Logga eller inte logga?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Amanda & Tobias
Geocachare

Logga eller inte logga?

Inlägg av Amanda & Tobias » ons okt 27, 2004 11:12

När skall man logga och när skall man inte logga hos geocaching.com?

Exempel 1: Vi hittade "The way to happiness", men kunde inte få fram den eftersom vi var lite för korta. Skall detta loggas som "Not found"? Eller skall man strunta i det besöket och istället logga nästa gång när vi har stege med oss? :wink:

Exempel 2: Var på platsen för "Göteborgs hjärta", men kunde inte leta så bra eftersom det var mycket folk i närheten. Skall detta loggas och i så fall som vad?
/Amanda & Tobias
Göteborg
Användarvisningsbild
Karl Hygge
Geocachare

Inlägg av Karl Hygge » ons okt 27, 2004 11:40

I princip ska man bara logga funnen när man har hittat lådan och loggat i den lokala loggboken.

Om det inte går att logga i den lokala loggboken för att den är blöt eller penna saknas e.dyl. ,då kan man acceptera enbart logg på nätet.

Jag tycker även att om du hittar en fastfrusen låda, som riskerar att förstöras om du öppnar (bryter upp) den, så räcker logg på nätet. (Jag vet att alla inte håller med mej) Om gömma ligger inom rimligt avstånd, så kan man ju återkomma en annan gång också.

Att det är mycket folk i närheten eller att man inte når, är inget godtagbart undantag. Det är ju en del av gömman. I dessa fall kan man logga med "not found"
Amanda & Tobias
Geocachare

Inlägg av Amanda & Tobias » ons okt 27, 2004 12:14

Men bägge dessa fallen kan jag alltså logga som "Not found"?
/Amanda & Tobias
Göteborg
fairhair
Geocachare

Inlägg av fairhair » ons okt 27, 2004 12:38

raderat
Senast redigerad av 1 fairhair, redigerad totalt 0 gånger.
Amanda & Tobias
Geocachare

Inlägg av Amanda & Tobias » ons okt 27, 2004 12:46

Enklast är kanske bara att logga när man hittar den och kommer åt den, och i den loggen kommentera sina tidigare problem?
/Amanda & Tobias
Göteborg
larsl
Geocachare

Inlägg av larsl » ons okt 27, 2004 15:22

Amanda & Tobias skrev:Enklast är kanske bara att logga när man hittar den och kommer åt den, och i den loggen kommentera sina tidigare problem?
Nej, DNFer är viktiga för ägaren. Om cachen är borta så kommer ni ju aldrig hitta den, och då får ägaren aldrig veta om det (förrän han/hon går ut och gör en rutininspektion).
fairhair
Geocachare

Inlägg av fairhair » ons okt 27, 2004 16:20

raderat
Senast redigerad av 1 fairhair, redigerad totalt 0 gånger.
larsl
Geocachare

Inlägg av larsl » ons okt 27, 2004 16:23

fairhair skrev:Det är i och för sig riktiigt, men om du hade läst hela tråden så hade du sett att i det inte var någon cache som var borta här. I det första fallet hade de hittat cachen men nådde inte upp till den. I det andra fallet kunde de inte leta p.g.a. för mycket folk.
Jag läste, men jag antog att det sista meddelandet handlade om DNFer i allmänhet och inte bara om just de två cacherna.
Skriv svar