Size does matter, more Regulars!

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Size does matter, more Regulars!

Inlägg av Sillen » fre aug 17, 2012 8:44

Jag blev så glad när jag läste på Djurets GC-Project bild, Size does matter, more Regulars! =D> Anledningen är att jag gillar stora burkar då det kräver mer av utläggaren att gömma en Large i stan än en Nano i skogen. Den som kan gömma en Large i stan utan att den blir mugglad blir jag imponerad av speciellt om den är så bra utformad att en geocachare ser den men att en mugglare inte gör det.

Size does matter, more Regulars (and large)!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Re: Size does matter, more Regulars!

Inlägg av team@ » fre aug 17, 2012 9:07

Absolut!

Några av de roligaste burkar jag hittat är regulars på mugglartäta platser i storstäder (utomlands)
En satt inne i huvudet på en byst i en park. En annan satt i ett dött utrymme vid en livboj. Båda helt osynliga och bara åtkomliga om man körde upp armen i utrymmet och kände efter.

Helt genialt bra gömmor som är garanterat mugglarsäkra.
Oändligt mycket roligare än de flesta nanos. Fast det går att göra kul saker med dem också.
Bild
Användarvisningsbild
BUMBA
Geocachare
Efternamn: lindblad
Förnamn: göran

Inlägg av BUMBA » fre aug 17, 2012 9:10

Sillen skrev:Jag blev så glad när jag läste på Djurets GC-Project bild, Size does matter, more Regulars! =D> Anledningen är att jag gillar stora burkar då det kräver mer av utläggaren att gömma en Large i stan än en Nano i skogen. Den som kan gömma en Large i stan utan att den blir mugglad blir jag imponerad av speciellt om den är så bra utformad att en geocachare ser den men att en mugglare inte gör det.

Kan bara instämma!
Även i skogen, varför skall man sätta ett petrör i ett träd då det finn hur mycket möjligheter som helst att göra något bra?
Bild
Användarvisningsbild
BUMBA
Geocachare

Inlägg av BUMBA » fre aug 17, 2012 9:13

team@ skrev:
Oändligt mycket roligare än de flesta nanos. Fast det går att göra kul saker med dem också.
Det har jag tyvärr sett mycket få exempel på. Visst, ett par kanske... men procentuellt mycket lite.
Bild
Användarvisningsbild
skrattjakt
Föreningsmedlem
Efternamn: Bäcklund
Förnamn: Gustav

Re: Sv: Size does matter, more Regulars!

Inlägg av skrattjakt » fre aug 17, 2012 10:19

Jag tycker att en gömma ska vara så stor det går för platsen i fråga. Varför lägga en filmburk när det får plats en glasslåda?
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare
Efternamn: Magnusson
Förnamn: Andreas

Inlägg av andreasma » fre aug 17, 2012 10:35

skrattjakt skrev:Jag tycker att en gömma ska vara så stor det går för platsen i fråga. Varför lägga en filmburk när det får plats en glasslåda?
Huvudet på spiken. Välj låda efter plats alternativt välj plats efter låda om du inte vill köpa en annan storlek på den låda du redan har :D
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
Clownslayer
Geocachare
Efternamn: Östberg
Förnamn: Petter

Inlägg av Clownslayer » fre aug 17, 2012 11:07

bumba.se skrev:Kan bara instämma!
Även i skogen, varför skall man sätta ett petrör i ett träd då det finn hur mycket möjligheter som helst att göra något bra?
Men... men... jag har ju en hel serie som bygger på precis det konceptet! Fast det är 50ml falconrör, det kanske är ok?
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » fre aug 17, 2012 11:08

bumba.se skrev:
team@ skrev:
Det har jag tyvärr sett mycket få exempel på. Visst, ett par kanske... men procentuellt mycket lite.
FamiljenSjödins Vindragarna i Gamla Stan är ett utmärkt exempel på bra placering av en nano.
Bild
Användarvisningsbild
team@
Geocachare

Inlägg av team@ » fre aug 17, 2012 11:10

Clownslayer skrev:
Men... men... jag har ju en hel serie som bygger på precis det konceptet! Fast det är 50ml falconrör, det kanske är ok?
Dina sitter nog lite högre upp i träden än vad Bumba tänkte på ;-)
Bild
Användarvisningsbild
BUMBA
Geocachare

Inlägg av BUMBA » fre aug 17, 2012 20:16

team@ skrev:
Clownslayer skrev:
Dina sitter nog lite högre upp i träden än vad Bumba tänkte på ;-)
Ja, sitter man uppflugen i en grantopp bryr man sig nog inte så mycket, då är man bara glad att ha nått att skriva i.
Sen så föredrar jag nog petrör framför vissa andra, ex: kräftsjärtsburkar och sillglas med aromen kvar.
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » fre aug 17, 2012 22:33

Sillen skrev:Jag blev så glad när jag läste på Djurets GC-Project bild, Size does matter, more Regulars! =D> Anledningen är att jag gillar stora burkar då det kräver mer av utläggaren att gömma en Large i stan än en Nano i skogen. Den som kan gömma en Large i stan utan att den blir mugglad blir jag imponerad av speciellt om den är så bra utformad att en geocachare ser den men att en mugglare inte gör det.

:D Kul att någon uppmärksammade detta och att det är fler som håller med.
/Djurets
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » lör aug 18, 2012 0:51

bumba.se skrev:Ja, sitter man uppflugen i en grantopp bryr man sig nog inte så mycket, då är man bara glad att ha nått att skriva i.
Sen så föredrar jag nog petrör framför vissa andra, ex: kräftsjärtsburkar och sillglas med aromen kvar.
De där kräftburkarna kan lätt stjäla fokus från platsen man vill visa upp :oops:

http://coord.info/GL8YGJ67
Bild
henkemann
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Erlandsson
Förnamn: Henrik
Kontakt:

Inlägg av henkemann » lör aug 18, 2012 8:33

bumba.se skrev: Kan bara instämma!
Den hittills roligaste skogscachen jag har stött på låg inuti ett kluvet vedträ försett med gångjärn och en rejäl urgröpning stor nog att rymma en regular. Stort tack till er som tar er tid att fixa i ordning sådana fantastiska gömmor. :grin:
Einarsson
Geocachare
Efternamn: Einarsson
Förnamn: Marina

Inlägg av Einarsson » lör aug 18, 2012 16:59

jag säger fram för fler regulars med fina bytessaker i! Barnen tappar ju snart intresset helt när det ALDRIG finns några bytessaker som är okej...

jag lägger alltid i nåt även om vi inte tar så det finns det andra barn, man kunde ju önska att fler föräldrar gjorde så...
/Familjen Einarsson består av Herr, Fru, storebror och lillebror

Bild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » lör aug 18, 2012 17:32

Einarsson skrev:jag säger fram för fler regulars med fina bytessaker i! Barnen tappar ju snart intresset helt när det ALDRIG finns några bytessaker som är okej...

jag lägger alltid i nåt även om vi inte tar så det finns det andra barn, man kunde ju önska att fler föräldrar gjorde så...
=D> =D> =D>
Jag borde dock bättra mig själv också men jag har jagat leksaker hos barnen i dag!
Bild
Bild
Skriv svar