Det finns i de flesta fall ingen anledning att slarva med att lägga tillbaks cachen där det var tänkt att den skall ligga.

Kan bara instämma!janne41 skrev:Jag tycker mig ha noterat att vissa verkar ha så bråttom att cachen inte läggs tillbaks som ägaren har tänkt sig. Jag har sett det på en del av mina cacher som jag kollar emellanåt då en låg en halvmeter framför helt öppet på marken helt intakt, då jag idag passerade en annan syntes den lätt från en cykel/gångväg på 50 meters håll.
Det finns i de flesta fall ingen anledning att slarva med att lägga tillbaks cachen där det var tänkt att den skall ligga.
Jag håller annars på Curver utan påse.
Wow! här är ett BEVIS på curvers kvalitet! kolla B1n4rys log! Tack för hjälpen förresten B1n4ry, nu slipper jag åka och kolla upp den.janne41 skrev:
Jag håller annars på Curver utan påse.
Håller med om att Curver är bra, men det finns BEVIS på motsatsen också. Läs min (Gavias) logg!Erst skrev: Wow! här är ett BEVIS på curvers kvalitet!
Ursäkta mig, men det där kan du väl ändå inte mena på fullt allvar?Gavia skrev: Ser man inte till att den tätande funktionen är fri från föroreningar, när man återställer cachen, spelar fabrikatet på burken ingen som helst roll!
Men om lägger den sladdriga lådan utan gummilister i en curver låda så spelar det ingen rollErst skrev:Ursäkta mig, men det där kan du väl ändå inte mena på fullt allvar?Gavia skrev: Ser man inte till att den tätande funktionen är fri från föroreningar, när man återställer cachen, spelar fabrikatet på burken ingen som helst roll!
I såfall ska jag be att få skratta lite grann![]()
![]()
![]()
Att det inte spelar någon som HELST roll vilken burk man har??
En del burkar har en tjock dubbel gummilist, andra burkar har en enkel gummilist, en del har inga lister alls, bara locket som ska täta i sig. En del burkar är gjorda av tjock seg och fet plast som tål mycket stora temperaturskillnader (-40 - +120) . Dessa brukar också ta upp yttre krafter på ett mycket bra sätt. Man kan tappa dem på vassa stenar utan att de blir ett märke eller pressa in dem mellan stenar utan att de spricker. Andra burkar är gjorda av tunn sladdrig och oelastiskt plast som kan spricka vid minsta tryck.
Så för min del är jag fullkomligt övertygad om att fabrikatet på burken är av största vikt för hur länge den ska hålla tätt, och ingen kommer att kunna rubba min tro på det.
Tack för ordet
/Erst