Upplägg av myst serie

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
M-Nilsson
Geocachare
Efternamn: Nilsson
Förnamn: Mathias

Upplägg av myst serie

Inlägg av M-Nilsson » tis sep 09, 2014 17:26

Hej!
Jag planerar nästa månad ett gäng "mystar" #01 måste hittas för hitta #2 osv.

Om det tex. är 10 cachar. "Får man" då tex. ha samtliga koordinaterna i första cachen till övriga 9 i serien?
Eller kan det vara lämpligare att respektive cache leder vidare till nästa osv, vad tycker ni?

En fråga till, får en myst slutburk befinna sig närmare än 161 m avstånd från starten av en reflexbana?
Tack i förhand!
helvite
Geocachare

Re: Upplägg av myst serie

Inlägg av helvite » tis sep 09, 2014 21:28

Hmm.. Tycker det låter som en klassisk multicache med burkar som delsteg. Finns det någon särskild ide bakom att det "måste" vara ett gäng mystar?

På fråga 2 skulle jag svara att det är ok, men det känns som om dessa funderingar passar bäst direkt riktade till en reviewer, rätt?
M-Nilsson
Geocachare
Efternamn: Nilsson
Förnamn: Mathias

Re: Upplägg av myst serie

Inlägg av M-Nilsson » ons sep 10, 2014 9:58

helvite skrev:Hmm.. Tycker det låter som en klassisk multicache med burkar som delsteg. Finns det någon särskild ide bakom att det "måste" vara ett gäng mystar?

På fråga 2 skulle jag svara att det är ok, men det känns som om dessa funderingar passar bäst direkt riktade till en reviewer, rätt?
#1 mysten finns redan ute sedan ett tag, men jag skulle vilja ha nån forts. på den...antingen i form av en Myst eller Multi....

Frågan är om det går lägga koppla samman en Multi med en Myst...multin måste som jag förstått det ha startkoordinater som peka på utgångsplatsen, vilket då inte går i detta fall..eftersom det skulle avslöja finalen för #1...som är en nattcache.
Skriv svar