Ozippad PQ

Fördelar, nackdelar, tips och hjälp.
Threefoot
Geocachare

Ozippad PQ

Inlägg av Threefoot » tis maj 03, 2016 20:45

Jag har en kompis som gjort flera pq 1000 gömmor men får en ozippad fil på 1,18 MB. Efter uppzippning brukar filen vara betydligt större. Vad har gått snett? Finns verkligen alla tusen med i den nedladdade ozippad filen?
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Re: Ozippad PQ

Inlägg av The Forslunds » tis maj 03, 2016 23:17

Threefoot skrev:Jag har en kompis som gjort flera pq 1000 gömmor men får en ozippad fil på 1,18 MB. Efter uppzippning brukar filen vara betydligt större. Vad har gått snett? Finns verkligen alla tusen med i den nedladdade ozippad filen?
åäö osv i PQ-namnet brukar göra att ändelsen försvinner (om PQn är skapad på geocaching.com) döp om filen med .zip på slutet så lär den gå att packa upp.
BildBild
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Inlägg av Tom10_2 » tor maj 05, 2016 16:23

Threefoot skrev:Jag har en kompis som gjort flera pq 1000 gömmor men får en ozippad fil på 1,18 MB. Efter uppzippning brukar filen vara betydligt större. Vad har gått snett? Finns verkligen alla tusen med i den nedladdade ozippad filen?
Är du säker på att han inte får den som komprimerad filmapp?
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Inlägg av Tom10_2 » tor maj 05, 2016 16:27

The Forslunds skrev:
åäö osv i PQ-namnet brukar göra att ändelsen försvinner (om PQn är skapad på geocaching.com) döp om filen med .zip på slutet så lär den gå att packa upp.
Jag kör med IE och om jag högerklickar på den komprimerade filmappen får jag upp uppackning som alternativ. Klickar jag på den får jag två GPX-filer. En med cacherna och en med waypoints typ parrkering, trailhead o.dyl.
Threefoot
Geocachare

Inlägg av Threefoot » sön maj 08, 2016 22:50

Tack för tips. Det verkar som det är åäö som spökar.
Skriv svar