Hitta övernattningsplats, husvagn eller husbil

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Hitta övernattningsplats, husvagn eller husbil

Inlägg av Sillen » mån jun 23, 2014 13:37

Jag gissar att det är fler än jag som reser runt medvhusvagn eller husbil och gärna skulle hitta lämpliga platser att fricampa på med hjälp av cacher. Det finns attribut för camping och ett annat för husbil/lastbil och när jag söker på det senare hittar jag oftast ställen längs de stora riksvägarna, oftast inte "smultronställena".

Hur gör ni andra för att hitta de mysiga platserna?
Bild
Bild
nellie07
Geocachare

Re: Hitta övernattningsplats, husvagn eller husbil

Inlägg av nellie07 » mån jul 14, 2014 21:10

3 veckor utan svar!
Troligen finns det bara ett sätt att hitta dom "mysiga ställena" och det är att vi berättar för varandra om platser där vi övernattat på våra cachingutflykter.
Så, någon som vill dela med sig?
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jul 14, 2014 21:18

nellie07 skrev:3 veckor utan svar!
Troligen finns det bara ett sätt att hitta dom "mysiga ställena" och det är att vi berättar för varandra om platser där vi övernattat på våra cachingutflykter.
Så, någon som vill dela med sig?
Jag hade hoppats på att någon hade hittat någon bra metod att söka bland cacher men så verkar det inte vara. Jag kan dock bjuda på en plats vi nyttjat.

Borlänge:
Rastplats Runn http://coord.info/GC4KTG4
Bild
Bild
nellie07
Geocachare

Inlägg av nellie07 » mån jul 14, 2014 21:50

För 2 år sedan köpte jag "Bertil" för att få möjlighet till längre cachingresor, en Berlingo och inredde den för övernattning mm för mig och Nellie (västgötaspets)
Under våra turer har vi inte hittat många "smultronställen" att övernatta på, men om du sänker kravet till platser en bit från större vägar och utan bostäder i närheten kan jag bidra och förhoppningsvis fler.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jul 14, 2014 21:53

Jag brukar hitta platser men hade på känn att även andra hade samma funderingar när de åkte till nya områden.
Bild
Bild
bumba.
Geocachare

Inlägg av bumba. » tis jul 15, 2014 14:10

Denna funkar nog för husbil/husvagn också...
Hjälp till att fylla på den.
http://www.geocaching.com/bookmarks/vie ... bc4f4fbf60
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » tis jul 15, 2014 14:34

Har visserligen ingen erfarenhet av husbil eller husvagnssemester, men jag har i mitt jobb rest över hela Sverige i bil och sett många fantastiska platser, som jag gärna besöker igen. Min bedömning är att det borde finnas många övernattningsmöjligheter utefter dessa vägar. En natt får man ju i princip stanna nästan var som helst om jag förstått saken rätt.

En av de vackrare bilvägarna i Sverige som jag kört är mellan Skåpafors (alldeles norr om) och till Svaneholm, en stundtals bedövande vacker skogsväg. Det gäller bara att ha tur och inte möta för alltför stora fordon på den.

En annan fin väg i Dalsland är från Köpmannebro till Dals Långed via Upperud-Håverud.

I Östergötland är vägen från Åmmeberg via Zinkgruvan-Ljusfallshammar-Borggård till Finspång värd en resa.

Sedan har vi en av de vackraste vägarna som finns i Sverige, förutom ett antal oslagbara kustvägar, nämligen väg 86 från Indal (utanför Sundsvall) till Bispgården i Indalsälvens dalgång.

Det finns så fantastiskt mycket vackert, intressant och spännande att se över hela vårt avlånga land, så res runt lite i Sverige och upptäck vilket sjukt häftigt land du bor i!
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tis jul 15, 2014 22:46

Tackar för tipsen!

Jag tänkte bara om det var någon som nyttjade cacher för att hitta guldklimparna, vet mycket väl att det finns oändligt många bra platser, inte minst vägen vid Finspång som Gavia nämnde då jag är uppväxt i området.
Bild
Bild
Librex
Geocachare

Inlägg av Librex » tor jul 17, 2014 0:15

Trafikverket ger årligen ut Rastplatskartan över Sverige. Den kan du rekvirera gratis från Trafikverket.Gå in på dera hemsida och klicka dig vidare. Det tar bara någon dag att få den i brevlådan.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » tor jul 17, 2014 8:43

Librex skrev:Trafikverket ger årligen ut Rastplatskartan över Sverige. Den kan du rekvirera gratis från Trafikverket.Gå in på dera hemsida och klicka dig vidare. Det tar bara någon dag att få den i brevlådan.
Tack, beställd!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Djurets
Föreningsmedlem
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Mikael

Inlägg av Djurets » tor jul 17, 2014 9:54

Finns tydligen en app också, har dock inte testat den.
/Djurets
Bild
Skriv svar