Erm.. var den min?rogge88 skrev:Kan inte hålla med eftersom jag var på en Växjörunda igår och påträffade en genomsur cache med sniglar och spindlar på och i sig, nere i ett mörkt hål i marken. Men det var en intressant plats, fast det inte stod särskilt mycket i beskrivningen så kunde man ana till sig en historia
"Skitcacher?"
- Blue_Suede
- Geocachare
Re: "Skitcacher?"
Ett bra argument för att alla cacher är bra. På nåt sätt.Visom skrev:Tillhör också dem som använder cachandet som en ursäkt för att komma utanför dörren. Därför tycker jag de flesta cacherna är ok, men samtidigt uppskattar jag de cacher där folk tänkt till lite.
Det är ett mål att ta sig till. En anledning att röra på sig.
Att man sedan kanske blir besviken på att det inte var "bättre" när man kommer fram är en annan sak. Motionen fick man ju ändå!
Och en pinne i statistiken.

Jo, men det gör ju inget om man anstränger sig liiiite...msen skrev:Hellre en cache än ingen cache.

Nej, det var inte dinBlue_Suede skrev:Erm.. var den min?rogge88 skrev:Kan inte hålla med eftersom jag var på en Växjörunda igår och påträffade en genomsur cache med sniglar och spindlar på och i sig, nere i ett mörkt hål i marken. Men det var en intressant plats, fast det inte stod särskilt mycket i beskrivningen så kunde man ana till sig en historia

OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.
Jag är av åsikten att det kan inte finnas några "ointressanta" cacher, för någon "ointressant" cache måste ju i så fall vara ens närmaste och det gör just denna "ointressanta" cache rätt intressant.
- Blue_Suede
- Geocachare
Å mina kollegors vägnar bugar jag mig ödmjukast för denna hyllningrogge88 skrev:OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.

Håller med era mystery kan få hårstråna gråa bla bumbas mystery dom är luriga men snyggt gjorda.Ja inte bara bumbas utan alla i v'äxjö har bidragit med bra mystery.Blue_Suede skrev:Å mina kollegors vägnar bugar jag mig ödmjukast för denna hyllningrogge88 skrev:OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.
danne

Skitburkar finns det enligt min mening, och då tänker jag framförallt på medicinburkar som har ett mindre hål en själva burken, ett jävla otyg att få ur loggremsan
Även begagnade plast burkar till pizzasallad och snusdosor står inte högt i kurs enligt mig.

Även begagnade plast burkar till pizzasallad och snusdosor står inte högt i kurs enligt mig.
- Blue_Suede
- Geocachare
Håller fullständigt med! De två sistnämnda är ju inte speciellt hållbara eller vattentäta men medicinburkar kan vara helt OK, förutsatt att man inte har en ihoprullad logremsa utan en kort rak, gärna med en kartongbit som stöd.Djuret skrev:Skitburkar finns det enligt min mening, och då tänker jag framförallt på medicinburkar som har ett mindre hål en själva burken, ett jävla otyg att få ur loggremsan![]()
Någon sådan har jag aldrig hittat och där skulle tom jag kunna hålla med om att behållaren är skitkass, platsen däremot kan ju vara skitbraDjuret skrev: Även begagnade plast burkar till pizzasallad .

Snusburkar funkar kanon på vissa ställen, jag har hittat sådana inne rör och under olika saker och där är deras form ett plus

Medicinburkar är också ok men visst kan man svära lite ibland när man ska ha ut loggremsan men det är sånt som hör till

Idag såg jag en sort av gömma som jag inte råkat ut för tidigare och som funkade alldeles utmärkt. Jag tror det var en hållare för brytknivblad 10x2x0,5 cm någonting med en penna som skalats så att den blev "platt" logg o penna låg i en ziplockpåse i brytkniv"lådan" På just denna plats var denna typ klockren

-
- Geocachare
Det finns inga skitcacher. Det finns personlig motvilja mot vissa cacher. Kanske också elitism och en känsla av överlägsenhet som manifesterar sig i fördömande av de saker de flesta av oss accepterar som en del av hobbyn. Jag ser när jag läser mellan raderna en ganska stor grupp personer som inte kan förstå att andra har sin egen synpunkt, och som även har svårt att fatta verkligheten så som majoriteten gärna ser den.
Det finns dock i mitt tycke skitcacheägare. Har dom fått upprepad information om att det är något problem med deras cacher och sen väljer att ignorera det blir jag rätt irriterad.
Jag har relativt nyss fått OK på jobb ett bra tag till, och innan dess vågade jag inte börja lägga ut burkar. Nu sitter jag och funderar på var min första cache ska hamna. Det lutar åt inom synhåll från vardagsrummet och en annorlunda "burk". Jag har en hel del andra uppslag via saker jag redan har producerat. Bl a blir det kanske en serie cacher ut på Härnästet med det här bas: http://www.fjallstal.se/kongeveien/index.html
Oavsett vad jag lägger ut så kommer inte alla bli nöjda. Och?
Det finns dock i mitt tycke skitcacheägare. Har dom fått upprepad information om att det är något problem med deras cacher och sen väljer att ignorera det blir jag rätt irriterad.
Jag har relativt nyss fått OK på jobb ett bra tag till, och innan dess vågade jag inte börja lägga ut burkar. Nu sitter jag och funderar på var min första cache ska hamna. Det lutar åt inom synhåll från vardagsrummet och en annorlunda "burk". Jag har en hel del andra uppslag via saker jag redan har producerat. Bl a blir det kanske en serie cacher ut på Härnästet med det här bas: http://www.fjallstal.se/kongeveien/index.html
Oavsett vad jag lägger ut så kommer inte alla bli nöjda. Och?

Vill bara säga att jag tycker att klippet från YouTube var helt underbart. Gav en tankeställare och en hel del inspiration. Finns det många rullstolsburna cachare i Sverige? Vi får väl hjälpas åt att fixa fler kul cacher även för denna målgruppen! Som tur är så är vi ju alla olika och cacher går ju att göra på hur många sätt som helst.... Visst är Geocahing BÄST!
Kaizagris skrev:Vill bara säga att jag tycker att klippet från YouTube var helt underbart. Gav en tankeställare och en hel del inspiration. Finns det många rullstolsburna cachare i Sverige? Vi får väl hjälpas åt att fixa fler kul cacher även för denna målgruppen! Som tur är så är vi ju alla olika och cacher går ju att göra på hur många sätt som helst.... Visst är Geocahing BÄST!

-
- Geocachare
Alla cacher i Oslo centrum är skit...
Trampa på en kanyl gömma...
Bra att dom inte har större än micro!
Knakare, horor och gäng som drar fram och bara vill slås, sälja knark eller säja sin kropp.
Skit stad... Hur blev det så?
http://thesmokestoner.blogspot.com/2011 ... -dead.html
???
Länkar gärna till denna:
Första skjutet är gratis!....
http://www.folkvett.se/sovjetstaten/tag/heroin/
Trampa på en kanyl gömma...
Bra att dom inte har större än micro!
Knakare, horor och gäng som drar fram och bara vill slås, sälja knark eller säja sin kropp.
Skit stad... Hur blev det så?
http://thesmokestoner.blogspot.com/2011 ... -dead.html
???
Länkar gärna till denna:
Första skjutet är gratis!....
http://www.folkvett.se/sovjetstaten/tag/heroin/
thesmokestoner.blogspot.com