Har några cachar försvunnit pga president Obamas besök?

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
bifrost_global
Ny i forumet

Har några cachar försvunnit pga president Obamas besök?

Inlägg av bifrost_global » tis sep 03, 2013 17:58

Undrar bara efter allt säkerhetspådrag som nu sker runt om i Stockholm om några cachar har försvunnit?
Har själv fått rapport att min cache i Arlanda (GC2JPXD) är försvunnen, vilket är första gången sedan den lades ut 25/11 2010.
Behöver i och för sig inte bero på besöket.
FamiljenSjodin
Geocachare

Re: Har några cachar försvunnit pga president Obamas besök?

Inlägg av FamiljenSjodin » tis sep 03, 2013 20:32

Min Kungsan ligger väldigt nära synagogan som ska besökas imorgon, men såvitt jag vet finns den kvar. Fast bombgänget kom väl inte ut förrän idag, så jag vet inte riktigt.
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Re: Har några cachar försvunnit pga president Obamas besök?

Inlägg av MatsAgeby » tis sep 03, 2013 21:35

Läste någonstans att de tydligen plockar bort en massa papperskorgar som en säkerhetsåtgärd.
Kanske att någon/några cacher får ny placering när papperskorgarna placeras tillbaka (om de inte märker upp varifrån de kommer).

Skulle vara lite extra skoj om det publicerades någon cache innanför avspärrningarna medans det är avspärrat. Alltså att burken placerades ut innan avspärrningarna...

Kanske att våra reviewers har lite extra "koll" eller avvaktar med publiceringar i City under dessa dagar.

Vem vet kanske presidenten GeoCachar och att han skulle vara sugen på lite FTF-Jakt utan konkurrensen från alla galna Stockholmare som äger en GPS... ;-)

.
Skriv svar