Fornlämningar?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
larsl
Geocachare

Fornlämningar?

Inlägg av larsl » ons jan 05, 2005 16:54

Lite nyfiken, har det kommit fram några generella tumregler ur kommunikationen med RAÄ (den här tråden)? Jag har hittat ett bra gömställe vid en fornlämning (ca 80-90 meter ifrån) och är lite sugen på att lägga ut en plastlåda. Är det några speciella saker man ska tänka på förutom de uppenbara som redan finns med i geocaching.coms regler?
sanoj
Geocachare
Efternamn: Alrikson
Förnamn: Jonas

Re: Fornlämningar?

Inlägg av sanoj » ons jan 05, 2005 19:11

larsl skrev:Lite nyfiken, har det kommit fram några generella tumregler ur kommunikationen med RAÄ (den här tråden)? Jag har hittat ett bra gömställe vid en fornlämning (ca 80-90 meter ifrån) och är lite sugen på att lägga ut en plastlåda. Är det några speciella saker man ska tänka på förutom de uppenbara som redan finns med i geocaching.coms regler?
Nja, det är egentligen inget nytt men inga cachar får placeras i/för nära fornminnen vilket som sagt egentligen inte är något nytt men eftersom det uppmärksammats är jag lite extra noga med sådana cachar. 80-90 meter ifrån den låter i mina öron helt okej, det skall inte vara någon risk att någon börjar rota i ett fornminne på grund av felvisning mm.

Mvh
sanoj
Skriv svar