Logga med papperslappar?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Re: Logga med papperslappar?

Inlägg av ta68 » ons maj 30, 2012 18:38

Klisterlappar funkar om det är en stor loggbok och tunna klisterlappar.

Tyvärr finns det knappast några tunna klisterlappar.

Att logga PET-rör eller mindre med klisterlapp är alltid i mina ögon själviskt och vårdslöst.
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Sv: Re: Logga med papperslappar?

Inlägg av team@ » ons maj 30, 2012 21:46

Yngve Myrslok skrev:
team@ skrev:Lösa lappar är lika med nedskräpning...
Det är som sagt loggboken som skall signeras. (...alltså inga klisterlappar i den heller)
Hm..
Detta med klisterlappar, är det vad du tycker eller är det med en regel?
Åsikt.
Bild
norwoodbuilder
Geocachare

Inlägg av norwoodbuilder » tor maj 31, 2012 13:02

tmad.se skrev:I det här fallet handlar det inte om överfulla loggböcker, utan om att minska tiden det tar att logga cachen i fråga.

Man har helt enkelt inte tid att logga på normalt sätt...

/Thommy
Man har inte tid... Hur lång tid kan det ta att logga? Okej, ibland kan ju loggen bestå av flera hophäftade remsor så då blir det till att leta på var man ska skriva. Eller också kan man ju bara helt enkelt trycka in sitt nick nånstans. Men som sagt, säj att det tar 30 sek att skriva in då gäller det ju att man sen kan hitta på nått att göra under de 30 sek man "sparade". Rulla tummarna tex...
Troll-rambo
Geocachare

Inlägg av Troll-rambo » tor maj 31, 2012 23:16

Tappade ur ett stort antal lappar från den senaste tidens loggningar de första som trillade ut när jag drog ut loggremsan var jag noga med att leta upp o stoppa tillbaks.....
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare
Efternamn: Magnusson
Förnamn: Andreas

Inlägg av andreasma » fre jun 01, 2012 0:23

Logga med papperslappar (=visitkort): Nej!
Logga med klisterlappar: Nej!
Skriva i loggbok: Ja, alltid!
Om loggbok ej finns/är full, lägga i en egen remsa (ej visitkort) med plats för andra och skriva in sig själv: Ja!

Om alla i en perfekt värld (som inte finns) följde dessa enkla regler så skulle vi alltid ha en skivbar loggbok/remsa, penna med sig och inga klisterlappar/visitkort som ramlar ur eller fastnar i burk/på pennor/mellan sidor i loggbok etc. Denna perfekta värld finns inte och kommer aldrig att finnas då vi alla är olika, så man får vara glad för de cacher som är ok helt enkelt :D.
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Inlägg av pinkunicorn » mån jun 04, 2012 16:04

andreasma skrev:Logga med papperslappar (=visitkort): Nej!
Om loggbok ej finns/är full, lägga i en egen remsa (ej visitkort) med plats för andra och skriva in sig själv: Ja!
Det är så jag gör nästan alltid. Det händer att jag är ute och spontancachear när jag ändå är ute på något annat ärende och då inte har cacheryggsäcken med extraloggarna med mig.

Problemet tycker jag uppstår när loggen är full eller oskrivbar (blöt) och jag har ersättningsremsa med mig, men vad hjälper det att stoppa i den om hela burken ändå är blöt eller rent av sprucken? Eller om det helt enkelt inte får plats en remsa till, vad gör man då? När det varit aktuellt har jag stoppat i en ny remsa och tagit med mig den gamla och sedan mejlat cacheägaren och undrat om de vill ha den gamla loggen postad till sig, men det är ingen som velat hittills.
Bild
Användarvisningsbild
andreasma
Geocachare
Efternamn: Magnusson
Förnamn: Andreas

Inlägg av andreasma » mån jun 04, 2012 22:46

pinkunicorn skrev:
andreasma skrev:Logga med papperslappar (=visitkort): Nej!
Det är så jag gör nästan alltid. Det händer att jag är ute och spontancachear när jag ändå är ute på något annat ärende och då inte har cacheryggsäcken med extraloggarna med mig.

Problemet tycker jag uppstår när loggen är full eller oskrivbar (blöt) och jag har ersättningsremsa med mig, men vad hjälper det att stoppa i den om hela burken ändå är blöt eller rent av sprucken? Eller om det helt enkelt inte får plats en remsa till, vad gör man då? När det varit aktuellt har jag stoppat i en ny remsa och tagit med mig den gamla och sedan mejlat cacheägaren och undrat om de vill ha den gamla loggen postad till sig, men det är ingen som velat hittills.
Om du stoppar i en remsa och skriver ditt namn på så slipper du i alla fall att ta en fotologg till onlineloggen som du annars får göra för att bevisa ditt besök. Ett alternativ kan vara att alltid ha med sig ziplockpåsar för att lägga den nya logglappen i. Då skyddas den från ev. blöta. Om en remsa inte får plats? Tja, fotologg och sedan en needs maintenance online! Att ta med den gamla blöta loggremsan känns överkurs. Om cacheägaren är intresserad så bör denne själv hämta in sin remsa. Att få den postat till sig känns bara krångligt tycker jag. Vad tycker ni andra?
//
Hellre en funnen jeokatch i handen än 10 denäfs i skogen :-).
Hellre en funnen repelleringsT5a i handen än en hel Power Trail i statistiken :-).

Bild
Skriv svar