Stashnote - hur gör ni?

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Stashnote - hur gör ni?

Inlägg av linsrille » mån jan 02, 2012 22:13

Stashnotes verkar vara på utdöende, jag kläckte dock en revolutionerande ide för minst ett år sen som nu har materialiserats. Låt mig presentera *trumvirvel* stashloggen! Det fantastiska är alltså att stashnoten inte är en lös lapp som ligger i vägen för loggremsan och som man alltid får plocka upp från backen när man rullar ut loggremsan. Den är istället tryckt direkt på loggremsan.
Bild
Det finns garanterat fler som gör så, men jag har själv inte sett det i det vilda innan. Just den här varianten är för rullade loggremsor till petrör. På filmburksmodellen får man placera på höjden istället, kanske på baksidan.
Ett annat tips är att trycka linjer på baksidan också så det inte blir så grötigt när framsidan är full.
Bild
madchicken
Geocachare
Efternamn: Rydlinge
Förnamn: Lars

Re: Stashnote - hur gör ni?

Inlägg av madchicken » mån jan 02, 2012 22:22

Lysande! =D>
Bild
Thompa80
Geocachare
Efternamn: Karlsson
Förnamn: Thomas

Inlägg av Thompa80 » mån jan 02, 2012 23:04

Jag brukar köra stashnote på sista sidan i ett trearks logscroll. Dvs sida ett GClogga och info om cachen samt linjer, sida 2,3,4,5 med bara linjer, och sida sex med stashnote.
Användarvisningsbild
TractionMan
Geocachare
Efternamn: Johansson
Förnamn: Stellan
Kontakt:

Inlägg av TractionMan » tis feb 07, 2012 4:02

Smart lösning! Annars löste jag saken genom att laminera stashnoten och limma fast den på insidan av burklocket. Funkar dock inte på nano... :mrgreen:
Bild
Dakota 20, Fri Pro v2 Götaland, CN Europa + väldigt dåligt lokalsinne.
http://tractionman.blogspot.com http://www.youtube.com/tractionmanswe
vovvelivovven
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Nilsson
Förnamn: Ingvar L

Inlägg av vovvelivovven » tor feb 09, 2012 23:58

Hej!
Jag tror jag har stashnotes i alla mina burkar o delsteg. Oftast har jag även en av Geocachen.se (Dottan) klisteretiketter på utsidan.
Jag tycker att en stashnote är litet av ett adelsmärke för geocachingen. Folk som hittar en plastburk under stubbe under svampturen är ju potentiella geocachare.
Innan jag började med denna hobby kunde jag se vid mina hundpromenader flitigt upptrampade stigar i det höga gräset som slutade vid en stolpe med en skylt "Avstjälpning förbjuden". En fullkomlig gåta för mig. Hade jag tittat bättre och sett den fantasifullt apterade filmburken med en fuktig, litet mögelluktande pappersklump inuti hade jag fortfarande inte begripit ett dyft.

Speciellt illa är det med riktiga burkar där det finns gott om plats att lägga med en stashnote. Numera har jag dessa bara på svenska, alltid laminerade och i petrörsfallet går det utmärkt att sätta den på utsidan.

Laminerade pappieren kan man "förkrulla" genom att rulla den runt ett plaströr (sånt som man drar elkablar i väggarna genom och dessa finns det alltid småstumpar av på ett bygge) med mindre diameter än petröret eller filmburken och fästa med kummiband. Sedan blåser jag med måttlig värme med en värmepistol en stund så att lamineringsplasten kan forma till sig. Värmer man för mycket sprätter gummibanden av (fungerar som överhettningsvarning). Efter att svalnat några minuter så håller sig denna laminerade lapp krullig och brukar i en filmburk kunna fås att smita fast mot burkens insida utan att den ramlar ut när man pillar ut den mögelluktande papermache-loggen.
Jag använder gärna RiteInTheRain-papper för dessa loggremsor. Har även några små ute som har plastfilm som är perfekt för blyertsskrift.

Varma vinterhälsningar // Ingvar :D
Användarvisningsbild
teamroos
Geocachare
Efternamn: Roos
Förnamn: Mikael

Inlägg av teamroos » ons apr 18, 2012 17:48

Behöver byta ut lite blöta loggremsor så jag slog ihop en loggremsa i google doc. Håll till godo och kopiera gärna och gör den lite finare och dela med er av den. Tog den engelska texten, orkade :roll: inte göra den till svensk...

Tanken är att man skriver ut den dubbelsidig och sen klipper till den. Jag tänkte ha den till provrör så jag får nog klippa lite kanske, tveksam om jag kan vika ett A4 ner i ett provrör på ett bra sätt. Får se helt enkelt.

Här är länken till den:
http://goo.gl/a8xAL

Ungefär så här ser den ut:
Bild
/teamroos
Bild Bild
Skriv svar