Multi purpose telescopstång.

Diskussioner om utrustning som inte passar in i någon av kategorierna ovan.
j-annie
Geocachare
Efternamn: Cardell
Förnamn: Jan

Multi purpose telescopstång.

Inlägg av j-annie » ons feb 19, 2014 11:44

Hittade denna http://www.jula.se/snoraka-for-tak-2-6-4-m-706019 på Jula. Jag skulle bara "titta in" men eftersom jag har haft en tung hemma snickrad snöskrapa så såg denna käck ut. Vad får man för 199 kr (gå med i Jula klubb) annars 399. Fantastisk stabil telescopstång som hoptryckt är 1,9m och utfälld 6,4 . Med din egen längd så når du gott 8 m.
Hemma kom jag på att den var var toppen till att ta ner ett skatbo och ev måla huset med då den når upp till nocken.(kanske plocka ner flaggstångslinan, ta ner bollar från taket osv. Oändliga möjligheter. Kanske är det ett standardfäste så man kan sätta på penslar oxå
Men även toppen till att plocka ner cachar med. Det är två små stift uppe i en del som är böjd 45 grader så fint att plocka ner en cache som sitter i en ögla på en gren och även hänga tillbaka. Lite silvertape fixar övriga konstruktioner.
j-annie
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Re: Multi purpose telescopstång.

Inlägg av Kasheuren » tor feb 20, 2014 13:38

Toppen! Har både en cache vi har spanat in samt en gavel jag inte når att måla ens med båda stegarna ihopsatta så långt som möjligt!
Nån som kan såga denna produkt pga dålig kvalitet eller är den hållbar ?
j-annie
Geocachare
Efternamn: Cardell
Förnamn: Jan

Inlägg av j-annie » tor feb 20, 2014 13:47

Stabil grej, gå och kolla. Ända problemet är hur man skall doppa penseln!
j-annie
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Frudden » mån feb 24, 2014 9:34

I helgen så var jag också på Jula och lättade på plånboken. För en 2-hundring så gick den inte att motstå. Och så var man tvungen att gå med i deras köpklubb. Som sagts tidigare, stabil konstruktion. Ska modda verktygsfästet så jag kan montera lite olika gripklor och lyftanordningar.

// Fredrik W
Användarvisningsbild
*Danne*
Föreningsmedlem
Efternamn: Larsson
Förnamn: Daniel
Kontakt:

Inlägg av *Danne* » mån feb 24, 2014 11:08

Tack för tipset.
Bild

Bild
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Inlägg av Kasheuren » mån mar 17, 2014 20:44

Njae, när jag väl kom iväg var väl vintern över enligt någon definition så några snöskrapor fanns inte kvar. Men det fanns en teleskopgrej till målning 1,5-4m för några tior billigare. Den tänkte jag dessutom använda för målning så det var ju perfekt.
http://www.jula.se/teleskopskaft-709059
Men det var tack vare den här tråden, j-annie, som det blev av, tack för det! =D>
Användarvisningsbild
Blue_Suede
Geocachare

Inlägg av Blue_Suede » tis mar 18, 2014 14:17

En annan variant om man inte behöver extremt lång stång är Julas 2,5 m långa grensax http://www.jula.se/teleskopisk-grensax-702054. Med lite händighet kan man modifiera själva saxen till att bli en gripklo istället. Suverän till att plocka ner pet, filmburkar, ståltrådsöglor mm
Skriv svar