Bra pannlampa? Eller annan lampa jag inte behöver bära med händerna?

Diskussioner om utrustning som inte passar in i någon av kategorierna ovan.
stina_m
Geocachare

Bra pannlampa? Eller annan lampa jag inte behöver bära med händerna?

Inlägg av stina_m » tis nov 06, 2018 11:49

Häromdagen när jag var ute på en runda blev det ganska mörkt innan jag var tillbaka vid bilen. Jag har en bra ficklampa med mig och i värsta fall har både GPS:en och iPhone ficklampa. Men jag kände att en pannlampa hade varit bra. Hade vägen tillbaka varit som stigen första halvan av rundan hade en pannlampa varit nödvändig då det var smal stig, korsa ett par små bäckar och smala halkiga spänger.

Jag har haft en pannlampa förut. Jag gillade den inte alls. Den satt fast dåligt på huvudet och kändes tung trots att den var liten. Så jag funderade på om jag kan fästa den ficklampa jag har (Cree XML nånting) på axelbandet på ryggsäcken. Eller jag tänker nån sele typ GoPro-kamera som sitter på bröstet. En bonus hade varit om den går att fästa på cykeln oxå. En annan bra grej är om den kan använda likadana batterier som någonting annat jag släpar med mig. Ryggsäcken börjar bli tung.

Jag ska inte in i grottor och sånt utan pannlampan ska vara som en säkerhetsgrej om jag av en eller annan anledning fastnar i skogen. Ekonomin är ganska skral. 200-300 är lagom. Är det en välkänd riktigt bra lampa kanske ett par hundra till.

Jodå. Jag har sökt i forumet. Tråden mäktiga lampor hade väl en del tips men många länkar fungerar tyvärr inte.
stina_m
Geocachare

Re: Bra pannlampa? Eller annan lampa jag inte behöver bära med händerna?

Inlägg av stina_m » fre feb 01, 2019 9:55

Jag fick en Olight H27W i julklapp av Maken. Jag har inte testat att geocacha med den, men den funkade finfint vid stugan mitt ute i skogen. Det var inte tung att ha på huvudet ändå. Men eventuellt köper jag förlängningssladdden så kan jag ha batteripacken i nån ficka istället.

https://www.xxl.se/olight-h27w-pannlamp ... lsrc=aw.ds
Skriv svar