Ändra vem som var FTF

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Re: Ändra vem som var FTF

Inlägg av pinkunicorn » tis aug 27, 2013 13:16

jansson.sura skrev:Detta var en intressant fråga!! Givetvis är den som först hittar burken FTF! Men är inte det under förutsättning att burken är publicerad & att den som hittar den faktiskt letar efter den??

Om en Mugglare bara råkar snubbla på en burk å signar bara för att vara lite rolig å lägger tillbaka burken räknas han iaf som FTF??
Även om burken inte ens är publicerad??
Om burken är publicerad eller inte tycker jag är egalt. Om någon snubblar över en av mina cacher innan den är publicerad och då skriver i loggen och sedan loggar FTF på den när den väl publiceras så tycker jag att det är helt OK. Det enda tillfället jag skulle tänka mig att frångå "först i loggen är FTF" är om jag *vet* att den som står först var med cacheägaren när burken lades ut.
Bild
Användarvisningsbild
jansson.sura
Geocachare
Efternamn: Jansson
Förnamn: Krister

Inlägg av jansson.sura » ons aug 28, 2013 10:06

Ja först är tydligen först hur det än går till :)

Jag själv har ingen ambition att leta FTF å känna att jag måste jaga det. Men det var ändå en intressant fråga eftersom det kom upp exempel här i tråden på folk som just snubblat på burken innan den är publicerad. Just i det läget kan jag ju tycka att det inte ska räknas som FTF eftersom den inte ens är publicerad. allt efter publicering borde vara okej..

Om cachägaren bestämmer sig för att flytta en sån burk nån meter eller nåt sånt innan han släpper den gills iaf en snubblande FTF??

Vad jag menar är ju att en burk som inte är publicerad heller inte är en cach i ordets rätta mening! Eller??
lillangen
Geocachare

Inlägg av lillangen » ons aug 28, 2013 16:02

Det är mycket roligare att hitta opublicerade burkar eftersom det är mycket svårare. De publicerade har man ju koordinater till ;)!
Användarvisningsbild
jansson.sura
Geocachare
Efternamn: Jansson
Förnamn: Krister

Inlägg av jansson.sura » tor aug 29, 2013 10:40

lillangen skrev:Det är mycket roligare att hitta opublicerade burkar eftersom det är mycket svårare. De publicerade har man ju koordinater till ;)!
:lol: :lol:
Ja jag tänkte inte på det!! Det är kanske nåt man ska börja med!!!
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Inlägg av Kasheuren » lör aug 31, 2013 4:52

lillangen skrev:Det är mycket roligare att hitta opublicerade burkar eftersom det är mycket svårare. De publicerade har man ju koordinater till ;)!
"Challenge #2143 Hitta 10 opublicerade cacher i olika kommuner på samma dag" D=5, T=? :idea:
Skriv svar