Har vi för bråttom?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » ons maj 19, 2004 9:33

Kan bara instämma med Erst.

Den onde ta den som flyttar mina cachar!
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Erst
Geocachare

Inlägg av Erst » ons maj 19, 2004 10:14

hedberg skrev:
Erst skrev:Den som medvetet flyttar på mina cacher ska få se på f..n!
Kanske dags att sätta upp kameraövervakning?
Så kan jag sitta hemma i kontrollrummet med 43 små tv-skärmar och bevaka alla ställen samtidigt. dygnet runt.. Och varje gång man lägger ut en ny cache så går man till TV-skärmsförrådet och hämtar en skärm som man kan installera bredvid de andra..
hmm jag är visst trött.. tillbaka till ämnet:

Lagd cache ligger!!!!!!!!!!
SOLKLART!!!!!!

/Erst
Oj tänk då hur mycket strålning vissa (läs: t.ex Anders & Inger) kommer utsättas för ;) :D
Man kan vira in huvudet i aluminiumfolie.. det gör också att regeringen och alla aliens inte kan läsa ens tankar..

/Erst
janne41
Geocachare

Inlägg av janne41 » ons maj 19, 2004 18:06

En av mina cacher flyttades av någon anledning som jag inte vet, inte heller vem av besökarna som flyttade den. Troligtvis den som loggade före han som klagade på koordinaterna, då kollade jag upp det hela och hade svårt att hitta den själv.
Den återbördades till sin rätta plats.
En teori är att den plockades fram för att skriva i loggen men under tiden kom andra besökare till platsen varpå cacharen drog sig en bit bort för att vara ostörd och lämpade in lådan på första bästa ställe.

Det känns dj.....t irriterande.
Bo & Elisabeth
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Bo & Elisabeth » ons maj 19, 2004 19:37

Jag tycker inte heller om att någon flyttar mina cachar, åtminstone inte om det inte finns ett gott skäl. Då kan det t.o.m vara bra att få lite hjälp. Captain Morgan gjorde en insats som jag naturligtvis är tacksam för. Läs här : http://www.geocaching.com/seek/log.aspx ... 06a3f9ce22 och döm själva.
Användarvisningsbild
hex
Geocachare

Inlägg av hex » ons maj 19, 2004 22:06

Flyttade cacher som ligger helt synliga kan bero på, godis och andra sötsaker som många djur också gillar tex hundar. Dessa försöker helt enkelt komma åt snasket, har själv sett det. Så sluta att lägga i godis i låderna så minskas plundringen på våra cacher, jag har själv slutat lägga i sötsaker.
Hex.
Användarvisningsbild
hex
Geocachare

Inlägg av hex » fre maj 21, 2004 22:32

Har fått en till cache sabbad, den andra på kort tid :evil: . Är det någon som bedriver rovdrift på cacher eller inte kan läsa, jag är bara så förbannad :x .
Hex.
hedberg
Geocachare

Inlägg av hedberg » fre maj 21, 2004 22:50

Skall bara tillägga att vår cache "hedberg #1" som jag nämnde om häromdan, hade flyttats ett par meter. Tydligen hade kosovojohnny hittat den i gräset och lagt den på ett mer välgömt ställe. Dock framgick det inte riktigt så i loggen, och faktum är att det gömstället han la det på var bättre än det vi valde. Så vi kör faktiskt på det han valde, efter att ha varit där idag och hittat den, samt bytt ut loggbok.
Eftersom det verkar poppis med svarta bälten här på detta forumet så passar väl detta till mig?
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » ons maj 26, 2004 22:34

hex skrev:Har fått en till cache sabbad, den andra på kort tid :evil: . Är det någon som bedriver rovdrift på cacher eller inte kan läsa, jag är bara så förbannad :x .
Hex.
Man kan börja undra!
Min cache "Water Power", som enligt Coolis och mig själv, låg jäkligt bra gömd (tycker själv att den är (var?) en mina bästa gömmor) verkar nu vara spårlöst försvunnen. Fruktansvärt irriterande :evil:

Tycker för övrigt att det är helt rätt att avstå alla former av godis i cacherna! Våra vänner djuren har så oändligt mycket bättre luktsinne än vi och hittar garanterat också en cache som blivit tömd på sitt godis :!:

Gör som Minna, hon lägger oftast (alltid?) hundgodis en bit ifrån den riktiga cachen (det gäller bara att de inte legat tillsammans på väg dit!).
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
Karl Hygge
Geocachare

Inlägg av Karl Hygge » fre maj 28, 2004 23:29

Är hundgodis i gömmorna till för att man inte ska behöva GPS utan hund. :?
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » fre maj 28, 2004 23:36

Karl Hygge skrev:Är hundgodis i gömmorna till för att man inte ska behöva GPS utan hund. :?
Nej, hundgodis har man för att hunden är mer förtjänt av sitt godis, än människan av sitt :!:

Canem basenji habere vitae dignitatem addit

Fundera du lite grand på vad min devis betyder. Den speglar min inställning och relation till hundar i allmänhet och basenjier i synnerhet :!:
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
Karl Hygge
Geocachare

Inlägg av Karl Hygge » fre maj 28, 2004 23:39

Mäniskans bästa vän är huden :wink:
Användarvisningsbild
Team_EoN
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Team_EoN » tor jun 17, 2004 19:55

Team_EoN lagar trasiga cachar, tömmer på vatten, byter ut pennor, lägger i pennvässare.
Men flyttar gör vi inte.
Det finns ett undantag och det var när vi efter 90min letande (4 pers) på väg tillbax till bilen. av en ren slump hittade cachen 150 m ifrån dess ursprungställe.
Bra hint fanns, men någon hade hittat och förstört cachen. (Vätterns Pärla).
Då vi inte hade med oss någon ny behållare så lagade burken med rikliga mängder eltejp (tack HackanA), la i en ny log bok, och fyllde den med trade goodies.
Placerade den på orginalstället och när vi kom hem så mailade vi ägaren av cachen... Hon (Jessica) skulle titta till den...
Användarvisningsbild
Ka-Ka
Geocachare

Inlägg av Ka-Ka » mån aug 02, 2004 15:20

hedberg skrev:Okej, då har man luskat reda på vem som har hand om det i Sverige. Mail är skickat, nu väntar jag bara på svar...

Vilka storlekar är mest intressant? Ni kan skicka ett PM här på forumet om ni inte vill rabbla upp allt här... Jag kollar lite vad man kan få för något pris om man köper en STOR hög med burkar, för jag tror säkert att det är många här som är intresserade av billigare Curverlådor (om det nu är så att de vill sälja...)

Inom samma koncern säljer de även leksaksbilar, där jag hittade följande våta Erstdröm: Bild :lol:
Fick du något svar?
Skriv svar