FTF fråga.

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
hojd
Geocachare
Efternamn: jd
Förnamn: ho

FTF fråga.

Inlägg av hojd » mån dec 16, 2013 4:57

Jag är "ganska" nybörjare när det gäller geocaching (började förra året) och ännu mer nybörjare när det gäller FTF men några har jag ju lyckats ta. Häromdan så åkte jag och min fru iväg på en mystery mycket sent på kvällen som precis kom ut och när jag kom fram till platsen så stod CO med en vän där och lurade i mörkret för dom skulle se om det kom nån sa dom.
Jag började irra omkring där och leta som en yr höna och tillslut så hittade jag gömman och nu skulle steg 2 på mysteryn lösas vilket jag oxå gjorde så den tomma loggboken kom fram och jag kunde FTF'a :D. Då ville CO's vän oxå få FTF på den. Han visste innan jag kom var gömman fanns och ja det kändes som han hjälpt till att lägga ut cachen så när vi åkte hem så frågade min fru mig om det verkligen är ok att göra så, själv hade jag inte tänkt på det ännu för jag var väl mest glad över att jag fick FTF... :D men när hon ställde frågan så blev jag oxå fundersam och självklart nyfiken...
Vad säger ni som är lite mer erfarna om detta beteende ? Eller är det helt upp till CO ?

Jag skiter väl egentligen i det men jag vill ju iaf VETA vad som är rätt och fel och detta KÄNDES ju helt klart fel.
Även om geocaching inte är nån tävling så vill man ju ändå inte att det skall fuskas menar jag :shock:
Bild
Användarvisningsbild
bonde456
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Andreas

Re: FTF fråga.

Inlägg av bonde456 » mån dec 16, 2013 6:48

Finns inga direkta regler på det där med FTF.
Om det är så att den andra var med och gjort cachen eller hade info om var den var bara för att det var kompisen som lagt ut den så tycker då jag att man tänjt ut en eller flera moraliska gränser för dessa oskrivna regler.
BildBild
flopflex
Geocachare
Efternamn: F
Förnamn: Flopflex

Inlägg av flopflex » mån dec 16, 2013 8:02