Nu får det f* vara nog!

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
helvite
Geocachare

Nu får det f* vara nog!

Inlägg av helvite » tor sep 04, 2014 20:37

Jag kan köpa TFTC och Hittades på geocachingrunda med XXX och sådant. De är trista och tråkiga loggar som inte ger någon som helst uppskattning och feedback till CO som bemödat sig med att lägga ut och underhålla cachen. Men nu senast fick jag loggen "Jfkdkdkkfkrkfkrkr" å då kände jag att bägaren rann över. Jag raderade loggen och skickade meddelande, oavsett vad som står i fysiska loggen (törs jag verkligen kolla?).
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Re: Nu får det f* vara nog!

Inlägg av Frudden » tor sep 04, 2014 21:18

I feel your pain! Hädanefter när jag lägger ut burkar så kommer det bara att bli premiumcachar. Så trött på alla som inte tar det här på allvar och ger någonting tillbaka, och de flesta sådana är inte premiummedlemmar.

// Fredrik W
Användarvisningsbild
benke.olsson
Föreningsmedlem
Efternamn: Olsson
Förnamn: Bengt-Åke

Inlägg av benke.olsson » fre sep 05, 2014 7:02

Frudden skrev:I feel your pain! Hädanefter när jag lägger ut burkar så kommer det bara att bli premiumcachar. Så trött på alla som inte tar det här på allvar och ger någonting tillbaka, och de flesta sådana är inte premiummedlemmar.

// Fredrik W
Håller i princip med, men jag har fått 45st TFTC-loggar i rad av en premiummedlem som hade tagit mer än 8000 burkar då det begav sig. Det finns dessutom premiummedlemmar som bara sätter en . eller en :).
Dock får jag hålla med om att de är i stark minoritet, jämfört med icke premium.
Bild
Bild
Användarvisningsbild
L L L
Geocachare
Efternamn: Lars-L
Förnamn: Larsson

Inlägg av L L L » fre sep 05, 2014 15:59

:mrgreen:
Retliga loggar har vi all fått eller?

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Burkjakt Är Livet - Livet Är Burkjakt
Bild
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » fre sep 05, 2014 19:48

Det är så skönt att ha en minoritet att skylla på. Ibland blir loggremsorna blöta i pet-gömmor jag äger. Måste vara de där ickepremium som springer i ur och skur och maratonloggar. Ofta är loggremsorna nerknölade, garanterat de där hemska nybörjarna som inte gått på remsrullarworkshop på senaste megat. Flera gömmor jag har ligger i skogen, och nu har nån jävel trampat upp stigar till dom, d-ratingen faller ju helt när man ser vart man ska gå.

Nej tacka vet jag premiummedlemmar, där har vi sannerligen en skiljelinje som sållar agnarna från vetet! Ansvarsfulla cachare som aldrig skulle dumpa sina uttjänta batterier i närmsta rymliga cache, som aldrig skulle stå i grupp mitt på ljusa dan och leta D5 utanför en skola, som alltid återställer platsen och cachen precis som det var när de kom, och som aldrig skulle få för sig att logga en cache i ösregn. Det känns tryggt att veta att man tillhör den goda sidan.
Bild
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » fre sep 05, 2014 20:52

L L L skrev::mrgreen:
Retliga loggar har vi all fått eller?

:twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Burkjakt Är Livet - Livet Är Burkjakt
Hehe var bara tvungen att ändra den nu ju
retligt för dig haha
Bild

Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » fre sep 05, 2014 20:55

Till och med TS är icke premium... men jag fattar ironin..
Användarvisningsbild
linsrille
Geocachare
Efternamn: Jonsson
Förnamn: Richard

Inlägg av linsrille » fre sep 05, 2014 22:32

helvite skrev:Till och med TS är icke premium... men jag fattar ironin..
Oj då, trodde inte att nån från den onda sidan skulle se mitt inlägg för oss utvalda :wink: Ska bara göra premiuminlägg hädanefter 8)
Bild
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » sön sep 07, 2014 21:18

helvite skrev:Till och med TS är icke premium ...
Och det finns fler!
Känner orättfärdig påhoppad, så det känns befriande att "benke.olsson" kastar skit på slarviga premiummedlemmar! =D>
:wink:
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
bonkebenke
Ny i forumet
Efternamn: Persson
Förnamn: Bengt

Inlägg av bonkebenke » mån sep 08, 2014 14:38

Vad är garantin för att allt blir bra med bara premiumcachar. Två exempel som hänt mig.
Jag publicerade en myst där slutgömman hade ett lönnfack för loggboken. Vad hände? Jo två premium i sällskap kommer som STF men hittar inte loggboken, skriver i loggen att man åkt och hämtat verktyg för att öppna gömman. Resultat för mig ca 2 timmars extra jobb för att återställa samt ett argt mail till loggarna.
Ett petrör i en hög stolpe, en premiummedlem kommer och lyckas med en pinnes hjälp lyfta upp den och logga men kan inte återställa utan lämnar den hängande i snöret utanför röret.
Logga till varje pris!!!!
Idioter finns både bland premium- och icke premium medlemmar
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » mån sep 08, 2014 14:52

Jag tror att vissa inte alls bryr sig om vad de skriver i loggen, premium eller inte. De vill bara ha en "pinne i statistiken", its all about numbers som någon tidigare skrivit i en annan tråd. För min egen del tycker jag att det är kul att gå tillbaka i tiden och läsa mina egna loggar. Det blir som en slags "dagbok" men minnen och bilder från förr. Ganska fattigt att bara kunna läsa en massa TFTC eller liknande där. Långt innan diskussionen om "Den goda loggen" fanns skrevs det en hel del fina loggar. Det känns som om loggarna blivit slarvigare på senare år. En del kan säkert skyllas på fältloggar i smarta telefoner och allmän lättja..
Användarvisningsbild
Elmertoft
Geocachare
Efternamn: Elmertoft
Förnamn: Göran
Kontakt:

Inlägg av Elmertoft » tis sep 09, 2014 13:08

Som nybliven geocachare (premium) är jag glad över att jag läste denna tråd. Nu kommer jag tänka efter mer innan jag skriver ner nåt i en logg i fortsättningen.
satrams
Föreningsmedlem
Efternamn: Pettersson
Förnamn: Patrick

Inlägg av satrams » tis sep 09, 2014 14:28

Det känns som fokus har flytta mera mot statistik än själva cachen/platsen/upplevelsen nu förtiden. Som sagt "its all about numbers". Pricka av och dra till nästa....då har man inte ork och tid att skriva något vettigt. Finns så klart undantag.
Användarvisningsbild
Elmertoft
Geocachare
Efternamn: Elmertoft
Förnamn: Göran
Kontakt:

Inlägg av Elmertoft » tis sep 09, 2014 15:40

En fråga: varför skulle det vara "status" att logga så många cache som möjligt? Finns det nåt poängsystem eller nåt? För min del är det upplevelsen och uppsökandet som är viktigast. Hur många jag hittar är totalt ointressant.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » tis sep 09, 2014 17:11

Man kan "tävla" om man vill med allt... Och välja att inte göra det, men är det ok att skriva "nedsättande" eller ge dem egenskaper som de som gör det annorlunda
Bild
Skriv svar