Finns det något optimalt snabbt sätt att rulla en loggremsa?

Här diskuterar vi olika cacher
stina_m
Geocachare

Finns det något optimalt snabbt sätt att rulla en loggremsa?

Inlägg av stina_m » tis jul 24, 2018 1:17

Efter att hittat 66 cacher på tre dagar (skitmånga för att vara mig) och de flesta är PET-rör eller liknande är jag så sjukt less på att rulla loggremsor. Rulla ut, hitta rätt plats och sen ser loggremsan ut som ett krulligt presentsnöre.

Jag har väldigt svårt för att skriva min signatur var som helst (vilket många andra verkar ha lätt för). Jag vill skriva på rätt ställe dvs i datumordning.

Finns det några knep/tricks för att enkelt rulla ihop en loggremsa? Finns det nåt sätt som underlättar att folk skriver i datumordning?
Gaslarm
Geocachare
Efternamn: Lenne
Förnamn: Mikael

Re: Finns det något optimalt snabbt sätt att rulla en loggremsa?

Inlägg av Gaslarm » tis jul 24, 2018 7:57

Optimalt sätt är att rulla ihop loggen så den inte riskerar att skadas. Om alla hjälps åt att skydda loggarna behöver dessa inte bytas ut så ofta.
Cachare som skriver sitt nick lite överallt på loggremsan går sannolikt inte att komma ifrån. Alla agerar olika i världen. Det enda man kan göra är att själv skriva på nästa tomma rad.
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Re: Finns det något optimalt snabbt sätt att rulla en loggremsa?

Inlägg av FN-yxa » ons jul 25, 2018 5:38

Jag befinner mig just nu i Gdansk, Polen. Här har jag stött på ett antal cacher där loggen sitter fast på ett spännband i plast, stripes. Det är en ganska styv variant av spännband och självklart är det rakt och inte ihopsatt som en ring, vilket är tanken med spännband. De är väldigt lätta att rulla.

Det finns till mindre loggar en pinne (tänk typ tandpetare) som har en skåra i ena änden. Man sätter in toppen på loggen i skåran och snurrar på pinnen vilket underlättar mycket. Det borde gå ganska lätt att ha något liknande till pet-loggar. Det kan dock bli problem om loggen innehåller många sidor och alltså är ganska tjock. Det viktiga är ju att pinnen är ganska smal för att inte skapa ett stort hål i mitten när loggen är ihoprullad.

/ FN-yxa

Skickat från min SM-G950F via Tapatalk

Skriv svar