Skulle du radera dessa loggar...

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Ankarcrona
Geocachare
Efternamn: Ankarcrona
Förnamn: Tomas
Kontakt:

Inlägg av Ankarcrona » mån aug 01, 2011 20:11

Jag har nu hjälp min son att skaffa ett eget konto på GC.com. :D
Tänkte ge honom en knuff att komma igång genom att hjälpa honom logga några av de cacher vi hittat tillsammans.
Han har ofta varit med mig när jag cachat och många gånger varit den som sprungit före och hittat burken, om jag nu loggar några av dessa cacher i hans namn skulle ni då se det som fel och radera loggarna?

Hans namn står så klart inte i loggboken helt enkelt för att han då inte hade något konto...
Jag har inte för avsikt att hjälpa honom logga founds gjorda långt till baka i tiden utan bara de som vi exempelvis hittat nu under semestern...

Som sagt hur ser ni på det :?:

Jag vill nämligen inte hjälpa honom att logga en cache för att han sedan skall få raderade loggar och sura mail... (Har sett och hört exempel på hur det kan gå till, inte minst här på forumet).
Visom
Geocachare
Efternamn: Linde
Förnamn: Roger

Re: Skulle du radera dessa loggar...

Inlägg av Visom » mån aug 01, 2011 20:16

Är du bara tydlig så ska det inte vara något problem, dvs skriv i din sons log att kontot skaffades efter loggningen. Vill du vara övertydlig så editera din egen logg så att det framgår att ni loggade cachen tillsammans.
Bild
krilel
Geocachare
Efternamn: N
Förnamn: Christer

Inlägg av krilel » mån aug 01, 2011 20:19

Lägg först ett Pm till berördacachägare och förklara så tror jag inte det är några problem. Skulle det varit mina gömmor och jag fått ett förklarande Pm först så skulle jag inte haft något problem med en sådan logg.
the explorist
Geocachare
Efternamn: Signal
Förnamn: Patrik
Kontakt:

Inlägg av the explorist » mån aug 01, 2011 20:29

Jag har inga som helst problem med det, det är många som gör så.
tigern
Geocachare
Efternamn: S
Förnamn: T

Inlägg av tigern » mån aug 01, 2011 20:31

Skriv loggarna du, men ange att han följde med dig. Jag skulle inte komma på tanken att radera.
Bild
No good deed goes unpunished
Användarvisningsbild
Blaufish
Geocachare
Ort: Hufvudstaden Götheborg http://blaufish.wordpress.com/
Kontakt:

Inlägg av Blaufish » mån aug 01, 2011 20:35

Visdom's instruktioner bör i min mening räcka.

Jag tror ingen instruktion / beteende i världen räcker för att inte något pucko skall bli sur, men det borde ju vara ok för alla sunda människor.

För säkerhetsskull kan du ju som påpekat skicka ett pm. Skriv gärna något i stil med "tycker du det är fel, kontakta gärna mig istället för min son, han är bara X år gammal". Tar någon diskussionen med din son då så är ju personen helt puckad.

Kan väl påpekas att jag inte hört att någon faktiskt bråkat om alias-split, de flesta accepterar nick-skiljsmässor rakt av.

Vi är bara lite paranoida eftersom många av oss haft några riktigt dåliga erfarenheter. Men det är ju mindre än en på hundra cacheägare som beter sig konstigt, man skall inte överdriva problemen.

fad 2012 intervjuer - fad 2011 teaser - blaufish.wordpress.com - väder i götheborg

You define how you play. How you play defines who you are. .hack//
Användarvisningsbild
andreaze
Geocachare

Inlägg av andreaze » mån aug 01, 2011 20:43

Tror absolut inte det är några problem. Tycker man får massa såna loggar
Bild]
Bild
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » mån aug 01, 2011 21:07

Ankarcrona skrev:Jag har nu hjälp min son att skaffa ett eget konto på GC.com. :D
Tänkte ge honom en knuff att komma igång genom att hjälpa honom logga några av de cacher vi hittat tillsammans.
Han har ofta varit med mig när jag cachat och många gånger varit den som sprungit före och hittat burken, om jag nu loggar några av dessa cacher i hans namn skulle ni då se det som fel och radera loggarna?

Hans namn står så klart inte i loggboken helt enkelt för att han då inte hade något konto...
Jag har inte för avsikt att hjälpa honom logga founds gjorda långt till baka i tiden utan bara de som vi exempelvis hittat nu under semestern...

Som sagt hur ser ni på det :?:

Jag vill nämligen inte hjälpa honom att logga en cache för att han sedan skall få raderade loggar och sura mail... (Har sett och hört exempel på hur det kan gå till, inte minst här på forumet).
Skriv:
Jag har nu ett eget konto och loggar de cacher jag tagit med pappa (Ankarcrona)
TFTC

(klipp o klistra)
Jag tror inte det är någon som protesterar, själv skulle jag aldrig komma på tanken. Vet flera som gjort så!
Ankarcrona
Geocachare
Efternamn: Ankarcrona
Förnamn: Tomas
Kontakt:

Inlägg av Ankarcrona » mån aug 01, 2011 21:23

Tack för era synpnkter, skönt att höra att det finns sunda människor... =D> =D> =D>

Får bli en förklarande logg, eventuellt ett pm. i de fall det blir aktuellt...

Det första grabben gjorde när jag fått ok på hans Nick var att springa ut till ett träd på andra sidan vägen, klättra upp till fågelholken o skriva i sitt nick i loggboken :D
Sedan kom han helt överväldigad tillbaka o berättade med hela sin kropp hur han gått tillväga :D
Användarvisningsbild
Gavia-SGCD
Föreningsmedlem ★
Föreningsmedlem ★
Efternamn: Sylvan
Förnamn: Anders

Inlägg av Gavia-SGCD » mån aug 01, 2011 21:27

Det som jag personligen tycker är viktigt, för det underlättar när jag kollar upp loggen, är att man skriver rätt datum, så man också där ser att loggarna "hör ihop".
You don't have to be handicapped to be different
Everybody is different

Kim Peek, 1951–2009
Supersavant, UT

OC by Gavia and his Smashing GeoCaching Dogs
Användarvisningsbild
rogge88
Geocachare

Inlägg av rogge88 » mån aug 01, 2011 21:33

Gavia-SGCD skrev:Det som jag personligen tycker är viktigt, för det underlättar när jag kollar upp loggen, är att man skriver rätt datum, så man också där ser att loggarna "hör ihop".
Visst helt rätt, tänkte på det men skrev det inte eftersom jag förmodade det var så det skulle gå till.
OrjanC
Geocachare
Efternamn: Christensson
Förnamn: Ørjan

Inlägg av OrjanC » mån aug 01, 2011 21:52

Ankarcrona skrev:Tack för era synpnkter, skönt att höra att det finns sunda människor... =D> =D> =D>

Får bli en förklarande logg, eventuellt ett pm. i de fall det blir aktuellt...

Det första grabben gjorde när jag fått ok på hans Nick var att springa ut till ett träd på andra sidan vägen, klättra upp till fågelholken o skriva i sitt nick i loggboken :D
Sedan kom han helt överväldigad tillbaka o berättade med hela sin kropp hur han gått tillväga :D
Roligt att höra, lär honom sedan att skriva ner det som händer när han cachar i sina loggar. Att bjuda på sig själv är mitt motto, det får förhoppningsvis någon annan på gott humör.

Kan bara hålla med alla sunda människor.
Det enda jag kan bidra med är att förklara för din son att det finns risk för att eventuellt kanske kan få frågor från cacheägaren och att dessa kan (hoppas dock inte det) vara lite "hårda".
Bara så att han är förberedd och att du sen kan "agera".
Användarvisningsbild
pinkunicorn
Föreningsmedlem
Efternamn: Persson
Förnamn: Hans

Inlägg av pinkunicorn » tis aug 09, 2011 13:54

Två i min familj har gjort det där efter att tidigare loggat på mitt konto, och jag tror inte att de fått några brev med gnäll alls. Skriv ett förklarande loggmeddelande och kopiera det till alla "bakåtloggarna" och kör!
Bild
grodan & fiabus
Geocachare
Efternamn: Gustafsson
Förnamn: Karin & Björn

Inlägg av grodan & fiabus » sön aug 14, 2011 23:52

Jag skulle inte radera sådana loggar, är faktiskt i samma sits själv då jag sitter och "bakloggar" de cacher vår dotter varit med om att logga.
Hoppas han hittar många fler cacher och tycker det är roligt.
grodan Karin
karta och kompass
Geocachare
Efternamn: Ekstrand / Burström
Förnamn: Petra / Lars

Inlägg av karta och kompass » mån aug 15, 2011 0:20

Då våra barn fick eget alias bak loggade vi de cacher som de varit med på. Skrev "tidigare loggat under Karta och kompass men har eget alias nu. TFTC" och loggade dem med samma datum som vi loggade. Fick inte några sura kommentarer. Önskar sonen lycka till med cachandet!
Skriv svar