Vad blir det av mystar med dessa begränsningar?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Vad blir det av mystar med dessa begränsningar?

Inlägg av Kasheuren » tis apr 01, 2014 14:18

Den senaste veckan har det diskuterats på groundspeak-forumet om guideline-ändringar som jag tycker verkar göra att även mystar i princip blir rätt meningslösa framöver.
”Puzzle caches excluding the normal geoacher will no longer be published. Reasons for non-publishing will be that knowledge in specific topics or information not available to the general user is needed to extract coordinates from the puzzle”.
Men vad blir kvar då, att man vet att 1+1=2 eller? Känns som det blir väldigt svårt att få till mystar framöver med dessa formuleringar… :(
Användarvisningsbild
team@
Geocachare
Efternamn: Hulterstrom
Förnamn: Anders

Re: Vad blir det av mystar med dessa begränsningar?

Inlägg av team@ » tis apr 01, 2014 14:55

Jag skulle nog inte hänga upp mig för mycket på de diskussionerna.
I Sverige gillar vi roliga och kluriga mystar. Så gör även de som skall granska dem före publicering... ;-)
Bild
Falkz
Geocachare
Efternamn: .
Förnamn: Christian

Inlägg av Falkz » tis apr 01, 2014 15:02

Helt rätt :) Geocaching handlar ju om att vara ute i skogen och inte sitta inne vid datorn :D
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Inlägg av Justis » tis apr 01, 2014 16:07

Stadskasheuren skrev:Den senaste veckan har det diskuterats på groundspeak-forumet om guideline-ändringar som jag tycker verkar göra att även mystar i princip blir rätt meningslösa framöver.
”Puzzle caches excluding the normal geoacher will no longer be published. Reasons for non-publishing will be that knowledge in specific topics or information not available to the general user is needed to extract coordinates from the puzzle”.
Men vad blir kvar då, att man vet att 1+1=2 eller? Känns som det blir väldigt svårt att få till mystar framöver med dessa formuleringar… :(
Vad är det för datum idag :D
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » tis apr 01, 2014 16:43

Stadskasheuren skrev:Den senaste veckan har det diskuterats på groundspeak-forumet om guideline-ändringar som jag tycker verkar göra att även mystar i princip blir rätt meningslösa framöver.
Måste ha varit första april förra året när i princip de reglerna infördes för challenge-cacher.

Synd att ingen reagerade på datumet då bara.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » ons apr 02, 2014 3:33

Äsch, det är ju bra att ni inte är lättlurade men nån kunde väl ha låtsats gå på det i alla fall, det kunde ni väl ha unnat mig.
Jag får väl räkna ditt som ett gick-på-det-litegrann-i-alla-fall-inlägg då, MotorCycleDude, så jag inte får stå med långnäsan själv :^o
Men jag försökte i alla fall, det får ni ge mig...
Användarvisningsbild
bonde456
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Andreas

Inlägg av bonde456 » ons apr 02, 2014 6:05

Tråkigt att man avslöjar 1 aprilskämt, kan man inte låta dom som går på något tro det hela dagen ut!
Kul att se trådar spåra ur och det är ju det här 1 april handlar om.
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » ons apr 02, 2014 7:38

Tja, och sen måste man väl väga in hur bra ev skämt är och det här kanske går till historien som nåt av de top tio precis.
Men det är kul när trådar spårar ur, som den där tråden om skämt som gick över att handla om skägg. Apropå det så framkastade matsod teorin i helgen att skägg är överrepresenterade bland geocachare. Vad kan det komma sig tro ?...
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » ons apr 02, 2014 12:21

Stadskasheuren skrev:Äsch, det är ju bra att ni inte är lättlurade men nån kunde väl ha låtsats gå på det i alla fall, det kunde ni väl ha unnat mig.
Jag får väl räkna ditt som ett gick-på-det-litegrann-i-alla-fall-inlägg då, MotorCycleDude, så jag inte får stå med långnäsan själv :^o
Men jag försökte i alla fall, det får ni ge mig...
Det är alltid svårt att skämta om ngt där verkligheten ibland är så befängd som när man har med Groundspeak att göra.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
bonde456
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Andreas

Inlägg av bonde456 » ons apr 02, 2014 18:16

Stadskasheuren skrev:Apropå det så framkastade matsod teorin i helgen att skägg är överrepresenterade bland geocachare. Vad kan det komma sig tro ?...
Ingen vill riskera att stå med ansiktet fullt med raklödder om det plötsligt blir FTF race :lol:
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » ons apr 02, 2014 20:21

Motorcycledude skrev:Det är alltid svårt att skämta om ngt där verkligheten ibland är så befängd som när man har med Groundspeak att göra.
Det är ju sant (även om man förstås kan diskutera hur befängt Groundspeak är, kanske rätt normala i ett för övrigt också rätt befängd värld). Men apropå att skämta om verkligheten när den är lite udda så tänker jag på de enda två försök till vänliga parodier på Svensktoppen jag kommer på, Västindien (med den underbara texten "Hallå, hallå, hallå, Västindien,... jag kommer så snart jag får vindigen, Västindien hallå") och Galenskaparnas "Du får köpa grisen i säcken och chansa". Jo båda är ju parodier i någon mening...och båda hamnade på...Svensktoppen. Svårt sånt....
Hm, men vad hade det med skägg att göra nu, hamnade vi OT...?
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★

Inlägg av Kasheuren » ons apr 02, 2014 20:24

bonde456 skrev:
Stadskasheuren skrev:Apropå det så framkastade matsod teorin i helgen att skägg är överrepresenterade bland geocachare. Vad kan det komma sig tro ?...
Ingen vill riskera att stå med ansiktet fullt med raklödder om det plötsligt blir FTF race :lol:
...för då kan man frestas att rusa ut ändå, tänker du, och då blir det väl svårt med stealthandet: "vad är det för en skum figur" :-)
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » tor apr 03, 2014 10:42

Stadskasheuren skrev:
bonde456 skrev:
...för då kan man frestas att rusa ut ändå, tänker du, och då blir det väl svårt med stealthandet: "vad är det för en skum figur" :-)
Jag tror vi kan låsa tråden nu =D>
Bild
Skriv svar