Trött på slöa cacheägare

Här diskuterar vi olika cacher
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: Trött på slöa cacheägare

Inlägg av MatsAgeby » ons jan 09, 2013 2:09

Einarsson skrev:Om man byter en loggremsa, ska man då ta med sig den gamla och vad ska man göra med den?
Det bästa och det som dessutom är hyfsat smidigt för alla parter är att man tar hem den fulla/blöta loggen (om den är blöt så försöker man torka den först) samt tar kort på loggen och publicerar bilderna genom att ladda upp dem i webloggen.

Se loggen på gömman "Klisterfabriken" http://coord.info/GL8MW5HM på norra sidan av Stockholm.

.
Einarsson
Geocachare
Efternamn: Einarsson
Förnamn: Marina

Inlägg av Einarsson » ons jan 09, 2013 23:25

MatsAgeby skrev:
Einarsson skrev:Om man byter en loggremsa, ska man då ta med sig den gamla och vad ska man göra med den?
Det bästa och det som dessutom är hyfsat smidigt för alla parter är att man tar hem den fulla/blöta loggen (om den är blöt så försöker man torka den först) samt tar kort på loggen och publicerar bilderna genom att ladda upp dem i webloggen.

Se loggen på gömman "Klisterfabriken" http://coord.info/GL8MW5HM på norra sidan av Stockholm.

.
Tack!
/Familjen Einarsson består av Herr, Fru, storebror och lillebror

Bild
Einarsson
Geocachare
Efternamn: Einarsson
Förnamn: Marina

Inlägg av Einarsson » ons jan 09, 2013 23:31

Jag har bytt loggremsa idag på ett PET-rör som sitter väldigt skyddat, kan inte rinna in vatten i det, ändå var loggremsan blöt, kan ju bara bero på att den blivit blöt när någon loggade. Nu la jag dit en rite-in-rain-remsa istället så går det ju att skriva på den även om den är blöt.
/Familjen Einarsson består av Herr, Fru, storebror och lillebror

Bild
Användarvisningsbild
niebustgaard
Geocachare

Inlägg av niebustgaard » tor jan 17, 2013 1:30

Måste erkänna med dåligt samvete :oops: att jag har en disablad cache som varit det i allt för många månader.
Det beror på att, då jag la ut den så hade jag min häst i ett stall som låg i närheten men nu har vi flyttat honom och jag har sällan ärenden i trakten om det inte har med vår sport att göra. Jag har inte lust att arkivera den då det är en kyrka med historia. Det är Upplands minsta medeltidakyrka och tjuven Lasse Maja har gjort inbrott där och dörren med det uppborrade hålet finns fortfarande kvar.
Denna lilla kyrka har också medeltida målningar av Alberto Pictore på sina väggar. Saken är den att kyrkan kräver en cache.
Därför har jag inte arkiverat denna.
Hoppas dock att jag kan komma förbi nästa vecka.
Nie
Användarvisningsbild
Najsfoto
Föreningsmedlem
Efternamn: Niva
Förnamn: Andreas

Inlägg av Najsfoto » fre jan 18, 2013 7:50

Jag såg att det fanns en cache i närheten där jag bor som hade 5-6 stycken DNF och en hade skrivit att den behöver underhållas, under en 3 månaders period.
Jag tog då och skickade ett mail till CO för att fråga om jag ska ta hand om den eller om han har tänkt att fixa den.
Fick då tillbaka en länk om att adoptera den, så nu har jag hand om den istället. Ska fixa till den så fort snön försvinner.
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » ons mar 06, 2013 19:16

najsfoto skrev:Jag såg att det fanns en cache i närheten där jag bor som hade 5-6 stycken DNF och en hade skrivit att den behöver underhållas, under en 3 månaders period.
Jag tog då och skickade ett mail till CO för att fråga om jag ska ta hand om den eller om han har tänkt att fixa den.
Fick då tillbaka en länk om att adoptera den, så nu har jag hand om den istället. Ska fixa till den så fort snön försvinner.
=D> =D> =D>
Skriv svar