More later

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
Användarvisningsbild
Justis
Föreningsmedlem
Efternamn: Ekman
Förnamn: Lennart
Ort: Stockholm (Östermalm) och Nynäshamn (Bergholmen, Torö)

More later

Inlägg av Justis » ons mar 11, 2015 18:00

Ofta råkar jag ut för loggar på mina cacher (eller ser på andras cacher) som bara säger "More later", men se´n kommer ingenting.
Det hade varit kul med ett förtydligande, var cachen bra, behövde den någon form av service, eller hade cacharen något annat kul att berätta.
Bara "More later" utan att det blir något more later, känns lite trist.
Ska man gå på vederbörande efter en månad och fråga vad han/hon tyckte?
Användarvisningsbild
bonde456
Geocachare
Efternamn: Persson
Förnamn: Andreas

Re: More later

Inlägg av bonde456 » ons mar 11, 2015 19:32

Ja varför inte, har det gått en månad så kan personen lika gärna glömt bort det.
Man ska däremot inte vara alltför snabb då många samlar ihop och loggar sent.
BildBild
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » ons mar 11, 2015 22:21

Ja såna ser man lite här o där, tom år gamla, nästan så man tror att vissa har satt det i system...

Jag gör det på FTF men redigerar oftast direkt när jag är hemma igen, den senaste häromdagen väntade jag ett dygn, mest för att retas eftersom jag visste att det var flera som bevakade den efter att det kom ut att vi fick besök av 2 polispatruller o 1 hundpatrull som stoppades på vägen ut 8)
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » tor mar 12, 2015 0:06

Jag tycker att det är ännu mer trist att få webloggar som säger "TFTC" eller om loggen innehåller fler än fyra tecken men texten säger egentligen ingenting då texten kan bestå av text som "Denna Cache är personens xxx loggade cache" och annan "maskinellt" skriven text utan ett enda ord som beskriver något om personens upplevelse eller något som handlar om Cachen.

Jag personligen skriver gärna lite längre loggar då det är extra kul att dels dela med sig av sina upplevelser/erfarenheter dessutom är det spännande för mig själv att läsa en utav mina egna loggar, skrivna för "längesedan"...
Exempel på några av mina senaste webloggar (kanske kan få någon att skriva "lite mer..."):
http://coord.info/GLGVDV4Y http://coord.info/GLGV0W5B
http://coord.info/GLGTTZJX http://coord.info/GLGNGWFB
http://coord.info/GLGMHHEY

Jag vet att jag har skrivit "Mer senare..." på några cacher och sedan (faktiskt) glömt bort att skriva den mer utförliga texten.
Jag skulle personligen inte ta illa upp om jag får en påminnelse om att jag på Cachen XYZ har skrivit "Mer senare..." och att Cache-Ägaren ser fram emot att få ta del av den mer utförliga loggen.

Man kan ju kolla personens tidigare webloggar på cacherna som den har loggat tidigare och där se hur "välskrivna" loggarna är.
Det kan ju vara så att personen inte skriver så mycket av intresse även "senare..." och då kanske man väljer att inte påminna.

Lite längre loggar som berättar om upplevelsen som GeoCacharen hade i samband med loggningen samt gärna några ord om Cachen så skulle man som läsare av webloggar bli riktigt nöjd.

.
ta68
Geocachare
Efternamn: Axelsson
Förnamn: Torbjörn

Inlägg av ta68 » tor mar 12, 2015 14:41

Fast som loggare har jag märkt att det där är en inte alltid lätt avvägning.

Mystar förlorar ofta eftersom det inte går att beskriva platsen så noga, även om det var bra. (Mer än kanske "intressant plats, höll temat" eller liknande om det passar in).

Sedan så har cachningen ändrats sedan starten, cachebeskrivningarna är många gånger korta och intetsägande, platserna inte värda en resa i sig och då bli ju kommentarerna därefter.

Det blir lätt så att man åker iväg och tar några tiotal cacher och då är hela resan äventyret, men hur ska man skriva det? Kopierade långa loggar är trist det också.

Jag försöker skriva om det finns något att skriva, men det är inte alltid det finns något att säga om just den burken.
Användarvisningsbild
wkstrm
Geocachare
Efternamn: wkstrm
Förnamn: wkstrm
Kontakt:

Inlägg av wkstrm » sön mar 15, 2015 15:00

Inte för att jag har lagt ut så många cacher eller cachar så mycket heller för den delen men på den cachen jag har ute nu har jag märkt två typer "canned responses". Den första är något i stil med:
Idag var cache X ute och cachade i området Y och fann Z många cacher. TFTC!
Den andra är något i stil med:
Idag var cache X ute och cachade i området Y och fann Z många cacher.
Här fick jag leta en stund men eftersom det var soligt så gjorde det inget. Till slut hittade jag burken på en helt fantastisk plats och kunde logga den. Kul att du lade den just här för det var verkligen oväntat!
TFTC!
Kanske inte riktigt så, men ni förstår hur jag menar.
Sen har jag ju fått en del TFTC också. Jaja, alla är inte lika kommunikativa som andra, så är det ju. Men det är roligare med välskrivna loggar. Själv försöker jag berätta lite om mina (oftast) missöden när jag loggar. Mår cachen bra brukar jag inte säga något men behöver den omvårdnad brukar jag även lägga en sådan logg så att ägaren ska kunna åtgärda.

Vilket påminner mig om att jag måste kolla till min eftersom den inte lyckats bli hittad på ett tag nu. Får ta det efter jobbet. :S
Följ med på mina resor eller på mina geocachingäventyr eller både och på: www.ixploretheworld.com

Bild
Skriv svar