Efterlyser geocashare i Gävle

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Ebhen
Ny i forumet
Efternamn: Engström
Förnamn: Peter

Efterlyser geocashare i Gävle

Inlägg av Ebhen » sön apr 24, 2011 16:11

Då det inte fanns någon fadder i Gävle så tänkte jag här efterlysa lite folk i Gävletrakten som har lust att ses över en fika och prata lite geocashing med en relativ nybörjare. Vore ju dessutom skoj att få lite sällskap när man är ute i naturen.
Skulle också behöva lite hands-on hjälp med min GPS som jag inte kommer överens med, antagligen då jag är för ovan och har för dålig kunskap om hur de fungerar och ska vara inställda. (manualen suger btw)

Hör av er antingen här eller via pm så kan vi säkert hitta på något trevligt.

/Ebhen
Ebhen
Ny i forumet

Re: Efterlyser geocashare i Gävle

Inlägg av Ebhen » ons maj 04, 2011 20:45

bump
SR88
Geocachare
Efternamn: Rosenqvist
Förnamn: Stefan

Inlägg av SR88 » ons maj 04, 2011 21:16

Hallå där!

Jag cachar och bor i Gävle fram till och med Juli iaf, så skulle väl kunna visa dig lite grann hur det går till osv...
vad är det för en GPS du har?
Bild
Ebhen
Ny i forumet

Inlägg av Ebhen » sön maj 08, 2011 12:12

Kul med lite respons. :) Det verkar finnas folk i stan som håller på men tydligen så hänger de inte på det här forumet så ofta. hehe...

Jag har en gammal Magellan SporTrack map och vi är inte kompisar just nu! :)

Vore kul som sagt att ses och snacka lite. Jag har lurat med mig två kompisar nu också som är helt fast i det här redan. :D Det ser lovande ut inför framtiden.
Ska ut nu en sväng (söndag) på cykeln och försöka hitta ett par utan gps:en. Vi får vl se, det är bra väder så jag lär ju ha det trevligt ändå.
SR88
Geocachare

Inlägg av SR88 » mån maj 09, 2011 14:15

Ja, det är nog lite dåligt med det. Jag har själv inte vart in här under hela vintern...

Okej, jag har aldrig använt en Magellan utna är mest bekant med Garmin. Men tror det ska finnas ett forum här angående utrustning där du kanske kan hitta något eller fråga om dom kan ge dig några tips.

Det skulle nog gå att ordna, Sen rekommenderar jag dig att kolla in eventet som ska hållas uppe i Norrsundet vid Midsommar, jag själv ska nog dit bara att jag inte loggat det ännu.
Ja, vi var ett gäng kompisar som började också för snart två år sedan. Är alltid roligare när man kan dra med sig någon.
Bild
madchicken
Geocachare
Efternamn: Rydlinge
Förnamn: Lars

Inlägg av madchicken » mån maj 09, 2011 21:55

Jag är också från Gävle, och hänger gärna med på det där fikat så man får träffa lite likasinnade. :)
Bild
Ebhen
Ny i forumet

Inlägg av Ebhen » tis maj 31, 2011 22:37

Det lär ju finnas en bunt till här i stan men då får man väl jaga ner dem via deras casher... ;)

Men vi kanske kan se om vi inte kan få till en fikaträff nån gång inom kort, jag kan ju kolla med ett par andra och återkomma med ett förslag på tid och plats.
SR88
Geocachare

Inlägg av SR88 » tis maj 31, 2011 22:46

Låter bra! Kan ju passa på att rekommendera även detta event http://coord.info/GC2RYGT om du inte har något annat för dig under midsommardagen.
Bild
bozomz
Geocachare
Förnamn: Malena

Inlägg av bozomz » tis maj 31, 2011 23:31

Det vi har gjort i Östersund när vi har fått behov av att träffa andra cachare är att fixa ett event på ett café i stan. Man lägger upp tid dag och vilket café och sedan får de som vill dyka upp och träffas göra det. Till de rena fikaeventen har det varit väldigt klent med nya cacher....typ noll... eftersom det skulle vara så enkelt som möjligt och vi bara ville träffas. Det har hitintills fungerat super.
Man hittar ett café man vill fika på
Man bestämmer tid
Man skriver en kort text om hur upplägget med att var och en köper det fika de vill ha på plats köpa fika på plats.
Man tar koordinaterna till den platsen det ska vara
Och sedan är det bara att lägga upp eventet.

Anmälningar kommer det att komma men de kommer många gånger sent.

Det kan vara bra att förvarna Caféet innan eventet om det blir många så de inte blir överumplade när det kommer in en massa fokl i en stor klum
SR88
Geocachare

Inlägg av SR88 » ons jun 01, 2011 0:25

Tycker jag lät som en super bra idé för att få ihop folk utan större krusiduller bara lägga upp ett event i stan någon vecka eller två innan det att det ska äga rum, kör på den när du bestämt vilken tid som passar Ebhen...
Bild
Användarvisningsbild
Apeshaft
Geocachare
Efternamn: Tony
Förnamn: Nordin
Kontakt:

Inlägg av Apeshaft » ons jun 01, 2011 0:51

Jag är också från Gävle. Skulle man inte kunna köra en Cache In Trash Out-grej av det hela?
jxw
Geocachare
Efternamn: Wahlström
Förnamn: Johan

Inlägg av jxw » ons jun 01, 2011 16:26

Så det är här tråden är:) Behövs fler av vår sort i Gävle!

Jag brukar cacha med SR88. Kom på eventet i norrsundet. Blir kul om det blir av, de ville ju att de skulle bli runt 15st deltagande.

Jag är oftast "på" när det handlar om geocachingaktiviteter:)

Har garmin jag med... Skulle vara kul och se din GPS iom de flesta jag sett bara är från garmin.
Ebhen
Ny i forumet

Inlägg av Ebhen » tor jun 02, 2011 16:35

Nä men titta, det ramlar in fler här, så roligt. :)
Jo, det var en bra idé att göra ett event av det, jag hade funderat i de banorna själv. Var på mitt första i Leksand nu i helgen, men kom lite sent då jag var lite upptagen men hann träffa lite nya roliga människor, bland annat Zigrym och saylo från Östersund som jag känner sen förr. (Zigrym var ju den som drog in mig i det här)

Vad tror ni om en träff om ca 2 veckor? Då hinner ett event ligga uppe länge nog för att folk ska hinna se det antar jag? Vi vill ju inte slösa bort hela sommaren bara på att vänta? :mrgreen:

Ska se om jag kan vara med på Norrsundet-träffen, jag jobbar en del skumma tider liksom mina kompisar burningbeard och v.ott som bägge har svårt att komma loss pga jobb. Men går det så kommer vi säkert alla tre i så fall.

Cache In Trash Out? Förklara gärna vad det är för oss Noobs! :D
bozomz
Geocachare
Förnamn: Malena

Inlägg av bozomz » tor jun 02, 2011 16:55

Tänk på att ett event måste läggas upp minst två veckor innan det ska gå av stapeln för att bli godkänt.
Skriv svar