"Skitcacher?"

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare
Re: "Skitcacher?"

Inlägg av Blue_Suede » mån nov 15, 2010 17:28

rogge88 skrev:Kan inte hålla med eftersom jag var på en Växjörunda igår och påträffade en genomsur cache med sniglar och spindlar på och i sig, nere i ett mörkt hål i marken. Men det var en intressant plats, fast det inte stod särskilt mycket i beskrivningen så kunde man ana till sig en historia :D
Erm.. var den min?
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » mån nov 15, 2010 17:46

Visom skrev:Tillhör också dem som använder cachandet som en ursäkt för att komma utanför dörren. Därför tycker jag de flesta cacherna är ok, men samtidigt uppskattar jag de cacher där folk tänkt till lite.
Ett bra argument för att alla cacher är bra. På nåt sätt.

Det är ett mål att ta sig till. En anledning att röra på sig.
Att man sedan kanske blir besviken på att det inte var "bättre" när man kommer fram är en annan sak. Motionen fick man ju ändå!
Och en pinne i statistiken.
Bild
msen
Geocachare

Inlägg av msen » mån nov 15, 2010 17:59

Hellre en cache än ingen cache.
BildBild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » mån nov 15, 2010 19:39

msen skrev:Hellre en cache än ingen cache.
Jo, men det gör ju inget om man anstränger sig liiiite... ;-)
Bild
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » mån nov 15, 2010 19:42

Blue_Suede skrev:
rogge88 skrev:Kan inte hålla med eftersom jag var på en Växjörunda igår och påträffade en genomsur cache med sniglar och spindlar på och i sig, nere i ett mörkt hål i marken. Men det var en intressant plats, fast det inte stod särskilt mycket i beskrivningen så kunde man ana till sig en historia :D
Erm.. var den min?
Nej, det var inte din :wink: Det var en "servärd burk" och nu talar jag verkligen om just burken, tyvärr stod den inte emot väta på det sättet den borde. Men vi torkade ur så gott det gick och la loggboken i en plastpåse så den inte skulle ta skada i den fina men tyvärr inte täta burken.

OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.
OlofL
Geocachare

Inlägg av OlofL » tis nov 16, 2010 8:16

Jag är av åsikten att det kan inte finnas några "ointressanta" cacher, för någon "ointressant" cache måste ju i så fall vara ens närmaste och det gör just denna "ointressanta" cache rätt intressant.
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » tis nov 16, 2010 9:01

rogge88 skrev:OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.
Å mina kollegors vägnar bugar jag mig ödmjukast för denna hyllning :oops:
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem

Inlägg av *Danne* » tis nov 16, 2010 9:13

Blue_Suede skrev:
rogge88 skrev:OT: Måste bara få berömma Växjöfolkets fantasifulla och roliga mysterys.
Å mina kollegors vägnar bugar jag mig ödmjukast för denna hyllning :oops:
Håller med era mystery kan få hårstråna gråa bla bumbas mystery dom är luriga men snyggt gjorda.Ja inte bara bumbas utan alla i v'äxjö har bidragit med bra mystery.

danne
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem

Inlägg av Djurets » tis nov 16, 2010 12:43

Skitburkar finns det enligt min mening, och då tänker jag framförallt på medicinburkar som har ett mindre hål en själva burken, ett jävla otyg att få ur loggremsan [-X
Även begagnade plast burkar till pizzasallad och snusdosor står inte högt i kurs enligt mig.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » tis nov 16, 2010 14:00

Djuret skrev:Skitburkar finns det enligt min mening, och då tänker jag framförallt på medicinburkar som har ett mindre hål en själva burken, ett jävla otyg att få ur loggremsan [-X
Även begagnade plast burkar till pizzasallad och snusdosor står inte högt i kurs enligt mig.
Håller fullständigt med! De två sistnämnda är ju inte speciellt hållbara eller vattentäta men medicinburkar kan vara helt OK, förutsatt att man inte har en ihoprullad logremsa utan en kort rak, gärna med en kartongbit som stöd.
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » tis nov 16, 2010 17:27

Djuret skrev: Även begagnade plast burkar till pizzasallad .
Någon sådan har jag aldrig hittat och där skulle tom jag kunna hålla med om att behållaren är skitkass, platsen däremot kan ju vara skitbra :D
Snusburkar funkar kanon på vissa ställen, jag har hittat sådana inne rör och under olika saker och där är deras form ett plus :D
Medicinburkar är också ok men visst kan man svära lite ibland när man ska ha ut loggremsan men det är sånt som hör till :D

Idag såg jag en sort av gömma som jag inte råkat ut för tidigare och som funkade alldeles utmärkt. Jag tror det var en hållare för brytknivblad 10x2x0,5 cm någonting med en penna som skalats så att den blev "platt" logg o penna låg i en ziplockpåse i brytkniv"lådan" På just denna plats var denna typ klockren :D
The Kamikaze Clan
Geocachare

Inlägg av The Kamikaze Clan » ons nov 17, 2010 14:45

Det finns inga skitcacher. Det finns personlig motvilja mot vissa cacher. Kanske också elitism och en känsla av överlägsenhet som manifesterar sig i fördömande av de saker de flesta av oss accepterar som en del av hobbyn. Jag ser när jag läser mellan raderna en ganska stor grupp personer som inte kan förstå att andra har sin egen synpunkt, och som även har svårt att fatta verkligheten så som majoriteten gärna ser den.

Det finns dock i mitt tycke skitcacheägare. Har dom fått upprepad information om att det är något problem med deras cacher och sen väljer att ignorera det blir jag rätt irriterad.

Jag har relativt nyss fått OK på jobb ett bra tag till, och innan dess vågade jag inte börja lägga ut burkar. Nu sitter jag och funderar på var min första cache ska hamna. Det lutar åt inom synhåll från vardagsrummet och en annorlunda "burk". Jag har en hel del andra uppslag via saker jag redan har producerat. Bl a blir det kanske en serie cacher ut på Härnästet med det här bas: http://www.fjallstal.se/kongeveien/index.html

Oavsett vad jag lägger ut så kommer inte alla bli nöjda. Och? ;)
Kaizagris
Geocachare

Inlägg av Kaizagris » ons nov 17, 2010 15:39

Vill bara säga att jag tycker att klippet från YouTube var helt underbart. Gav en tankeställare och en hel del inspiration. Finns det många rullstolsburna cachare i Sverige? Vi får väl hjälpas åt att fixa fler kul cacher även för denna målgruppen! Som tur är så är vi ju alla olika och cacher går ju att göra på hur många sätt som helst.... Visst är Geocahing BÄST!
Bild
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » ons nov 17, 2010 19:29

Kaizagris skrev:Vill bara säga att jag tycker att klippet från YouTube var helt underbart. Gav en tankeställare och en hel del inspiration. Finns det många rullstolsburna cachare i Sverige? Vi får väl hjälpas åt att fixa fler kul cacher även för denna målgruppen! Som tur är så är vi ju alla olika och cacher går ju att göra på hur många sätt som helst.... Visst är Geocahing BÄST!
=D> =D> =D>
The Smokestoners
Geocachare

Inlägg av The Smokestoners » lör jan 29, 2011 22:32

Alla cacher i Oslo centrum är skit...
Trampa på en kanyl gömma...
Bra att dom inte har större än micro!

Knakare, horor och gäng som drar fram och bara vill slås, sälja knark eller säja sin kropp.

Skit stad... Hur blev det så?

http://thesmokestoner.blogspot.com/2011 ... -dead.html

???

Länkar gärna till denna:

Första skjutet är gratis!....

http://www.folkvett.se/sovjetstaten/tag/heroin/
thesmokestoner.blogspot.com

Bild
Skriv svar