Community Volunteer

Dessa hoppande loppor förtjänar naturligtvis lite plats.
Muodji
Geocachare
Efternamn: Berndtsson
Förnamn: Stig

Community Volunteer

Inlägg av Muodji » sön dec 25, 2016 22:35

Var ute på en cacherunda idag och fann ett spårbart objekt som jag inte sett förr, på det står det "Community Volunteer".

När jag skulle registrera att jag tagit med det så kommer det upp att föremålet är inte registrerat alls ännu. Det låg i en förpackning med dess namn och allt samt att det skulle registreras på "Geocaching.com/Track".

Det verkar som någon har lagt dit det utan att registrera det. Hur skall jag göra nu? Skall jag registrera det? i så fall blir det ju jag som står som innehavare, eller skall jag göra på något annat sätt?
Sisjötrollen
Geocachare

Re: Community Volunteer

Inlägg av Sisjötrollen » mån dec 26, 2016 12:15

Det händer att CO:s lägger i oreggade TB:s som FTF-pris i nya burkar, isf är det ditt :D
Om så inte är fallet och du kan lista ut vem som lagt det där bör du kolla med vederbörande vad avsikten är. I annat fall hade jag reggat det och släppt ut det i vida världen.
Det finns inga klarar regler i sådana fall utan det är upp till var och en.
Muodji
Geocachare
Efternamn: Berndtsson
Förnamn: Stig

Re: Community Volunteer

Inlägg av Muodji » mån dec 26, 2016 13:01

Det här är en gammal cache, den lades ut 2002 och det är mer än ett halvår sedan den loggades senast. Det spårbara föremålet verkar vara helt nytt till skillnad från allt annat i cachen. Det verkar som om någon har lagt det i cachen utan att göra någon notering om det.
Skriv svar