83 cacher på nio dagar... När/hur hinner ni geocacha?

Här diskuterar vi olika cacher
stina_m
Geocachare

83 cacher på nio dagar... När/hur hinner ni geocacha?

Inlägg av stina_m » sön jul 15, 2018 22:30

Jag är (var...) så pepp att ta alla hidden creatures souvenirer. Det skulle bli en rejäl utmaning då mitt årsbästa är 65. :roll: Men ändå. Har cachat på bra i år! Psykologen har sagt att jag ska ut och röra på mig och geocacha i skog är bästa terapin alla kategorier!!

Hittills i år har jag hittat 68, men bara 13 som räknas för souvenirerna.

En planerad längre tur blev en kortare då Lillskrutt absolut ville följa med. Försök två stoppades av pyspunka på cykeln. Några dagar gick åt då ett barn behövde åka till akuten. Osv.

Det blir ju inte lättare av att jag är så långsam. De lite längre rundor ca 10 cacher jag gått tar nästan dubbelt så lång tid än som ”alla andra”. Åh andra sidan vill och orkar jag inte stressa. Jag har ju geocachingen som avkoppling.

När och hur hinner ni cacha?

När och hur ska jag lyckas hitta 83 stycken cacher? Pepp tack!!
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Re: 83 cacher på nio dagar... När/hur hinner ni geocacha?

Inlägg av ApanAnn » ons jul 18, 2018 10:09

Jaa... jag kommer nog inte ta alla mystiska odjur. Jag är just nu 2 cacher från gryphon, och mitt personbästa på en dag är 11 stycken. Då gjorde jag två ”turer”. Dels en liten biltur med en park and grab och sedan parkering plus promenad till 2 hyggligt närliggande burkar. På kvällen gick jag en slinga med 10 stora burkar som jag tog 7 av, plus en extra cache på vägen tillbaka till bilen. 2,5 timme tog det. En sån tur är inte realistisk för mig varje dag, men det var roligt att orka med en så pass intensiv tur (med mina mått mätt).

Under den här souvenirperioden har jag dels gjort den 11 cachersdagen, sen tog jag en cache med en kompis när vi hängde på stan, ibland tar jag en omväg på väg till/från jobbet och tar en burk. Nu på semestern blir det antingen när vi råkar befinna oss i närheten av nån lämplig eller när jag gnällt till mig att få cacha lite ;) Det är bara jag som är intresserad av det här. Vissa i familjen hänger på ibland, vissa är direkt anti. De som ibland hänger på och har kul är familj jag inte träffar superofta.

Vi skulle åka från Stockholm till västkusten härom dan och då blev det två tagna på olika rastplatser. Den ena med hjälp av maken, förvånande nog. Troligtvis för att han ville att det skulle gå fort ;)

Nu i värmeböljan har jag roat mig med att lösa lite mystar som jag kanske, kanske inte tar nån gång.
stina_m
Geocachare

Inlägg av stina_m » lör jul 21, 2018 23:45

Skönt att höra att jag inte är den enda långsamma cacharen! ”Alla” jag läser om tar så många jämt och hela tiden.

Fast nu närmar jag mig målet!! Jag fick chansen att komma iväg idag på en lång tur. Det vette 17 hur jag räknade för jag fick det till att jag skulle behövt tre till idag för att få Dragon. Men när jag fått iväg loggarna hade jag ”bara” 44 kvar till Sköldpaddan!! Två sånna här turer till bara!

Jag hade tänkt att komma iväg i morgon bitti, men det lilla barnet somnade sent så jag orkar nog inte.

På sätt och vis är det tur att det är så varmt. Ingen idé att dra med ungarna på något förutom till badet. Och sen orkar de inte göra något mer. Maken är nöjd med att ta det lugnt oxå. Så envisa jag kunde dra iväg utan dåligt samvete.
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » mån jul 23, 2018 19:49

Jag får nog vara glad om jag tar mig till draknivån :) Nästan vid trollet nu i alla fall.

Skickat från min iPad med Tapatalk
stina_m
Geocachare

Inlägg av stina_m » tis jul 24, 2018 1:04

Jag hade nog oxå tänkt nöja mig med draken. Men när det ”bara” var 44 kvar kändes det görbart att ta sköldpaddan. Jag var ute en runda igår. Cyklade nästan 10 km och 21 cacher. Och en runda idag på 14 km och 23 cacher. Tog skitlång tid. Det var 30 grader när jag körde bilen till utgångspunkten.

Så jag klarade det! Så nöjd och stolt och glad!
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » tis jul 24, 2018 19:46

Wohooo! Vi får se om jag beger mig ut något mer. Det är bara fööör varmt på östkusten.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Skriv svar