående för att få in den i rullarna igen och sedan läst om den för att snarast lägga ut den igen. För att stilla nyfikenheten, vilken TB är det? Om du går in på TBns sida så finns där ett referensnummer som börjar på just TB, det kan du uppge så vi andra kan ta del av TBns hiostoria utan att du behöver avslöja trackingnumret.

Lycka till.
grodan Karin
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » mån apr 11, 2011 12:52

Givetvis ska du registrera TB'n som retrieved. Kontakta gärna ägaren (oavsett om han/hon fortfarande cachar eller inte) och berätta hur du har kommit över den. Om du får svar och ägaren inte är intresserad längre kanske du kan få ta över den som din och skicka den vidare.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av wkstrm » mån apr 11, 2011 13:07

grodan & fiabus skrev:Jag hade loggat den som retrieved omgående för att få in den i rullarna igen och sedan läst om den för att snarast lägga ut den igen. För att stilla nyfikenheten, vilken TB är det? Om du går in på TBns sida så finns där ett referensnummer som börjar på just TB, det kan du uppge så vi andra kan ta del av TBns hiostoria utan att du behöver avslöja trackingnumret.

Lycka till.
grodan Karin
Ja det var just det, jag har inte kollat upp vilken det är ännu. Men det verkar som att jag har ett mission för ikväll när jag kommit hem ifrån jobbet/tandläkaren/möten.. :)
Blue_Suede skrev:Givetvis ska du registrera TB'n som retrieved. Kontakta gärna ägaren (oavsett om han/hon fortfarande cachar eller inte) och berätta hur du har kommit över den. Om du får svar och ägaren inte är intresserad längre kanske du kan få ta över den som din och skicka den vidare.
Aye aye, I hear ya! Som jag svarade till ovanstående, det är ett mission för ikväll helt enkelt. Ska försöka att komma ihåg att återrtapportera hit med med både info om vilken det är och eventuella fragångar! ;)
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av wkstrm » mån apr 11, 2011 16:48

Heh. Det visade sig vara en riktigt gammal jäkel som dessutom legat och sovit i måååånga år! Närmare 6 år faktiskt.

Här har ni tracking numret om ni vill kika: TB97E9

Jag ska se till att den omedelbums kommer i rullning igen. Blir nog till helgen med lite tur!

Bild
Användarvisningsbild
Farliga handen
Geocachare

Inlägg av Farliga handen » mån apr 11, 2011 21:32

Jag kan tänka mig att ägarens haka hamnade i nivå med fotknölarna efter ditt meddelande på TB-sidan. Lång vila...
grodan & fiabus
Geocachare
Efternamn: Gustafsson
Förnamn: Karin & Björn

Inlägg av grodan & fiabus » mån apr 11, 2011 22:44

Åhh vad glad jag hade blivit som TB-ägare om det hade varit våran som varit borta och kommit tillbaka efter så lång tid.
Verkligen roligt att den kom igång igen.

grodan Karin
Senast redigerad av 1 grodan & fiabus, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » mån apr 11, 2011 22:47

TBägare kaffekopp vattenglas whatever, det är hur som helst en solskenshistoria! Såg att ägaren loggat in senast idag, så död är han/hon inte iaf.
Bild
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av wkstrm » tis apr 12, 2011 12:40

Jag såg det med! Nu ska jag bara hitta en burk att lägga den i så den får ut och åka igen! :D

Bild
Skriv svar