Dataspels cache

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
E-skil
Geocachare
Efternamn: F
Förnamn: Eskil

Dataspels cache

Inlägg av E-skil » tor apr 12, 2012 18:52

Skulle nån som kan programering vilja hjälpa mig att göra en datorspels cache (Gratis).
Dvs. att när man klarar ett visst datorspel får man koordinater.
Det skulle kunna vara typ mysterielösnings spel eller att man ska geocacha eller typ utforska i det.
Är det en bra idé?
/E
Användarvisningsbild
E-skil
Geocachare
Efternamn: F
Förnamn: Eskil

Re: Dataspels cache

Inlägg av E-skil » tor apr 12, 2012 19:54

Froxi skrev:Innan höll jag på att programmera ganska mycket mest i visual studio, dock så var det aldrig något särskilt avancerat eller spel. Senare upptäckte jag ett program, Game maker (gratis) som du använder för att göra spel :-)
Du behöver inga programmeringskunskaper för att göra ett enkelt spel så testa ladda ner det och lek lite i det! :-)
//Froxi
Var kan man ladda ner det??
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » tor apr 12, 2012 20:11

E-skil skrev:
Froxi skrev:Innan höll jag på att programmera ganska mycket mest i visual studio, dock så var det aldrig något särskilt avancerat eller spel. Senare upptäckte jag ett program, Game maker (gratis) som du använder för att göra spel :-)
Du behöver inga programmeringskunskaper för att göra ett enkelt spel så testa ladda ner det och lek lite i det! :-)
//Froxi
Var kan man ladda ner det??
http://www.yoyogames.com/
Bild
JimParks
Ny i forumet
Efternamn: Jim
Förnamn: Parks

Inlägg av JimParks » fre mar 27, 2020 17:52

idén är bra. vi kan enkelt spåra spelarens serverplats. denna geocathing kommer säkert att lägga till en ny dimension i spelvärlden. vänligen uppdatera om ditt projekt.
Skriv svar