Har ett förslag på en bomb serie.

Här diskuterar vi olika cacher
Användarvisningsbild
GeoTectives
Geocachare
Efternamn: Lindström
Förnamn: Mats
Kontakt:

Inlägg av GeoTectives » sön aug 16, 2009 12:11

"sydman" Finns det något som gör att detta inte är förenligt med varandra?
Absolut. Det går att lägga ut 10 gömmor i en centralort inom 14 dagar med luriga, svåra, berättande och intressanta gömmor, vi vet!

Förstår inte varför vissa gnäller på utvecklingen inom gc. Vill man cykla 7 mil för en burk i skogen så finns sådana att ta. Vill man plocka mycket burkar inom 24 tim, så vassego. Vill man riskera livet på en T5:a, så vassego. Det finns mao så det räcker för alla inriktningar, så vad är problemet?
:wink:
Senast redigerad av 4 GeoTectives, redigerad totalt 0 gång.
Hardware: Garmin Montana 650t, Garmin Nüvi 3790t, iPhone 5s, MacBook Pro, iPad Air
Vehicle: Audi Q5

http://www.nordicxtreme.com

Bild
Användarvisningsbild
Jozii
Geocachare
Efternamn: Dahlberg
Förnamn: Johan
Kontakt:

Inlägg av Jozii » sön aug 16, 2009 12:12

Bra sagt, geotectives :D
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » sön aug 16, 2009 12:35

jasy skrev:
sydman skrev:
jasy skrev:Jämfört med 2001 så släpp det ju en bomb varje dag nu!

Jag förstår inte varför det skall samordnas med det ena och det andra. Charmen, tycker jag, är att få ta del av andras uppfinningsrikedom och deras intressen. Och förhoppningsvis få en positiv upplevelse när man kommer till cachen.
Finns det något som gör att detta inte är förenligt med varandra?
Jag tror att det kan påverka kvaliteten i negativ riktning om man skall anpassa sig till ett tema som skall gälla hela landet. Man kan känna press att få ut något för att man gått med i ett gemensamt tema, och då kanske det inte blir så bra. Men jag vet inte, det kanske fungerar. Det är dock inte det jag associerar till när det gäller caching. Jag vill att det skall poppa upp cacher mer oförberett.
Det skulle i förlängningen göra att vi kan glömma julkalendrarna som faktiskt är vad jag vet det första koordinerade publiceringarna av flera cachare. Och ett tema vet jag inte att det varit tal om vid något av gemensamsläppen utan det har helt enkelt varit så att ett gäng cachare gått samman och planerat..för jag misstänker att det är där skon klämmer annars kan jag peka på senaste Skåneträffen som var organiserat på precis samma sätt som Malmöbomben fast fördelat på en vecka med lite för släpp..
Hbg drive in var jag inte med på men har förstått av vad jag läst att det varit väldigt varierande nivå på gömmorna i den meningen att det varit många lätta många svåra myst och natt vad mer krävs?

Alla har inte den förmånen att ha en milsvid skog utanför tomtgränsen som gör att man kan ge sig ut och cacha långt till fots då får man hitta andra vägar...
d3bjorn
Geocachare

Inlägg av d3bjorn » sön aug 16, 2009 13:04

Det är ju rent otroligt hur mycket gnäll det blir här så fort någon hittar på något nytt. Det var bättre förr och nu finns det så många cacher och blablabla... Jag tycker att GeoTectives har helt rätt.

När det gäller det aktuella förslaget sade väl RDun_Swe det bäst själv:
RDun_Swe skrev:Vad är skillnaden mot att ett antal personer i lugn och ro lägger lite energi på att göra trevliga cacher hemnma hos sig,
Precis. Vad är skillnaden? :roll:

:idea: Men jag har ett förslag: Gör en multi istället för en serie! Då får gamlingarna resa så långt som på den gamla goda tiden för en cache och slipper logga en massa små "meningslösa" på vägen. :wink:
Användarvisningsbild
Jozii
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Jozii » sön aug 16, 2009 13:07

d3bjorn skrev: :idea: Men jag har ett förslag: Gör en multi istället för en serie! Då får gamlingarna resa så långt som på den gamla goda tiden för en cache och slipper logga en massa små "meningslösa" på vägen. :wink:
Haha, det där var dagens höjdare! :lol:
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons aug 19, 2009 22:02

Jozii skrev:
d3bjorn skrev: :idea: Men jag har ett förslag: Gör en multi istället för en serie! Då får gamlingarna resa så långt som på den gamla goda tiden för en cache och slipper logga en massa små "meningslösa" på vägen. :wink:
Om det var dagens höjdare har man inte mycket kul...
Men jag håller med, det var en bra idé! Eller nej just det.. då kommer ingen som kallar andra för gamlingar att ta den eftersom man då inte får logga till sig en massa poäng! ajajaj...
Användarvisningsbild
Jozii
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Jozii » ons aug 19, 2009 23:21

Erst skrev:
Jozii skrev:
Men jag håller med, det var en bra idé! Eller nej just det.. då kommer ingen som kallar andra för gamlingar att ta den eftersom man då inte får logga till sig en massa poäng! ajajaj...
Dagens höjdare i den här tråden då.

Men är det så illa att de som kallar andra för gamlingar inte tar den? Syftet var ju att tillfredsställa just "gamlingarna", inte dem som kallar andra för gamlingar...
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » tor aug 20, 2009 6:21

Jozii skrev:
Erst skrev:
Jozii skrev: Haha, det där var dagens höjdare! :lol:

Men är det så illa att de som kallar andra för gamlingar inte tar den? Syftet var ju att tillfredsställa just "gamlingarna", inte dem som kallar andra för gamlingar...
Hehe, nej det vore ju inte illa om de inte tar den! tror dock att det är mest ickegamlingar som är intresserade av den här speciella bomb/serie/multi -idén och de vill knappast lägga ut något som de själva aldrig skulle "orka" ta pga för lite poäng. Men vad vet jag.
Användarvisningsbild
Jozii
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Jozii » fre aug 21, 2009 13:13

Erst skrev:
Jozii skrev:
Erst skrev: Om det var dagens höjdare har man inte mycket kul...

Hehe, nej det vore ju inte illa om de inte tar den! tror dock att det är mest ickegamlingar som är intresserade av den här speciella bomb/serie/multi -idén och de vill knappast lägga ut något som de själva aldrig skulle "orka" ta pga för lite poäng. Men vad vet jag.
Vaddå bomb? Jag vet att du inte gillar bomber, men nu var det ju frågan om en enkel multi istället, just för att många inte gillar bomber. Det var ju ett skämt (antar jag) från d3bjorns sida, och jag sa att det var "dagens höjdare" för att det var ett roligt sådant (enligt mitt tycke) :D
Användarvisningsbild
Uppfinnarjocke
Geocachare

Inlägg av Uppfinnarjocke » fre aug 21, 2009 16:09

Angående bomber:
För mig är det helt ointressant om en cache ingår i en bomb eller ej - en välgjord och rolig cache är en bra cache och en ogenomtänkt eller slentrianmässig cache är tråkig. En bomb med en massa roliga cacher i är kul, eftersom de ingående cacherna är det. Och en "vanlig" enskild cache i form av filmburk bakom elskåp är inte så spännande (även om jag väldigt sällan tycker en cache är tråkig).

Bomb eller ej är oväsentligt - det är cachernas kvalitet som är det avgörande.

Det jag i så fall tycker är en lite tråkigare utveckling än bomber är att fler och fler nöjer sig med att gömma mikros istället för större burkar. En stor burk är mycket större utmaning att hitta gömslen till, särskilt i stadsmiljö. Men det går, det har såna cacher som Spökparken, Murder Weapon (vad hände med den, förresten?), Humble Bee och andra snygga stadscacher bevisat för mig.
mr_merlin
Geocachare

Inlägg av mr_merlin » tor sep 10, 2009 15:42

RDun_Swe skrev:
pako1964 skrev:Hellre virra i skogen än i en gatukorsning :lol: både lugnare o trevligare :idea:
Hellre en virre framför brasan en mörk höstkväll
Bästa kommentaren i den här tråden :thup:
Tyvärr blir det ingen brasa för min del, men gärna en virre :D

Jag tycker inte heller så värst mycket om Bomb idén. Det blir mycket svårt att göra 25 cacher intressanta som är samlade i t.ex. en stadsdel. Det finns en serie i Göteborg eller om det var frölunda och jag känner inget som helst sug att leta efter dom.
Användarvisningsbild
Hudik-Lars
Geocachare

Inlägg av Hudik-Lars » tor sep 10, 2009 20:11

Jag hoppas att min stad inte blir sönder "bombad". Vist vill jag ta många när jag cachare, men det beror mest på att det i regel krävs flera mils resa bara för att kunna tag någon alls.

Men jag vill gärna se något annat än en parkering eller vägskylt.
Ibland är det platsen som är intressant, ibland gömman, ibland historien om platsen.

Alla tycker vi olika.
Garmin Nüvi 200 och Dakota 20
mr_merlin
Geocachare

Inlägg av mr_merlin » tor sep 10, 2009 20:27

Kanske ska tillägga att jag inte tänker undvika dom, men inte heller aktivt leta efter dom. Jag är elektriker och jobbar i hela Göteborgsregionen. Ibland tar jag med GPSen och letar upp en burk på någon rast eller efter att jag är klar för dagen. Skulle då en cache i en bombserie ligga i närheten kommer jag nog att plocka den.
Skriv svar