Vad är en T5?

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare
Efternamn: Magnusson
Förnamn: Andreas

Re: Vad är en T5?

Inlägg av andreasma » mån mar 05, 2012 15:30

kung_gustaf skrev:
sydman skrev: Tar mig friheten att fråga om du tänk skapa en ny kategori som inte är D/T om du inte tycker att terräng och utrustning hör hemma under T.. eller du vill peta in utrusningen under D?

Va?! Nu har det lite galet.. jag har inte påstått något dylikt? Jag tycker däremot inte att en T5 måste kräva utrustning. Det kan vara T5 ändå!
Vi diskuterar inte vad någon tycker utan vad regler/guidelines säger...
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
Användarvisningsbild
kung_gustaf
Geocachare
Efternamn: Christian
Förnamn: Cassepierre

Inlägg av kung_gustaf » mån mar 05, 2012 15:40

andreasma skrev:
kung_gustaf skrev:
sydman skrev: Tar mig friheten att fråga om du tänk skapa en ny kategori som inte är D/T om du inte tycker att terräng och utrustning hör hemma under T.. eller du vill peta in utrusningen under D?

Va?! Nu har det lite galet.. jag har inte påstått något dylikt? Jag tycker däremot inte att en T5 måste kräva utrustning. Det kan vara T5 ändå!
Vi diskuterar inte vad någon tycker utan vad regler/guidelines säger...
Ja, fast en T5 måste ändå kunna vara T5 utan att det krävs utrustning?

/Knugen
Kung_Gustaf & Dalecarlia = Stonebreakers
Bild
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare
Efternamn: Magnusson
Förnamn: Andreas

Inlägg av andreasma » mån mar 05, 2012 15:53

kung_gustaf:

Kort svar: nej.
Långt svar: se mina tidigare inlägg i denna tråd.

Härmed anser jag det "färdiginläggat" från min del i denna tråd. Tror jag gjort min syn klar och ytterligare inlägg tillför inget nytt under solen, bara mer att läsa. Kan bara konstatera att vi tycker olika/tolkar regler och guidelines olika. Så är det och så kommer det nog alltid vara såvida inte Groundspeak är mera tydliga och utförliga kring vad som gäller så att tolkningsregler minimeras till förmån för klara regler.
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » mån mar 05, 2012 16:04

kung_gustaf skrev:

T5 kräver inte utrusning men med special utrustning så blir kravet T5, och nej klart man kan ha en T5 utan special utrustning det finns/fanns tex en cache i Afrika som det var 2 dagars vandring till och som dessutom låg i en vulkankrater

Och knugen du får alltså ursäkta lite din statistik här visar att du har 134 fund på de 6 månader sedan ditt konto öppnades..... och har ganska staka åsikter om hur saker SKA vara , med "all due respect" som man kunde uttryckt det på andra sidan vattnet...vi har lite mer erfarenhet ...utnyttja den
Bild
Användarvisningsbild
kung_gustaf
Geocachare
Efternamn: Christian
Förnamn: Cassepierre

Inlägg av kung_gustaf » mån mar 05, 2012 16:19

Då antar jag att min åsikt inte väger speciellt tungt.

Därmed följer jag Andreasma och lämnar tråden.

/Knugen
Kung_Gustaf & Dalecarlia = Stonebreakers
Bild
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » mån mar 05, 2012 16:22

kung_gustaf skrev:Då antar jag att min åsikt inte väger speciellt tungt.

Därmed följer jag Andreasma och lämnar tråden.

/Knugen
Din åsikt kan faktiskt inte påverka speciellt mycket...det finns ett "regelverk" som de flesta följer och det vill du ändra på i ett globalt system där det funkar på ungefär samma sätt överallt...
Bild
medlem
Geocachare
Efternamn: Andersson
Förnamn: Simon

Inlägg av medlem » mån mar 05, 2012 22:09

Jag förstår inte varför det nu plötsligt finns ett behov att ändra reglerna. T5 kräver specialutrustning och utgår från mediancacharen.
Varför ska man ha olika terrängsystem för olika grupper? Den här är T5 för dig men en enkel T2 för den som ingår i Djuphavsdykningsgruppen.
Den här klättercachen som ligger 500 meter uppför ett stup är T5 för nybörjaren men T1 för "Erfarna extremklättrargruppen".

Urdumt.
Skriv svar