Kan man ändra i cachebeskrivningen efter publicering?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Kaizagris
Geocachare
Kan man ändra i cachebeskrivningen efter publicering?

Inlägg av Kaizagris » tor jul 01, 2010 9:25

Funderar på att lägga ut vår första egna cache men är lite osäker vad gäller cachebeskrivningen. Kan man ändra något i efterhand på sin cachebeskrivningssida? Typ lägga till / byta bild. Lägga till ev. spoilerbild. Ändra attribut etc. ?
Vet hur jag vill att sidan ska se ut men inte riktigt hur man gör.... Tex. så fanns det två rutor att fylla i på formuläret man skulle skicka in. En med kort text (500 tecken) och en där beskrivningen fick vara längre. Väljer man en av dem eller måste man fylla i dem båda med olika info?
Tacksam för svar!
Bild
Användarvisningsbild
McB.
Föreningsmedlem

Re: Kan man ändra i cachebeskrivningen efter publicering?

Inlägg av McB. » tor jul 01, 2010 9:28

Ja. Du kan ändra allting själv närsomhelst, bortsett från cachetyp. Koordinaterna kan du flytta max 161 meter.
Före detta geocachare.
Användarvisningsbild
lovika
Geocachare

Inlägg av lovika » tor jul 01, 2010 9:34

Absolut kan du ändra saker i efterhand. Du kan till och med ändra koordinaterna (vilket jag kommer göra i dagarna på min ena, då den gamla gömman blivit trashad....)

Hur det var med rutorna minns jag inte... men du kan alltid ändra sen, om det ser konstigt ut. Nu var det rätt längesen jag gjorde ny cache (har nog med de jag har...) men jag har för mig att man kan redigera och ha sig hur mycket man vill, så fort man bara fått iväg listingen.
Användarvisningsbild
exostor
Geocachare

Inlägg av exostor » tor jul 01, 2010 13:52

Kaizagris skrev:Tex. så fanns det två rutor att fylla i på formuläret man skulle skicka in. En med kort text (500 tecken) och en där beskrivningen fick vara längre. Väljer man en av dem eller måste man fylla i dem båda med olika info?
Tacksam för svar!
Varför det finns har jag inte riktigt förstått, för det har egentligen ingen funktion (mer än att det ligger i två olika span-taggar i varsin div-tagg i koden) Men jag tror tanken är att man ska skriva en kort sammanfattning i den första och en längre beskrivning i den andra. Du kan redigera båda två senare i vilket fall.
Bild Bild
Svejs
Geocachare

Inlägg av Svejs » tor jul 01, 2010 14:07

exostor skrev:
Kaizagris skrev:Tex. så fanns det två rutor att fylla i på formuläret man skulle skicka in. En med kort text (500 tecken) och en där beskrivningen fick vara längre. Väljer man en av dem eller måste man fylla i dem båda med olika info?
Tacksam för svar!
Varför det finns har jag inte riktigt förstått, för det har egentligen ingen funktion (mer än att det ligger i två olika span-taggar i varsin div-tagg i koden) Men jag tror tanken är att man ska skriva en kort sammanfattning i den första och en längre beskrivning i den andra. Du kan redigera båda två senare i vilket fall.

Jag tror att själva ideen var att när man gör pappersutskrifter så kan man välja om man vill skriva ut långa eller korta beskrivningen dvs spara papper. Titta på någon av utskriftsvalen "Inga loggar" "5 loggar" etc. går man in där får man en "Utskriftsvänlig version" där man kan välja att ta med och välja bort bl a karta, hints, kort beskrivning, lång beskrivning...
Det är väl det som gör att det är bra att fylla i på något smart sätt, med en sammanfattande text och en lång text - att det blir ett val för den som drar ut papper- antingen mycket pappersåtgång eller lite pappersåtgång.
Att alltid vara en smula barn - det är att vara verkligt vuxen... (Jevgenij Jevtusjenko)
Skriv svar