Mer sen...

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Mer sen...

Inlägg av Justis » mån feb 29, 2016 10:10

Som CO tycker man ju om lite kommentarer om Mysten/Multin var svår/lätt/kul etc, om burken var svårhittad, visade ett tjusigt/intressant ställe, låg på fel koords, om loggen var våt etc.
Ibland kommer det en superkort logg med bara orden "Mer sen", troligen för att vederbörande snabbloggat med sin mobil.
Men sen kommer inget mer...
Vad gör ni i sådana fall:
1) Ingenting, jag bryr mej inte om vad folk gillar min cache eller om det är något fel på den
2) Skriver till vederbörande (jag gjorde det idag på en "Mer sen"-logg som är ett halvår gammal)
3) ?
Avser cacharen att inte återkomma hade vederbörande ju kunnat skriva enbart "Tftc" i loggen, då vet man att det inte kommer mer.
integcalias
Geocachare

Re: Mer sen...

Inlägg av integcalias » mån feb 29, 2016 10:33

Fått detta några gånger men har inte hört av mig till den som loggat när det gått ett tag. Hade nog gjort det om det blev ett större antal sådana loggar.

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » mån feb 29, 2016 10:54

Jag skulle kunna tänka mig att skicka en vänlig påminnelse med budskapet att jag ser fram emot att få ta del av den spännande berättelsen som du har för avsikt att skriva på min cache "Namnet på Cachen" <Länken till Cachen> <Länk till Loggen>.

Troligen är det så att personen/personerna som gör på det sättet "normalt sett" brukar skriva lite längre loggar när de väl är hemma, och att man i fält bara vill få in dem i "systemet" i rätt ordning.
Jag brukar själv göra på det sättet och eftersom solen också har fläckar så lär det finnas någon enstaka logg från mig där det står "Mer senare..." och att den är bortglömd. Och helt klart skulle jag skriva om loggen ifall jag blev påmind om att jag verkar ha glömt bort den,

Påminn personen vänligt så lär den bli uppdaterad.

.
Senast redigerad av 1 MatsAgeby, redigerad totalt 0 gånger.
olwizard
Ny i forumet
Efternamn: Josefsson

Inlägg av olwizard » mån feb 29, 2016 12:03

Jag vet cachare i mina trakter som skriver "mer sen..." på nästan alla loggade cacher, han måste ha hundratals loggar att skriva "mer" i vid det här laget. Jag kan inte riktigt förstå varför man gör så, det är i mina ögon bättre med "Tftc" än "Mer sen...".
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » mån feb 29, 2016 23:31

3.) Gör inget på de få som skrivit så. Då "mer sen" är ungefär som gamla konsumsymbolen. För vissa.
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
Tom10_2
Geocachare
Efternamn: Bjurmark
Förnamn: Thomas

Inlägg av Tom10_2 » sön mar 06, 2016 14:56

Jag skrev "mer sen" på en cache i Mora som jag inte hade i GPS:en. Tanken var att jag skulle skriva resten då jag kom hem till Stockholm igen. Väl hemma var min logg borttagen utan minsta förklaring eller meddelande. Vissa CO är tydligen allergiska mot det förfarandet. För mig var det ett sätt att komma ihåg vilka jag loggat. Alternativt skulle jag ju kunnat skriva en note men då hade jag inte sett dem på kartan.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » sön mar 06, 2016 15:51

Att ta bort en Found.Logg där det står "Mer sen" är helt felaktigt gjort av Cache-Ägaren.

Det finns inga regler som säger att man inte får skriva på det sättet för att logga en Cache.

.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

Inlägg av Justis » sön mar 06, 2016 18:51

Håller helt med MatsAgeby.
Men GLÖM INTE ATT FÖLJA UPP "Mer sen".
Användarvisningsbild
1000sjöar
Geocachare
Efternamn: Larsson
Förnamn: Ingemar

Inlägg av 1000sjöar » mån mar 07, 2016 9:58

1000sjöar skrev:3.) Gör inget på de få som skrivit så. Då "mer sen" är ungefär som gamla konsumsymbolen. För vissa.
:arrow:
Här passar det gamla ordspråket, " lovar runt, håller tunt", väl in :?
Bild
Medlem sedan 2001
Användarvisningsbild
Motorcycledude
Föreningsmedlem
Efternamn: Esselöv
Förnamn: Hans
Kontakt:

Inlägg av Motorcycledude » mån mar 07, 2016 13:29

Jag har gett upp helt vad gäller kvalitén på loggar. Cacher är ngt man ska ta för givet och alla tendenser till att visa ngn form av tacksamhet för att ngn skapar cacher åt oss är bara dumheter.
Bild
Bild
Mullefamiljen
Ny i forumet

Inlägg av Mullefamiljen » mån mar 07, 2016 20:19

Tom10_2 skrev:Jag skrev "mer sen" på en cache i Mora som jag inte hade i GPS:en. Tanken var att jag skulle skriva resten då jag kom hem till Stockholm igen. Väl hemma var min logg borttagen utan minsta förklaring eller meddelande. Vissa CO är tydligen allergiska mot det förfarandet. För mig var det ett sätt att komma ihåg vilka jag loggat. Alternativt skulle jag ju kunnat skriva en note men då hade jag inte sett dem på kartan.
Kommer man inte runt det prioblem om man skriver en "fältanteckning"? Eller är det en feature som bara finns i appen? Jag använder mig av den, skriver bara något hastigt stödord och skriver sedan färdigt dem när jag sitter vid datorn.

Däremot minns jag nu att jag i somras lovade en TB-ägare bilder från en drop i fjällen. Kan man lägga upp dem så här långt efteråt? Det borde man väl - bättre bilder sent än inga alls.

/hon som besvarar sina egna frågor...
Ricke 59
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Grusell
Förnamn: Rickard
Kontakt:

Inlägg av Ricke 59 » mån mar 07, 2016 20:29

"mer sen" brukar väl oftast användas av FTF jägarna och de brukar så gott som alltid följa upp dessa med en utförligare logg.
lillangen
Geocachare

Inlägg av lillangen » tis mar 08, 2016 21:45

Så var det tidigare, men nu skrivs "mer sen" av de med flera 1000 loggar utan uppdatering senare på vanliga rundor med bilen. Det handlar om att logga så många som möjligt utan att behöva anstränga sig vid tangentbordet. Även vid FTF lämnas "mer sen" nuförtiden utan uppdatering. Har på en serie, som måste loggas på kanot eller annan båt, och kräver lite äventyr endast "mer sen" av en av FTFarna. Och det är flera år sen.
Ricke 59
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Grusell
Förnamn: Rickard
Kontakt:

Inlägg av Ricke 59 » ons mar 09, 2016 20:11

En annan tråkig sida av "mer sen" är ju också att man aldrig får något mail vid en uppdaterad logg.
För mig stannar loggläsandet ofta med mailet.
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Frudden » ons mar 09, 2016 20:41

Jag har fått en "mer sen"-logg på en av mina challenge-cachar, utan redovisning för hur vederbörande uppfyller kriterierna för challengen, jag ger hen ett par dagar till, sedan blir det radering.

// Fredrik W
Skriv svar