Texturfärg till kamouflage

Diskussioner om utrustning som inte passar in i någon av kategorierna ovan.
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Texturfärg till kamouflage

Inlägg av ApanAnn » mån jul 21, 2014 13:08

Hej,
Jag håller på och pillar med kamouflage till en cacheburk och jag skulle vilja få lite textur på delar av den. Jag undrar om det är någon här som har erfarenhet av vad som funkar/inte funkar och vad som går att köpa i det här landet...

Det finns citadelfärger med lite "jordig" textur som är till för att måla basen till Warhammerfigurer så att de inte ser så plastiga ut. Problemet där är 1. Pyttiga färg burkar och 2. Om det ens ser ok ut målat på större ytor

Min andra idé är att blanda sand i matt hobbyfärg och se om jag får ut något vettigt av det.

Fler förslag? Tycker ju att det borde finnas nåt färdigblandat som fungerar...
Bild
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: Texturfärg till kamouflage

Inlägg av MatsAgeby » mån jul 21, 2014 21:19

Mycket beror på vilken typ av kamouflage du är ute efter.

En burk kan exempelvis målas med lim som sedan strös med Pinnar/löv/etc för att smälta bra in i den miljön.
Bark kan också limmas fast på burken.

Att måla en burk så att ser "öken-sand-färgad" ut kan väl gå bara man hittar rätt nyans.

Men jag tror mer på att måla med lim och sedan få lämpligt material att fästa i limmet.

.
Användarvisningsbild
Grusvag
Föreningsmedlem
Efternamn: Brage
Förnamn: Hans

Inlägg av Grusvag » lör jul 26, 2014 21:29

Finns/fanns ju olika sorters strukturpulver att köpa i färgaffären. Blandas i färgen och används när man vill ha struktur på en slät vägg eller göra att ett golv inte blir halt.
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Inlägg av ApanAnn » sön jul 27, 2014 11:47

Låter intressant... Jag får se det här som en testburk tror jag. Primern torkar nu, så imorgon kan jag börja kladda på annat. Ska helt klart investera i lite mer ändamålsenliga färger och sånt när jag ser vad som fungerar och inte.
Bild
Skriv svar