Evil DYI cache

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
samuel123abc
Geocachare

Evil DYI cache

Inlägg av samuel123abc » fre nov 21, 2014 21:29

Hej,

Har haft ute en cache som sitter ganska nära mitt hem för någon månad nu. Har just nu cachen som en liten tejpbit med loggremsan bakom, är det ngn som har ngn idé hur man skulle kunna göra här? Loggen blir nämligen blöt väldigt snabbt.

PS. Ni behöver inte ge mig förslag på alla olika saker man kan köpa på geoshoppar, vet redan om dem. Läs titeln DIY som i Do It Yourself.
Tack,
Samuel
//Samuel
tor_selden
Geocachare

Re: Evil DYI cache

Inlägg av tor_selden » fre nov 21, 2014 23:47

Testa 'rite in the rain' papper.
Bild
samuel123abc
Geocachare

Inlägg av samuel123abc » lör nov 22, 2014 9:37

Det är klart, vet ngn var man kan köpa det billigt?
//Samuel
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Efternamn: Niclas
Förnamn: Tjäder
Kontakt:

Inlägg av Cordin » lör nov 22, 2014 10:13

Vilket för oss till geoshop. Geocachen.se säljer i a4 som man kan printa och klippa. Dock vet jag inte hur priset är om man börjar jämföra. 200 ark 450 kronor. De säljer även styckvis...
Bild
Var dig själv alla andra är upptagna.
sydman
Geocachare
Efternamn: Robert
Förnamn: Holmgren

Inlägg av sydman » lör nov 22, 2014 10:43

Tror de flesta shoppar har wite in the rain , men tänk på att det normalt inte går att använda bläckstråleskrivare ..
färgen är inte vattensäker :)
Bild
Davenblo
Geocachare
Efternamn: Enblom
Förnamn: David
Kontakt:

Inlägg av Davenblo » lör nov 22, 2014 23:24

Jag brukar annars köra med ett genomskinligt papper i någon typ av plastmaterial som går att signera med alla pennor. Sen brukar jag göra loggbok av den med en vanlig spritpenna. Minns dock inte vad butiken hette men jag skull tro att man kan hitta sådant på typ leksaksaffärer, fuji film eller något åt det hållet. Loggen kan sedan bli exakt hur blöt som helst men ör ändå bara att torka av och signera.
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Inlägg av Kasheuren » ons nov 26, 2014 20:44

Panduro har magnetiskt tejp, kunde ju inte jag motstå. Förstår inte vad man normalt har sånt till men med en ram sånt runt insidan på exempelvis en ziplockpåse kan man göra kul saker. Magnetismen är inte av turbo-neodym-typ så det får inte vara ett blåshål där cachen sitter då tar höststormen den (sa han vis av erfarenhet inne på andra rullen).
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Inlägg av ApanAnn » ons nov 26, 2014 21:09

Är det krympplast du gjort loggen av? Jag tror jag tagit en av dina och jag funderade på vad det var för smart logg du hade...
Bild
samuel123abc
Geocachare

Inlägg av samuel123abc » fre nov 28, 2014 17:33

ApanAnn skrev:Är det krympplast du gjort loggen av? Jag tror jag tagit en av dina och jag funderade på vad det var för smart logg du hade...

Min heter Lyktstolpen / The streetlight, GC-kod: GC5EER9
//Samuel
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » mån dec 01, 2014 0:54

Jag är dålig på att citera... Det var Davenblos cache jag stött på, men jag kanske kan leta din nästa gång jag är vid "rätt" kust!

Men jag kan i alla fall meddela att på krympplast så funkar blyerts, kulspetspenna och sharpie bra. Alla tålde spolning i vatten + flera timmar under vatten plus hårdhänt avtorkning. Smal tuschpenna misslyckades redan i spola av stadiet... Men jag tror jag har hittat min logg till en cache jag klurat på. Den kommer garanterat att bli blöt, så det här löser flera problem för mig!

Nackdelen är att plasten är ganska styv och kommer att behöva en del jobb för att inte kanterna ska bli tokvassa. Kan eventuellt vara för motspänstig för att hålla fast med tejp om underlaget inte är slätt. I såna fall är nog rite in the rain bättre för din cache...

En liten kul bonus är att jag kan baka loggarna när de är fullskrivna och få en jätteliten loggbok att spara :D

Skickat från min iPad med Tapatalk
Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » mån dec 01, 2014 1:30

ApanAnn skrev:En liten kul bonus är att jag kan baka loggarna när de är fullskrivna och få en jätteliten loggbok att spara :D
Baka loggarna...?
Jag undviker gamla mögliga loggremsor i lussebullarna, åtminstone detta år... ;-)

Jag antar nästan att det är något annat än "baka" som det ska stå.

.
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » mån dec 01, 2014 9:34

He he, faktiskt inte. Krympplast krymper (eller rättare sagt återgår till sin ursprungliga form) när den värms i ugn, så om jag skulle testa att göra loggar av materialet går det att "krympa" dem när de är fullskrivna.

Skickat från min iPad med Tapatalk
Bild
Skriv svar