Bugs at FAD2011

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Re: Bugs at FAD2011

Inlägg av Djurets » tis nov 08, 2011 23:37

Är det bara jag som tycker att att logga en massa TBs från en lista är som att logga cacher utan att ha varit på plats?

Och tog man en minuts titt i en låda full med +300 TBs är ju som typ att logga en T5 från marken bara för att man sett burken... :roll:

Jag kan förstå om man sammanställer en lista på ett mindre event där det kanske var 20st TBs som alla hade möjligheten titta ordentligt på, men det här....

Och det är min helt personliga åsikt!
/Djurets
Bild
Benrangel
Geocachare
Efternamn: n
Förnamn: n

Inlägg av Benrangel » ons nov 09, 2011 1:29

Jag lägger som kommentar för er som inte uppskattar listan:
-------------------------------------
Om etiken i en lista: jag ger er bara listan och ni bestämmer om ni vill vara "ärliga" eller inte.

Det som att köra en bil, du kan köra inom fartgränserna eller så kan du köra för fort, skall vi då stämma biltillverkaren?

Så det är helt och hållet upp till er om ni vill spendera 3 timmar att registrera koder eller vill cacha ?? jag har själv valt att registrera koder för min egen (och för eran) del.

För er som inte uppskattar listan BEHÖVER inte BESTÄLLA listan om ni kommer till nästa FAD. Vet att det var närmare 70 personer som ville ha en lista utav mig. då tror jag att många kan tänka er hur det skulle se ut om drygt 70 personer skulle stå och registrera koder under kvällen, då skulle inte det räcka med 2 bord utan skulle det behövas drygt 4 -6 bord för att alla skulle kunna fota av alla koder.

"bgel & benrangel"
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons nov 09, 2011 7:28

Nyfiken fråga. Jag som var med endast fram till sisådär 14-15-tiden såg inget bord med TB? Var det endast på kvällen det bordet fanns?
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Användarvisningsbild
jasy
Föreningsmedlem
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Jan
Kontakt:

Inlägg av jasy » ons nov 09, 2011 10:43

hedberg skrev:Nyfiken fråga. Jag som var med endast fram till sisådär 14-15-tiden såg inget bord med TB? Var det endast på kvällen det bordet fanns?
Kort svar: Ja
Geocaching Pioneer - but not addicted!
Bokprojektet
"Not all who wander are lost." -- J.R.R. Tolkien
"Det är stor skillnad på kritik och smutskastning!" -- jasy
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » ons nov 09, 2011 14:18

Benrangel skrev:Jag lägger som kommentar för er som inte uppskattar listan:
Om etiken i en lista: jag ger er bara listan och ni bestämmer om ni vill vara "ärliga" eller inte.

Det som att köra en bil, du kan köra inom fartgränserna eller så kan du köra för fort, skall vi då stämma biltillverkaren?

Så det är helt och hållet upp till er om ni vill spendera 3 timmar att registrera koder eller vill cacha ?? jag har själv valt att registrera koder för min egen (och för eran) del.

För er som inte uppskattar listan BEHÖVER inte BESTÄLLA listan om ni kommer till nästa FAD. Vet att det var närmare 70 personer som ville ha en lista utav mig. då tror jag att många kan tänka er hur det skulle se ut om drygt 70 personer skulle stå och registrera koder under kvällen, då skulle inte det räcka med 2 bord utan skulle det behövas drygt 4 -6 bord för att alla skulle kunna fota av alla koder.

"bgel & benrangel"
Vet att du gjorde ett hästjobb! Jag tycker att du kan logga dom med gott samvete. Frågan är om andra kan det...

Det är ju ett jävla liv på dom som loggar cacher utan att ha varit på plats eller att ha hållit i loggboken, och har man den inställningen så borde man inte heller logga en bugg som man inte haft i handen.

Och visst det tar tid! Men vill man logga buggarna så får man väl ta den tiden! Det tog ju en massa tid att springa runt i skogen och leta kontroller och cacher också....

Men det kanske bara är jag som tänker så...
/Djurets
Bild
camdan
Geocachare

Inlägg av camdan » ons nov 09, 2011 14:21

Jag äger ett par ovanliga MEGA-event coins från Tyskland. Normalt sett lägger jag dom aldrig på något bord för discovery. Utan vill man se dom ,så blir det när jag visar dom personligen.

Det gjorde jag inte i Lördags heller. Döm om min förvåning när det börjar trilla in dicoveryloggar från höger och vänster.

Så vitt jag vet var det en (1) person som fick slå ett öga på dessa dyrgripar på FAD. Kan trackingnumren därefter hamnat på listan utan min vetskap?

Låter mitt inlägg gnälligt är detta inte meningen. Jag är bara förvånad bara hur man kan tycka det är lönt att logga dicovery på något man inte har sett i verkligheten? Lite som logga en cache som en kompis hittade på Mallorca. Samtidigt jag själv satt hemma och tittade på Bingolotto. :shock:

Edit: Jag såg att Djurets lagt en kommentar i samma riktning som min.

Edit2: Ingen skugga skall falla på Benrangel. Det var en annan person som fick se mina coins. Möjligen har denne sedan spridit numren vidare?
Bild
Bild
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons nov 09, 2011 19:24

Under FAD2009 så råkade jag ut för en liknande sak. Nån ville ta en av mina mysterycacher som väldigt få har tagit, efter teknikeventet så fick jag mängder av loggar. Tror säkert det var fler som hittade den under en kvart än under senaste 4 åren om man säger så. Och då var det folk som bara hakade på.

Kan bli lite putt över att en löser och 19 andra slentrianloggar en svår mystery som de inte har löst.
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » lör nov 12, 2011 14:36

TACK HEDBERG FÖR BUGGEN JAG FICK AV DIG I DAG.TACK ÄVEN FÖR DEN LILLA PRATSTUND VI HADE.
Bild

Bild
Skriv svar