geocacher

Här diskuterar vi olika cacher
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

geocacher

Inlägg av Loranga » sön okt 21, 2018 15:40

Danmarks näst äldsta geocache ( en av två publicerad år 2000) hotas att arkiveras. GC103 "High Tension in the Bog" https://coord.info/GC103 .

CO verkar ha tröttnat på copy/paste-loggar och statistikjakt. Vad tycker vi om det? Diskutera fritt. :)
Loranga
Geocachare

Re: geocacher

Inlägg av Loranga » sön okt 21, 2018 15:48

Förtydligande....Danmarks Äldsta är givetvis fortfarande aktiv: GC6A "Kippers in the Jungle" https://coord.info/GC6A
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Inlägg av FN-yxa » sön okt 21, 2018 16:42

Jag tycker att det är väldigt tråkigt när gamla cacher arkiveras. CO's motivering kan jag till viss del förstå men ändå inte.
Hur ska nya cachare ha en chans att fylla många utläggnngsmånader när de gamla cacherna försvinner?

CO bestämmer givetvis själv men då tycker jag att det är bättre att adoptera bort den.

/ FN-yxa

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

TMR68
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Ramdahl
Förnamn: Tomas

Inlägg av TMR68 » sön okt 21, 2018 19:39

Jag håller helt med om att de äldsta cacherna i första hand bör adopteras bort, snarare än att arkiveras. Naturligtvis är det inte alltid möjligt, om ex.v området förändras, vilket gör att några burkar alltid kommer att förloras.
När det gäller så gamla och viktiga cacher, som de båda nämnda, bör så mycket som kan göras för att bevara dem.
Loranga
Geocachare

Inlägg av Loranga » tor nov 01, 2018 23:39

....när det gäller GC103 "High Tension in the Bog" så verkar det hela ha utvecklats till någon slags principsak. Lite tråkigt. Som sagt, det hade varit bättre att adoptera bort cachen i fråga. Men å andra sidan kan jag förstå COs frustration då flera geocachare inte har läst cachebeskrivningen och därmed retat upp markägarna i närheten.....
Ett resultat av statistikhetsen senare år? Användare hinner inte ens läsa cachebeskrivningarna?
Loranga
Geocachare

Inlägg av Loranga » fre nov 02, 2018 21:24

....och där arkiverades den.
"Loggad av: Geocaching HQ Admin
Loggtyp: Archive
Datum: 2018-11-02
Plats: Denmark
Typ: Traditional Cache
Logg:
The owner of this cache has moved it to a location that is not available. Because he is unwilling to move it to a different location that is available, we have no choice but to archive it."

Tråkigt.
denise
Ny i forumet
Efternamn: Denise
Förnamn: Eden

Inlägg av denise » lör okt 26, 2019 7:32

jag vet en till av det lite klurigare slaget. Den finns i Stockholm
Skriv svar