Äntligen ett vettigt "spam" från GC!

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
helvite
Geocachare

Äntligen ett vettigt "spam" från GC!

Inlägg av helvite » mån feb 24, 2014 22:32

Ofta brukar jag inte bry mig så mycket om det som kommer i inkorgen från geocaching.com men nyss kom det faktiskt något vettigt som alla geocachare bör tänka på. Några enkla geocaching råd som ibland stötts och blötts på detta forum, bland annat "Den goda loggen", "Undvik gömma eller leta så att naturen skadas" etc.. Se länk: http://blog.geocaching.com/2014/02/5-ge ... ette-tips/ Bravo, GC.com! =)
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Re: Äntligen ett vettigt "spam" från GC!

Inlägg av ta68 » tis feb 25, 2014 16:23

Bring a Pen – It’s like the first day of school. You need to be prepared. Always pack a pen to make sure you’re ready to sign your Geocaching username and the date.

Jag skulle säga att det gäller alltid, varje dag, 24 timmar per dygn. Det finns två tillfällen när man verkligen svär över att inte ha en penna med sig:
- när man tvingas säga godnatt till kvällens ragg utan att byta telefonnummer
- när man hittar en geocache och inser att pennan ligger i den andra jackan

I det senare fallet finns ju för det mesta möjligheten att komma tillbaka eller åka och köpa en penna på en mack någonstans, men ändå, det är bra onödigt.
helvite
Geocachare

Re: Äntligen ett vettigt "spam" från GC!

Inlägg av helvite » tis mar 04, 2014 21:44

Å tidigt idag kom ännu ett vettigt "spam" som behandlade ämnet DNF. Å tänk, jag som loggade en DNF senast idag..

Ämnet har vi ju diskuterat här på forumet tidigare med jag fick en "heads up" på vissa punkter då det gäller DNF.

Brevet:

"DNF to Say "I Care"

If you’re just joining the geocaching adventure, DNF stands for Did Not Find. It’s a log type when you’re searching for a geocache, and guess what, didn’t find it. But what you should also know, is that a DNF log can transform into a “Found it!” The log type doesn’t mean you’ve given up, it means, well, that you didn’t find the geocache—this time. A DNF also means, “I care.”

When you log a DNF, you're telling geocachers that the geocache may be more difficult to find than anticipated or may even be missing. You're also letting the geocache owner know that they may need to double check that their geocache container can still be found at the posted coordinates.

If you're a geocacher who's logged one of the millions DNF's posted to Geocaching.com so far, thanks from the geocaching community. It's a small way to help ensure the quality of geocaching. Plus, you can always go back and search again. Who knows, maybe this time you’ll catch a break and log a “Found it!”
Skriv svar