Hur ladda ner Tysklands ALLA aktiva mystar enklast?

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Re: Hur ladda ner Tysklands ALLA aktiva mystar enklast?

Inlägg av Justis » mån jun 13, 2016 10:11

Problemet är att "Hidden date" kan avvika ganska mycket från "Published date", jag råkar ut för det ibland när jag söker exempelvis senaste veckans nya burkar i ett visst område, då försvinner de nya som blivit Hidden mer än en vecka innan de publicerades.
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » mån jun 13, 2016 19:14

Justis skrev:Problemet är att "Hidden date" kan avvika ganska mycket från "Published date", jag råkar ut för det ibland när jag söker exempelvis senaste veckans nya burkar i ett visst område, då försvinner de nya som blivit Hidden mer än en vecka innan de publicerades.
Kör du med GSAK så kan man via API hämta de cacher som är publicerade inom en viss tidsrymd bakåt i tiden, då spelar det ingen roll vilket placeringsdatum den har.
BildBild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jun 13, 2016 20:16

Anden81 skrev:http://project-gc.com/Home/Dashboard#Qu ... FueSUyMg==
Denna länk kanske funkar, sortera sen på hidden date. Lite manuellt arbete men verkar inte kommit just några nya i Tyskland.

Tack!
Ska lära mig GC-project bättre ser jag, ska söka efter hur man väljer att ladda cacher från den sådana sökningar!
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jun 13, 2016 20:36

Justis skrev:Problemet är att "Hidden date" kan avvika ganska mycket från "Published date", jag råkar ut för det ibland när jag söker exempelvis senaste veckans nya burkar i ett visst område, då försvinner de nya som blivit Hidden mer än en vecka innan de publicerades.
Sant, det syns ofta!
The Forslunds skrev:
Kör du med GSAK så kan man via API hämta de cacher som är publicerade inom en viss tidsrymd bakåt i tiden, då spelar det ingen roll vilket placeringsdatum den har.
Men om man bara ska söka efter challengar så fungerar inte detta så bra, typ sök senaste halvårets challengar i Tyskland.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » mån jun 13, 2016 22:49

Sillen skrev:
Sant, det syns ofta!
The Forslunds skrev:
Men om man bara ska söka efter challengar så fungerar inte detta så bra, typ sök senaste halvårets challengar i Tyskland.
Nej då får du först ladda ner alla mystar och då lyckas med detta på högst 29 dagar, sedan får du hämta geocacher med publiceringsdatum senaste 30 dagarna, då har du alla, i princip, sedan får du hämta cacher lite då och då med publiceringsdatum som grund.
Jag kan hjälpa dig med upp till 24.000 burkar/dygn bara du anger "kommun" och D/T- kombos som ger max 6000 burkar om du vill komma ikapp fort och inte missa något.
BildBild
Skriv svar