Har vi för bråttom?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons apr 14, 2004 16:43

hedberg skrev: Inom samma koncern säljer de även leksaksbilar, där jag hittade följande våta Erstdröm: Bild :lol:
:D Jaså det tror du Hedberg..?
Ja så oäven ser den väl inte ut.. Med en rejäl kompressormatad bigblock under huven skulle den dessutom röra på sig..
Fast olika stora hjul fram o bak.. jobbig konstruktion av fyrhjulsdriften..
:)

/Erst
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons apr 14, 2004 16:56

Förresten, är ni många medlemmar i Boråsavdelningen av Svenska Uni-Mog-sällskapet :D? Vi såg tre stycken Uni-Mog igår i Boråstrakten...
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Användarvisningsbild
buda
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av buda » ons apr 14, 2004 17:04

Seså pojkar: Sluta nu chatta här och ge er ut och ta Erst förträffliga For the brave ones. I den ligger ett fordon som vill bli en Bug. Bra för Erst, bra för Hedbergs Shop. Bra för alla som köpt balkvagn. Bra för alla som inte är så viga. Kort sagt. Nu sticker vi väl ut och cachar lite? :)
>> Two steps forward, got the coordinates for the one step back... <<
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » ons apr 14, 2004 18:46

buda skrev:Nu sticker vi väl ut och cachar lite? :)
Kan inte. Jag är fortfarande sjuk... :(
Hela påsken har gått åt till att snyta mig och tycka synd om mig själv.
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons apr 14, 2004 20:16

hedberg skrev:Förresten, är ni många medlemmar i Boråsavdelningen av Svenska Uni-Mog-sällskapet :D? Vi såg tre stycken Uni-Mog igår i Boråstrakten...
Tre stycken! Jag känner ingen mer.. fast det kanske var nyttofordon och inte nöjesfordon som min..?
Förresten, var ni i Borås i går och inte tog en enda cache?? Vad ska det betyda?

/Erst
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons apr 14, 2004 20:19

buda skrev:Seså pojkar: Sluta nu chatta här och ge er ut och ta Erst förträffliga For the brave ones. I den ligger ett fordon som vill bli en Bug. Bra för Erst, bra för Hedbergs Shop. Bra för alla som köpt balkvagn. Bra för alla som inte är så viga. Kort sagt. Nu sticker vi väl ut och cachar lite? :)
Ja det har varit för dåligt med besök på "For the brave ones". Är det bara Buda som är värdig? Man behöver faktiskt inte vara urstark eller vara orädd för höjder, näe, här kommer man faktiskt en bra bit på vägen med lite vanlig finurlighet och god vilja!

/Erst
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons apr 14, 2004 21:22

Erst skrev:Tre stycken! Jag känner ingen mer.. fast det kanske var nyttofordon och inte nöjesfordon som min..?
Förresten, var ni i Borås i går och inte tog en enda cache?? Vad ska det betyda?
Vi såg en direkt efter Borås på RV40 i riktning mot Jönköping, på vänster sida vid en bilfirma (MJ Bil eller nåt sånt), där stod en rödgul Unimog. Sen såg vi nåntill i ögonvrån, sen såg vi en på vägen till Dalsjöfors. Vi kom på att det fanns en gömma i Dalsjöfors när vi såg skylten på RV40, men vi fattade inte varför cachen hette som den gjorde!? :D :D :D

Sen åkte vi vidare... Vårt mål var inte att cacha i Borås... denna gången...
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons apr 14, 2004 21:34

hedberg skrev:
Erst skrev:Tre stycken! Jag känner ingen mer.. fast det kanske var nyttofordon och inte nöjesfordon som min..?
Vi såg en direkt efter Borås på RV40 i riktning mot Jönköping, på vänster sida vid en bilfirma (MJ Bil eller nåt sånt), där stod en rödgul Unimog. Sen såg vi nåntill i ögonvrån, sen såg vi en på vägen till Dalsjöfors. Vi kom på att det fanns en gömma i Dalsjöfors när vi såg skylten på RV40, men vi fattade inte varför cachen hette som den gjorde!? :D :D :D

Sen åkte vi vidare... Vårt mål var inte att cacha i Borås... denna gången...
Där ser man på.. alltid lär man sig något nytt!
Ni är för övrigt mycket välkomna till Borås om ni är sugna någon gång! Jag har lagt ut några cacher på vackra ställen häromkring.. :D

/Erst
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons apr 14, 2004 22:01

Trött fyraåring är lämplig när det gäller dina cacher? ;)
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » tor apr 15, 2004 6:13

hedberg skrev:Trött fyraåring är lämplig när det gäller dina cacher? ;)
Inte alla.. :wink:

/Erst
Användarvisningsbild
buda
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av buda » tor apr 15, 2004 9:15

hedberg skrev:Trött fyraåring är lämplig när det gäller dina cacher? ;)
Trötta fyraåringar SOVER väl? Trötta trettioåringa däremot... :)
>> Two steps forward, got the coordinates for the one step back... <<
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » tis maj 18, 2004 23:34

Vi har upptäckt ibland i loggar att cacher har fått fötter och förflyttas. Det kan ske omedvetet ibland, men i vissa fall sker det fullt medvetet av cachare.

Undrar lite hur ni ställer er till sånt?

Vi har två exempel så här på rak arm:

Det första är cachen "Sparkling Water" utanför Sätila:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... 49CF&log=y
Här flyttade en användare på cachen för han tyckte den låg för farligt, men i själva verket så kanske han gjorde det än farligare då folk trodde den låg på ett ställe när den var flyttad till ett annat ställe. Vi har varit på platsen själva och det är ett respektingivande ställe som jag inte ger mig på igen utan rep och klätterutrustning.

Det andra är vår egna cache "hedberg #1" utanför Sävedalen:
http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GCGMYR
Där har Kosovojohnny flyttat vår cache till ett svårare gömställe, vi hade missat den delen av loggen och trodde att vår cache var borta när vi gick dit för att byta till en ny större loggbok och lägga i en TB idag. Först hemma upptäckte vi att han har medvetet lagt buggen på ett svårare gömställe. Vilket innebär att hinten kanske inte stämmer, inte heller stämmer koordinaterna kanske?

Frågan är, hur ställer ni er till att folk flyttar på andras cacher medvetet?
Vi anser att om man inte gillar cachegömstället - säg till cacheägaren och/eller GC's representanter.
Om man tycker att cachen är lite för dåligt gömd, t.ex om den ligger bland stenar och syns, lägg en extra sten för att dölja den bättre.[/url]
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Inlägg av Grusvag » tis maj 18, 2004 23:49

hedberg skrev: Frågan är, hur ställer ni er till att folk flyttar på andras cacher medvetet?
Vi anser att om man inte gillar cachegömstället - säg till cacheägaren och/eller GC's representanter.
Om man tycker att cachen är lite för dåligt gömd, t.ex om den ligger bland stenar och syns, lägg en extra sten för att dölja den bättre.[/url]
Instämmer. Flytta inte andras cachar, men göm dem gärna lite bättre om det behövs. Möjligen undantaget då cachen ligger så illa till att utomstående kan skada sig tack vare den. Jag tänker mig då att en cache ligger så illa till att folk som går förbi kan snubbla på den och slå sig eller nått. Grundregelen bör dock vara - lagd cache ligger. Ogillar man läget så kontakta i första hand cacheägaren.
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons maj 19, 2004 7:02

Den som medvetet flyttar på mina cacher ska få se på f..n!
Kanske dags att sätta upp kameraövervakning?
Så kan jag sitta hemma i kontrollrummet med 43 små tv-skärmar och bevaka alla ställen samtidigt. dygnet runt.. Och varje gång man lägger ut en ny cache så går man till TV-skärmsförrådet och hämtar en skärm som man kan installera bredvid de andra..
hmm jag är visst trött.. tillbaka till ämnet:

Lagd cache ligger!!!!!!!!!!
SOLKLART!!!!!!

/Erst
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » ons maj 19, 2004 7:45

Erst skrev:Den som medvetet flyttar på mina cacher ska få se på f..n!
Kanske dags att sätta upp kameraövervakning?
Så kan jag sitta hemma i kontrollrummet med 43 små tv-skärmar och bevaka alla ställen samtidigt. dygnet runt.. Och varje gång man lägger ut en ny cache så går man till TV-skärmsförrådet och hämtar en skärm som man kan installera bredvid de andra..
hmm jag är visst trött.. tillbaka till ämnet:

Lagd cache ligger!!!!!!!!!!
SOLKLART!!!!!!

/Erst
Oj tänk då hur mycket strålning vissa (läs: t.ex Anders & Inger) kommer utsättas för ;) :D
Skriv svar