OK att flytta en gömma?

Hur svår? Vilken typ? Hur stor? Hur nära? osv...
Trekker68
Geocachare
Efternamn: Spånglund
Förnamn: Ola

Inlägg av Trekker68 » tor maj 27, 2004 20:23

Erst skrev:
hedberg skrev:Jag avskyr spindlar, ormar, småkryp... Det har inget att göra med min storlek eller kön att göra. Försöker du få det hela till en genusfråga?
Jag tror snarare Gavia åsyftade det allmänna vedertagna uttrycket "kärring" såsom ett uttryck för en "vek person", en människa som i det här fallet skulle tänkas kunna vara rädd för "småkryp" dvs djur av typen spindeldjur och insekter. I detta fallet torde också blötdjur och snigeldjur kunna inräknas i begreppet "småkryp" även om nyss nämnda blötdjur osv ej hava extremiteter och därför ej kunna krypa vilket ju utttrycket "småkryp" peka på. Skulle det kunna tänkas vara på det viset att någon s.k "kärring" -oavhängigt könstillhörighet- har längtan efter att göra sig mer familjär med sk "småkryp" rekommenderar cacharna "Erst & Mala" att besöka någon av följande cacher:

Svarta Madame
Industrial Evilness
Banken
Deep forest mine
Insider
River Styx
IN BETWEEN aka Claustrophobic(?)

Ett besök på någon av dessa cacher kan göra Eder mer immuna och kanske till och med öppna Edra ögon för vilka fantastiska varelser dessa i själva verket är!

Tack för ordet.
/Erst
Då är jag immun nu då för jag tog Banken idag, men bara som uppvärmning för sen hälsade jag på fladdermössen på Industrial Evilness (Den onda varelsen syndes dock inte till)
Bild
Ta inte dig själv eller andra på för stort allvar
Bild Bild
Användarvisningsbild
Odur
Föreningsmedlem
Efternamn: Carslöv
Förnamn: Stefan
Kontakt:

Inlägg av Odur » tor maj 27, 2004 21:35

Trekker68 har verkligen lagt i överväxeln! Snyggt jobbat :D
Bild

"Life's a pitch, then you fall down one..."
Trekker68
Geocachare
Efternamn: Spånglund
Förnamn: Ola

Inlägg av Trekker68 » tor maj 27, 2004 22:34

Odur skrev:Trekker68 har verkligen lagt i överväxeln! Snyggt jobbat :D
hehe, kunde inte riktigt låta bli Gummifabriken när man bor så nära.
Ta inte dig själv eller andra på för stort allvar
Bild Bild
Coolis
Geocachare

Inlägg av Coolis » fre maj 28, 2004 7:22

Jo det stämmer Den heter Tortuga Rum Ray
Och jag har mailat ägaren i staterna
Användarvisningsbild
Team_EoN
Geocachare
Kontakt:

Inlägg av Team_EoN » tor jun 17, 2004 20:06

Är inte riktigt säker på hur småkrypen passar in i den här tråden men... ;)
Vår åsikt om flyttande av cachar är iaf uppenbar.
Klart nej.
Om någon skulle flytta en Confluence Cache så skulle lite av idén försvinna. Och det finns gömmer vi har lagt där det finns mer uppebara gömställen ett stenkast ifrån confluencen men då skulle det tappa lite av idén.
krilel
Geocachare
Efternamn: N
Förnamn: Christer

Re: OK att flytta en gömma?

Inlägg av krilel » sön jun 20, 2004 20:56

AndersJ skrev:Är det OK att flytta en av sina egna gömmor en kortare bit (typ ett par hundra meter) om platsen inte visar sig vara bra?
(Burken försvinner, utsatt läge mm)
Räcker det att skriva en note att gömman har fått nya kordinater?
Finns väl risk att cachare har gömman lagrad i sina gps:er och inte kollar upp på geocaching.com inför försök att ta gömman och då letar på "fel" ställe.

/Anders

Vad ska man göra? :?
När det står följande :
Lägg gärna tillbaka cachen där den låg från början så slipper andra leta i onödan. Det visar sig att cachen troligtvis har blivit flyttad för den ligger inte på platsen som är uppgiven utan på plats som föregående loggare har uppgivit se http://www.geocaching.com/seek/cache_de ... ?wp=GCD706

Var låg den nu då från början tro :? , ska man gissa, eller placerar man där man tycker? :?
Skriv svar