GC-live segt för bara mig?

Fördelar, nackdelar, tips och hjälp.
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

GC-live segt för bara mig?

Inlägg av linsrille » sön mar 24, 2013 1:21

Jag är lite oroad över att genomlida våren med abstinens och irritation av att vänta på live-api'et stup i kvarten. Jag anväder neongeo och får väldigt ofta felmeddelanden som "invalid request" och "your connection timed out" när annan datatrafik flyter problemfritt. Resultatet är att jag inte får ner cacher i mobilen och att jag inte kan logga i fält eller att jag missar att nätlogga cacher eftersom de inte laddas upp som fieldnote.

De här problemen har blivit allt vanligare de senaste månaderna. Fler som upplever samma och i så fall vilka program/appar?

Ska man behöva gå tillbaks till pocket querys för att få en dräglig cachingupplevelse? Nu blev det visst lite osakligt gnäll också 8)
Bild
Anden81
Geocachare
Efternamn: Andskär
Förnamn: Mathias

Re: GC-live segt för bara mig?

Inlägg av Anden81 » sön mar 24, 2013 2:40

Har hänt mig med senaste tiden. Funkar bra att surfa vanligt men neongeo får jag network error i.
Ikväll var vi tre stycken som fick felmeddelanden i neongeo så det verkar vara ett utbrett problem.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » sön mar 24, 2013 19:39

Då är frågan om det är så i officiella appen och eventuella andra som kör mot gc-live eller bara neongeo?

Körde med fieldnotes igår och hade fyrdubbla loggar på vissa för att den sagt att de inte laddades upp.
Bild
Användarvisningsbild
ekhoc
Geocachare

Inlägg av ekhoc » sön mar 31, 2013 11:24

Inte bara neongeo, tyvärr.
Bild
ronnya71
Geocachare

Inlägg av ronnya71 » sön mar 31, 2013 11:59

kan det vara många som börjar damma av sina program nu när våren kommer så det är överbelastning ?
Användarvisningsbild
IrreVilse
Geocachare
Efternamn: Westin
Förnamn: Göran

Inlägg av IrreVilse » tis apr 02, 2013 18:02

Jag har Geocache Navigator, och har väl fått felmeddelanden lite av och oftast troligen beroende på dålig nättäckning, men nu tiden före påsk verkar det ha blivit sämre och problemen annorlunda. Under påskhelgen gick det överhuvudtaget inte att använda telefonen att cacha med, ett nytt felmeddelande dök upp. ......... server to busy. Men i dag den 2/4 fungerade den utan anmärkning till att söka med. Så det verkar som om våra vårkänslor blir för betungande för servern.
Användarvisningsbild
IrreVilse
Geocachare
Efternamn: Westin
Förnamn: Göran

Inlägg av IrreVilse » tis apr 02, 2013 18:20

Fieldnote har helt slutat fungera sen en tid tillbaka. allting ser bra ut och verkar fungera som förut med ett meddelande om att noteringen är mottagen och en uppmaning att gå in på mitt konto och logga. Men under fieldnotes på min sida möts jag numera av meddelandet att ingen fieldnote finns. Fler som har samma problem? Jag har Geocache Navigator. :?:
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » tis apr 02, 2013 21:08

Loggade två cacher idag med Neongeo, laddade alltså upp fieldnotes för att logga hemma, funkade perfekt och utan dröjsmål.
BildBild
Anden81
Geocachare
Efternamn: Andskär
Förnamn: Mathias

Inlägg av Anden81 » ons apr 03, 2013 22:45

The Forslunds skrev:Loggade två cacher idag med Neongeo, laddade alltså upp fieldnotes för att logga hemma, funkade perfekt och utan dröjsmål.
Funkade perfekt för mig hela helgen utom i måndags då jag fick nätverksfel.
Vet inte om det har nåt att göra med vilken tid man försöker ladda upp loggarna
Bild
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare

Inlägg av linsrille » ons apr 03, 2013 22:51

Anden81 skrev:
The Forslunds skrev:Loggade två cacher idag med Neongeo, laddade alltså upp fieldnotes för att logga hemma, funkade perfekt och utan dröjsmål.
Funkade perfekt för mig hela helgen utom i måndags då jag fick nätverksfel.
Vet inte om det har nåt att göra med vilken tid man försöker ladda upp loggarna
Jag upplever att det är värre sena timmar och helger så det är väl jänkarnas fel som vanligt :) Har inte cachat så vansinnigt mycket senaste tiden så mitt underlag är lite skralt.
Bild
Skriv svar