Hopfällbar cykel?

Diskussioner om utrustning som inte passar in i någon av kategorierna ovan.
stina_m
Geocachare

Hopfällbar cykel?

Inlägg av stina_m » sön jun 10, 2018 23:58

Jag behöver en cykel att geocacha med. Jag har tröttnat på att köra bil och gå. En hopfällbar hade varit bra då kan jag lätt få in den i bagaget och kanske tom få med mig den upp till stugan trots fullpackad bil.

Någon som har en hopfällbar cykel och kan tipsa om märke? Bromton går bort då den är för dyr.

Vanlig cykel är inte ett alternativ. Stora bilen har ingen dragkrok. Volvon har dragkrok, men den kör jag helst inte.
Användarvisningsbild
Kasheuren
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Rane
Förnamn: Bernt

Re: Hopfällbar cykel?

Inlägg av Kasheuren » sön jun 17, 2018 12:18

Själv lycklig Brompton-ägare och det är ju en fantastiskt bra cykel. Dock som du säger inte den billigaste cykeln.
Men ett tips är att försöka få tag på en MicroBike på blocket, dom dyker upp ibland och brukar ligga på 800-1500. En microbike är inte alls lika bra att cykla på men det går, har cyklat till och från jobbat på en sån flera gånger vilket är en dryg mil tur-och-retur. Och faktum är att en microbike funkar riktigt bra i ett bagage då den hopfälld blir lång och smal och smiter in bra längst ner/fram i bagaget.
stina_m
Geocachare

Re: Hopfällbar cykel?

Inlägg av stina_m » fre jun 29, 2018 18:58

Microbike och Strida avfärdade jag direkt. :shock: De ser så konstiga ut.

Jag skulle vilja haft en orange Kringla. ww.kringla.se Sjukt snygg!! Men även den kändes för dyr.

Trinx tyckte jag såg bra ut och fick väldigt bra betyg i ett norskt test. Men frakt, moms mm från Norge blev dyrt. Dessutom svarade de inte på mitt mejl.

Så det blev en begagnad Helkama Jekku. Den kanske inte är den bästa eller lättaste vikcykeln, men väldigt snygg! (Jag hade ingen aning om att jag var fåfäng när det gäller cyklar. :roll: ) Det är en äldre modell med svanstyre. Jag ska försöka lägga in en bild. Ska fixa en TB till den så det blir en äkta/riktig geocykel. =D>
Skriv svar