Flytta på cache

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
stefan_hallsberg
Föreningsmedlem
Efternamn: Östman
Förnamn: Stefan

Flytta på cache

Inlägg av stefan_hallsberg » ons mar 18, 2015 15:34

Hej.

Har en cache som blivit utsatt för sabotage, troligtvis en mugglare som gått i skogen och funnit en större "trälåda"
För att undvika att den ska bli saboterad igen önskar jag att byta plats. Dock har jag hört att det endast är tillåtet att korrigera kordinaterna, i mitt fall kommer jag att flytta den dryga kilometern. Har lyckats plocka 27 fp på ett par månader och hade varit glad om att man kunde få behålla dessa fp.
Är det någon som har erfarenheter om egna saboterade cacher? Hur har ni gjort? 27 fp är kanske inte mycket att höja på ögonbrynen men för att vara min 3:de och min låga erfarenhet anser jag att jag lyckats gott. =)

Tacksam för tips och råd..
Användarvisningsbild
-Beast-
Föreningsmedlem
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Martin

Re: Flytta på cache

Inlägg av -Beast- » ons mar 18, 2015 18:26

Om man flyttar cachen några meter hit och dit (osäker på var gränsen går) så kan man göra det, men om det handlar kilometer behöver du först kontakta reviwerna så att de kan kolla om den nya platsen är ledig och tillåten.
Bild Bild
Användarvisningsbild
The Forslunds
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Forslund
Förnamn: Tommy

Inlägg av The Forslunds » ons mar 18, 2015 21:28

Man kan flytta en cache max 161 meter per tillfälle, om den nya placeringen efter en tid blir olämplig så kan man flytta den max 161 meter igen utan reviewerns hjälp... vid flytt över 161 meter per tillfälle så måste kontakt med reviewer tas som då ordnar flytten.

Detta är vad jag vet, men jag kan ju ha fel.
BildBild
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » tor mar 19, 2015 7:49

Om du ska flytta burken/skåpet/skattkistan/tändsticksasken/oljefatet en så lång sträcka som du indikerar i din text så är det bästa om du tar ut nya koordinater där du vill ha den nya placeringen samt kontaktar Reviewer för att be dem kolla upp så att det inte finns någon Myst eller Multi inom 161 meter.

Reviewer kan du få tag på genom att kontakta dem via deras webbformulär som finns på swedenreviewers.se (något osäker på adressen).

.
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » tor mar 19, 2015 8:55

Granskarna ber nog dig överväga att stänga den gamla och göra en ny (återvinna den gamla) när det är längre sträckor det gäller. Jag blev iaf. rekommenderad att göra det. Gjorde även så.
Bild
Medlem sedan 2001
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Inlägg av ta68 » fre mar 20, 2015 17:22

Förhoppningsvis blir det minst lika många favoritpoäng på den nya cachen i vilket fall.
Användarvisningsbild
0250
Geocachare
Efternamn: Johan
Förnamn: Rosenson

Inlägg av 0250 » fre mar 20, 2015 19:22

Det brukar vara så att det ofta kan anses vara en ny cache när man flyttar den en längre sträcka, men om det är en cache som inte har något med platsen att göra utan gömman är själva grejen så borde du kunna flytta den en längre sträcka också, inom rimlighetens gränser antar jag.
När du begär att få den flyttad så var noga med att påpeka att det är samma gömma fortfarande, bara på en ny/bättre plats, det brukar gå då.
stefan_hallsberg
Föreningsmedlem
Efternamn: Östman
Förnamn: Stefan

Inlägg av stefan_hallsberg » fre mar 20, 2015 19:45

Får tacka för alla svar. Har skickat en fråga till en reviewer men verkar dröja med svar.
Cachen blir samma som förrut men blir tvungen att förändra den lite lätt då det saknas viktiga delar i den. Dock är både grundtanken och utseendet detsamma.
Verkar som att vissa då lyckats medans andra inte. Hoppas på turen. Cachen har inget med platsen att göra och nya tänkta platsen ligger i en dunge bredvid en omformarstation.
Som sagt. Tack alla ni som tagit er tid. =)
Skriv svar