Nötknäckarkalendern 2015

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
QvistenN
Geocachare
Efternamn: Blomqvist
Förnamn: Henning
Kontakt:

Re: Nötknäckarkalendern 2015

Inlägg av QvistenN » ons dec 23, 2015 3:16

Hej, QvistenN här. Jag beklagar verkligen för cache #19 som jag skulle ansvara för. Jag började jobba på den alldeles för sent och sedan när den nästan var färdig hände en sak inom familjen och fick därför inte den. Jag skulle kunna få in den i efterskott runt den 28:e om det är någon idé, annars blir det en vanlig myst. Detta var till stor del mitt fel och jag beklagar verkligen.
Riktigt pinsamt, förlåt!
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Martin

Inlägg av -Beast- » ons dec 23, 2015 8:23

Försökte göra en ändring i wikin (den 17:e släpptes 16:00) men jag kan inte logga in och det står att kontot -Beast- inte finns fast jag har varit inne förut och ändrat.
Bild Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » ons dec 23, 2015 9:29

QvistenN skrev:Hej, QvistenN här. Jag beklagar verkligen för cache #19 som jag skulle ansvara för. Jag började jobba på den alldeles för sent och sedan när den nästan var färdig hände en sak inom familjen och fick därför inte den. Jag skulle kunna få in den i efterskott runt den 28:e om det är någon idé, annars blir det en vanlig myst. Detta var till stor del mitt fel och jag beklagar verkligen.
Riktigt pinsamt, förlåt!
Det kan hända mycket saker som är viktigare än GeoCaching, så det behöver du inte gräma dig för allt för mycket.

Du kan göra en "MellandagsMyst" med publicering vid Kl 0800 eller 0900 någon av dagarna 28-29-30.
Du kan kalla Mysten för vad du vill, antingen använda namnet som den skulle ha den 19:e december eller hitta på något som passar i mellandagarna...

Bara att skriva skriva i meddelande till Reviewern att du vill ha den publicerad ett specifikt datum och klockslag så brukar det lösa sig.
Gäller att platsen du valt inte ligger för nära någon "okänd" Myst-Final (eller delsteg), och därav behöver man vara ute i god tid så att man kan omplacera "burken" ifall man har hamnat för nära...

Det viktigaste är ändock att vi övriga får chansen att motionera de hjärnceller som så väl behöver motionen... ;-)

Lycka till med utplaceringen!

.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » ons dec 23, 2015 9:39

-Beast- skrev:Försökte göra en ändring i wikin (den 17:e släpptes 16:00) men jag kan inte logga in och det står att kontot -Beast- inte finns fast jag har varit inne förut och ändrat.
Fixat enligt ovanstående information.
http://www.geocaching.se/wiki/index.php ... ndern_2015

Angående inloggning till Wikin...
Jag hade problem med mitt konto, men jag bad om nytt lösenord och knappade in E-Post-adressen (då mitt ID inte existerade).
Såg då i mailet att mitt ID hade blivit Matsageby (borde varit MatsAgeby) och då inloggningsuppgifterna är känsliga gällande stora/små bokstäver så fungerade det när jag skrev mitt ID så som systemet ville att det skulle vara... :-)

Testa...

.
Användarvisningsbild
QvistenN
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av QvistenN » ons dec 23, 2015 12:26

MatsAgeby skrev:
QvistenN skrev:Hej, QvistenN här. Jag beklagar verkligen för cache #19 som jag skulle ansvara för. Jag började jobba på den alldeles för sent och sedan när den nästan var färdig hände en sak inom familjen och fick därför inte den. Jag skulle kunna få in den i efterskott runt den 28:e om det är någon idé, annars blir det en vanlig myst. Detta var till stor del mitt fel och jag beklagar verkligen.
Riktigt pinsamt, förlåt!
Det kan hända mycket saker som är viktigare än GeoCaching, så det behöver du inte gräma dig för allt för mycket.

Du kan göra en "MellandagsMyst" med publicering vid Kl 0800 eller 0900 någon av dagarna 28-29-30.
Du kan kalla Mysten för vad du vill, antingen använda namnet som den skulle ha den 19:e december eller hitta på något som passar i mellandagarna...

Bara att skriva skriva i meddelande till Reviewern att du vill ha den publicerad ett specifikt datum och klockslag så brukar det lösa sig.
Gäller att platsen du valt inte ligger för nära någon "okänd" Myst-Final (eller delsteg), och därav behöver man vara ute i god tid så att man kan omplacera "burken" ifall man har hamnat för nära...

Det viktigaste är ändock att vi övriga får chansen att motionera de hjärnceller som så väl behöver motionen... ;-)

Lycka till med utplaceringen!

.
Ska det vara en nötknäckarkalendern-myst fortfarande?
Tack! :)
Bild
Bild
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Loranga » ons dec 23, 2015 17:41

En nötknäckarkalender-myst blir det ju inte riktigt även om den var tänkt så från början. Misstänker att den har ett Jul-tema så döp den till något annat...kanske Mellandagsknäckare eller något liknande.. :)
Bild
Användarvisningsbild
QvistenN
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av QvistenN » ons dec 23, 2015 18:43

Loranga skrev:En nötknäckarkalender-myst blir det ju inte riktigt även om den var tänkt så från början. Misstänker att den har ett Jul-tema så döp den till något annat...kanske Mellandagsknäckare eller något liknande.. :)
Det blir nog bra, så jag ska inte göra #19 i efterskott?
Loranga
Geocachare
Efternamn: Boestad
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Loranga » ons dec 23, 2015 19:33

Nä skippa #19 det får helt enkelt bli en lucka i kalendern detta år. Kör på Mellandagsnöt/knäckare i stället. Nu är det här min personliga åsikt, finns säkert folk som tycker annorlunda. :D
Bild
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » tor dec 24, 2015 10:57

Verkar som det blir 23 luckor i år :lol: GOD JUL :P
Bild
Medlem sedan 2001
Skriv svar