Min första geocach
God morgon! Jag vaknade till stor glädje idag. Min allra första geocache har blivit plublicerad! Nu hoppas jag att många kommer hitta den och skriva trevligt i loggboken. Känner mig nästan som en "äkta" geocachare snart. 

Re: Min första geocach
Elmertoft skrev:God morgon! Jag vaknade till stor glädje idag. Min allra första geocache har blivit plublicerad! Nu hoppas jag att många kommer hitta den och skriva trevligt i loggboken. Känner mig nästan som en "äkta" geocachare snart.

Shit.. "Premium only".. Jag som blev så nyfiken!
- Gavia-SGCD
- Föreningsmedlem ★
"Elmertoft"!
Välkommen in i geocachingvärlden!
Jag är verkligen kluven till det här med PMO-cacher, som en del kanske sett på annat håll i forumet.
Har full förståelse och respekt för argumenten från en del håll, men minskar antalet tillgängliga cacher kan problemet bli att alltfler blir medlemmar, oavsett om de är kvalitetsmedvetna, ansvarstagande eller ej.
Personligen har jag absolut inget behov eller intresse för att bli PM., då mitt sätt att cacha gör att jag klarar mig alldeles utmärkt utan att vara PM.
Dock, fortsätter den, i mina ögon, tråkiga trenden med alltfler PMO, känner jag mig snart tvingad till att betala och det känns fel. Mitt cachande har inte behov av de "extragrejer" som premiummedlemskapet ger, cachadet blir mer spännande utan.
Det här är alltså en reflektion över PMO i allmänhet och inte riktat mot någon speciell, alltså inte heller mot dig "Elmertoft", men tankarna dök upp som en reaktion på inlägget av "helvite".
Välkommen in i geocachingvärlden!
Samma här!helvite skrev:Shit.. "Premium only".. Jag som blev så nyfiken!
Jag är verkligen kluven till det här med PMO-cacher, som en del kanske sett på annat håll i forumet.
Har full förståelse och respekt för argumenten från en del håll, men minskar antalet tillgängliga cacher kan problemet bli att alltfler blir medlemmar, oavsett om de är kvalitetsmedvetna, ansvarstagande eller ej.
Personligen har jag absolut inget behov eller intresse för att bli PM., då mitt sätt att cacha gör att jag klarar mig alldeles utmärkt utan att vara PM.
Dock, fortsätter den, i mina ögon, tråkiga trenden med alltfler PMO, känner jag mig snart tvingad till att betala och det känns fel. Mitt cachande har inte behov av de "extragrejer" som premiummedlemskapet ger, cachadet blir mer spännande utan.
Det här är alltså en reflektion över PMO i allmänhet och inte riktat mot någon speciell, alltså inte heller mot dig "Elmertoft", men tankarna dök upp som en reaktion på inlägget av "helvite".
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different
Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT
OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Everybody is different
Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT
Nu blev jag ambivalent. Finns det någon möjlighet att i efterhand ändra så även andra än Premiummedlemmar kan hitta min geocache?
- Gavia-SGCD
- Föreningsmedlem ★
Ja du går bara in och editerar din cache om du vill ändra "status" på den.Elmertoft skrev:Nu blev jag ambivalent. Finns det någon möjlighet att i efterhand ändra så även andra än Premiummedlemmar kan hitta min geocache?
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different
Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT
Everybody is different
Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT
*edit* Nu är min cache, Walls#1, tillgänglig även för icke-premium-medlemmar.
Har spanat in den nu. Verkar vara en fin cache, beskrivning både på svenska och engelska och har frikostigt med attributer. Såg att den även har wheel chair accessable med T-rateing på 1,5. Visst kan det vara så men tänk på att många rullstolsburna ibland ratar cacher som är över T1.Att det dessutom är en "small" cache så kanske det även finns lite plats för SWAG och TB/coins. Ser bra ut för en första cache! Hoppas bara nu att du får många trevliga loggar att läsa å inte bara en massa TFTC.. =)
Tack Helvite för ditt trevliga inlägg. Uppskattat. Anledningen till att jag inte valde mindre än 1.5 på T-rating beror på att jag tror det kan vara svårt att nå den sittandes. Tack för tipset om SWAG och TB/coins. Jag ska kika på det.helvite skrev:Har spanat in den nu. Verkar vara en fin cache, beskrivning både på svenska och engelska och har frikostigt med attributer. Såg att den även har wheel chair accessable med T-rateing på 1,5. Visst kan det vara så men tänk på att många rullstolsburna ibland ratar cacher som är över T1.Att det dessutom är en "small" cache så kanske det även finns lite plats för SWAG och TB/coins. Ser bra ut för en första cache! Hoppas bara nu att du får många trevliga loggar att läsa å inte bara en massa TFTC.. =)