Nya guidelines

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
sanoj
Geocachare
Efternamn: Alrikson
Förnamn: Jonas

Inlägg av sanoj » mån feb 28, 2005 1:22

Detta är jättesvårt och lite känsligt, det är givetvis så att egentligen guidelines gäller lika mycket i Sverige som i USA, dock måste de ju anpassas lite till Svenska förhållanden. Jag anser dock inte att de nya guidelines är så väldigt olika de gamla, guidelines är inte till för att ställa till det. A och O är alltid en stor dos sunt förnuft och de lagar som gäller i Sverige skall alltid följas, så som för placering vid fornminnen mm. Tänk gärna en extra gång så ger det sig oftast, är detta vettigt eller inte, är idén något positivt eller kanske istället negativt för Geocaching i Sverige? En cache mitt under Älvsborgsbron här i GBG kanske vore häftigt men är t ex något jag tror mest skulle medföra massa negativt för Geocachingen när någon som åker Stena ringer och polisen ryckt ut med jättestyrkan och det står i alla tidningar om hur vansinnigt korkat Geocaching är medans en cache under en vanlig bro du tar med hjälp av en kanot eller så knappast är ett problem här i vårt land. Men om man undrar om någon speciell idé så går det fint att maila mig först.

Lite info om svenska regler gällande t ex webcamcacher och en del annat matnyttigt kommer snart på en sida nära dig!

/sanoj
Skriv svar