Geo-handskar på Biltema

Diskussioner om utrustning som inte passar in i någon av kategorierna ovan.
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Geo-handskar på Biltema

Inlägg av Frudden » mån okt 14, 2013 11:19

Tänkte tipsa om de här handskarna som jag hittade på Biltema:
http://biltema.se/sv/Bygg/Arbetsklader- ... inn-82791/

Skinnliknande syntetmaterial. Väldigt tåliga, blir inte blöta och de slits inte när man rotar omkring bland mossa, löv, barr och stenar nu när det är konstant blött på hösten. Billiga också, en hundring är de helt klart värda. Ganska stora storlekar, jag har normalt 11, eller 12, i handskar men storlek 10 passade mig perfekt.

Rekommenderas!

// Fredrik W
Användarvisningsbild
jansson.sura
Geocachare
Efternamn: Jansson
Förnamn: Krister

Re: Geo-handskar på Biltema

Inlägg av jansson.sura » sön okt 27, 2013 11:31

Frudden skrev: blir inte blöta och de slits inte när man rotar omkring bland mossa, löv, barr och stenar nu när det är konstant blött på hösten.
Nu kanske jag låter som en moralkärring eller nåt men jag tycker det är väldigt synd att det just "rotas runt" vid vissa cacher. Tycker det ser riktigt illa ut på en del ställen med helt orörd natur å när man närmar sig rätt koordinat så syns det tydligt på marken hur det är nertrampat & mossa kan ibland var helt bortriven på stenar å stubbar....

Vill bara med detta påminna om att man bör ta det lite försiktigt å inte förstöra mossan. sällan man vinner nåt på att riva bort mossa.
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » sön okt 27, 2013 14:00

jansson.sura skrev:
Frudden skrev: blir inte blöta och de slits inte när man rotar omkring bland mossa, löv, barr och stenar nu när det är konstant blött på hösten.
Nu kanske jag låter som en moralkärring eller nåt men jag tycker det är väldigt synd att det just "rotas runt" vid vissa cacher. Tycker det ser riktigt illa ut på en del ställen med helt orörd natur å när man närmar sig rätt koordinat så syns det tydligt på marken hur det är nertrampat & mossa kan ibland var helt bortriven på stenar å stubbar....

Vill bara med detta påminna om att man bör ta det lite försiktigt å inte förstöra mossan. sällan man vinner nåt på att riva bort mossa.
Jag kan säga att det är många cacher som TYVÄRR ligger under mossa nu för tiden därav ser det ut som det gör på platserna.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Uffe1
Geocachare
Förnamn: Ulf

Inlägg av Uffe1 » fre nov 08, 2013 9:28

Ett naturligt fenomen nu när vi är så många.
Numera kan man oftast följa en "stig" från bilen fram till gömman så många gånger har jag inte ens använt min gps.
Ave Caesar, morituri te salutant
Skriv svar