Om jag hittar en TB och tar den med mig..

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
papillonfjaril
Ny i forumet

Om jag hittar en TB och tar den med mig..

Inlägg av papillonfjaril » tor jan 16, 2014 23:33

Om jag hittar en TB och tar den med mig, hur långt måste jag flytta den till annan cache då? Ett annat land eller bara till en annan cache vart som?
mintolux
Geocachare
Efternamn: Patrik
Förnamn: Österberg

Re: Om jag hittar en TB och tar den med mig..

Inlägg av mintolux » tor jan 16, 2014 23:38

Om du läser på hemsidan för TB så står det ofta en beskrivning och mål för just den TB.
Roligt för ägaren om man kan underlätta det och göra så att målet kan nås.
Annars så kan man droppa den i kanske ett TB hotell försatt där är möjligheten stor att den hittar någon som kan hjälpa den med sitt mål.

Lycka till!
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » tor jan 16, 2014 23:52

papillonfjaril skrev:Om jag hittar en TB och tar den med mig, hur långt måste jag flytta den till annan cache då? Ett annat land eller bara till en annan cache vart som?
Välkommen till detta forum!

Som tidigare person skrev så har de flesta TBn ett mål/uppdrag som ägaren till TBn önskar att den får uppfylla.
Kan du hjälpa TBn på vägen och underlätta den att nå sitt mål/uppdrag så är det givetvis ett "Plus" men det är gott nog att se till så att TBn får hamna i en annan burk som man känner är tillräckligt säker för att placera en TB i.

Sedan kan det vara bra att ha lite "rotation" på TBn som du hittar så att de inte blir liggande i ryggsäcken för länge.
Undvik att tappa dem i bilen, speciellt om det är en kobjällra...

Loggen av TBn efter att jag hittade den i bilen http://coord.info/TL20F8ZH

.
magujo
Geocachare

Inlägg av magujo » fre jan 17, 2014 0:00

papillonfjaril skrev:Om jag hittar en TB och tar den med mig, hur långt måste jag flytta den till annan cache då? Ett annat land eller bara till en annan cache vart som?
Tar du med dig en TB finns inga andra krav än att du ska lämna den i en annan cache inom rimlig tid (2-3 veckor). Har den ett specifikt mål finns det beskrivet på TB:ns sida och/eller bifogat TB:n och då bör man naturligtvis försöka bidra till att det kan uppfyllas.
Den som söker hittar ofta något annat
Skriv svar