kan man göra en sån cache eller?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
sara&jocke
Geocachare

kan man göra en sån cache eller?

Inlägg av sara&jocke » mån maj 02, 2005 21:28

Hej!
Haft lite uppehåll med cachandet (dvs för mycket andra saker att göra)...
Tänkte kanske lägga ut en första egen cache nu, och orkar eg. inte läsa igenom sidorna på geocahing.com... tänkte att nån snäll här visste istället?

Frågan är om det är ok att ha en cache som först är lite av en mystery (?) där man på cachesidan får koordinaterna till en viss punkt som ligger nära men inte helt på ett hintkort där de exakta koordinaterna till själva cachen ligger?? Helst skulle jag vilja att man alltså måste gå omkring där lite (bara lite, för den ska ligga typ mindre än 100 m från ursprungskoordinaterna, vilket jag också tänkte skriva i cachebeskrivningen) och sen när man kommer ett visst ställe så inser man att man är på rätt ställe och ser då också kortet med de exakta koordinaterna till slutcachen...

Förstår ni? Alltså är det tillåtet att göra så? Om det nu är det, blir det en mystery då? Eller multi? Eller för man kan inte ha båda eller??
Tacksam för hjälp! =)
/ Nybörjarna sara&jocke
sanoj
Geocachare
Efternamn: Alrikson
Förnamn: Jonas

Inlägg av sanoj » mån maj 02, 2005 21:32

Låter som en mystery i mina öron och även om jag blir lite förvirrad vad ni menar så tror jag det är något jag skulle kunna godkänna ja! Hur som så är ju tanken att man använder GPSen för att hitta slutcachen och då brukar det alltid gå att lösa.

/sanoj
sara&jocke
Geocachare

Inlägg av sara&jocke » mån maj 02, 2005 21:52

Ok!
Ja, då kanske det blir en cache iaf... =) Ja, förstår om det är förvirrande... vet inte om vi jälva vet exakt hur vi menar.
Men då får vi fundera vidare iaf! Tack för svar så snabbt!
/ MVH sara&jocke
Användarvisningsbild
swedbird
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av swedbird » tis maj 03, 2005 10:27

Hmmm... " tanken att man använder GPSen för att hitta slutcachen"... Om slutcachen ligger 10 m underjord? Positionen rakt ovanför i markplanet är knappast någon hjälp heller eftersom det är inuti en byggnad. Hur gör man då?

Hälsningar

Lasse
Computers may feed on our frustration but they give us something back. Friends across the world.

http://www.swedbird.com/geocache
sanoj
Geocachare
Efternamn: Alrikson
Förnamn: Jonas

Inlägg av sanoj » tis maj 03, 2005 10:52

Nja, grundtanken är ju att du med GPSens hjälp tar dig till en cache, sedan finns det ju ett antal undantag där koordinaterna tar dig till ingången till något, t ex en grotta. Nu handlade ju detta om en speciell lösning och då tyckte jag det lät okej eftersom det var finalcachens koordinater man fick fram.

/sanoj
Skriv svar