Geocachingen i augusti

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
helvite
Geocachare

Re: Geocachingen i augusti

Inlägg av helvite » mån jun 22, 2015 20:40

Har en för mig ologgad löst myst nära. Den har många fav men dessvärre ingen D5a. Jag loggar den senare å cachar in 2 souvenirer. =)

Såg i GS forumet att det är möjligt att få fler souvenirer på en och samma cache.
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jun 22, 2015 20:49

helvite skrev:Har en för mig ologgad löst myst nära. Den har många fav men dessvärre ingen D5a. Jag loggar den senare å cachar in 2 souvenirer. =)

Såg i GS forumet att det är möjligt att få fler souvenirer på en och samma cache.
Om jag inte minns fel håller du till relativt nära denna : http://coord.info/GC5PKX2 .
denna ger dig inte bara tre souvenirer utan också en härlig tur på Ängsö! Rekommenderas!
Bild
Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » mån jun 22, 2015 22:21

Hmm.. skulle behöva en annan hjärna för att fixa dessa mystar. Hela Västerås med omgivning ser ut som ett enda stort frågetecken då jag kollar min cache-karta! Nåväl, tror jag tar å loggar mysten imorgon på cykel innan jobbet. Kan ju inte vänta ända in i augusti för att få souvenir på mysten. Nöjer mig med fav nu tror jag..
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » mån jun 22, 2015 22:29

helvite skrev:Hmm.. skulle behöva en annan hjärna för att fixa dessa mystar. Hela Västerås med omgivning ser ut som ett enda stort frågetecken då jag kollar min cache-karta! Nåväl, tror jag tar å loggar mysten imorgon på cykel innan jobbet. Kan ju inte vänta ända in i augusti för att få souvenir på mysten. Nöjer mig med fav nu tror jag..
Jag tror att du löser huvuddelen på Ängsö, de flesta var inte allt för svåra om jag minns rätt. Har du tittat på dem?

Jag håller med om att det finns ett gäng mystar i Västerås, jag gillar det också då mystarna är slut i Enköping. Det finns de som jag inte löst ännu men ni har många varianter av mystar där det finns ett gäng som håller riktigt högklass!
Bild
Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » tis jun 23, 2015 8:34

Jag är igång nu, dock inte med Ängsö-mystarna.. ..men med denna: http://www.geocaching.com/geocache/GC1T ... a964ab9d82

Som belöning fick jag en "glassig" souvenir och detta meddelande:
"You were geocacher #70361 of 70375 to earn this souvenir. Nice job!"
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Inlägg av ApanAnn » tis jun 23, 2015 11:22

Jag vet inte om jag vågar testa... Jag menar, tänk om jag bara får myst-souveniren och inte den för D5. Tillbaka till ritbordet liksom :P
Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » fre jun 26, 2015 8:02

Se där, nu fick jag blodad tand på några gamla mystar! Kunde bärga en annan gammal myst tidigt i morse: http://www.geocaching.com/geocache/GC21 ... 7cc28f155a
Så nu har jag klarat uppdraget fav poäng dubbelt. Härligt! Säga vad man vill om Groundspeaks "augusti-påhitt" men det får i alla fall mig att börja röra på "fläsket" och anstränga "de grå". =)
Användarvisningsbild
Sillen
Geocachare

Inlägg av Sillen » lör jun 27, 2015 16:06

helvite skrev:Se där, nu fick jag blodad tand på några gamla mystar! Kunde bärga en annan gammal myst tidigt i morse: http://www.geocaching.com/geocache/GC21 ... 7cc28f155a
Så nu har jag klarat uppdraget fav poäng dubbelt. Härligt! Säga vad man vill om Groundspeaks "augusti-påhitt" men det får i alla fall mig att börja röra på "fläsket" och anstränga "de grå". =)
Kul du är på g, nu är det inte många blå kvar V-ås. =D> Du valde en mycket snygg myst.
Bild
Bild
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » tor jul 09, 2015 14:57

Vad har ni för planer för nästa medalj?

Jag insåg nyss att jag har en D5 på min "vill lösa" lista. Bara att lägga upp :)
http://www.geocaching.com/geocache/GC2M76G
Bild
helvite
Geocachare

Inlägg av helvite » tor jul 09, 2015 19:17

Hur skön myst som helst! Jag tror jag är chanslös men min mamma skulle nog fixa den lätt.
Användarvisningsbild
Cordin
Föreningsmedlem
Efternamn: Niclas
Förnamn: Tjäder
Kontakt:

Inlägg av Cordin » tor jul 09, 2015 19:25

Har nyss löst och loggat en liknande. Men får nog leta en femma närmre hem.
Bild
Var dig själv alla andra är upptagna.
Användarvisningsbild
Frudden
Geocachare
Efternamn: Wergeland
Förnamn: Fredrik

Inlägg av Frudden » fre jul 10, 2015 9:42

Någon som vet om attended-logg på ett T5-event ger en souvenir för T5-cacharna? Räknas event som en cachetyp i det här fallet?

// Fredrik W
Användarvisningsbild
OlaHansson
Föreningsmedlem
Efternamn: Hansson
Förnamn: Ola
Kontakt:

Inlägg av OlaHansson » fre jul 10, 2015 16:22

Frudden skrev:Någon som vet om attended-logg på ett T5-event ger en souvenir för T5-cacharna? Räknas event som en cachetyp i det här fallet?

// Fredrik W
Är inte helt säker men vad jag har förstått ska det räknas
MatsAgeby
Föreningsmedlem
Efternamn: Ageby
Förnamn: Mats

Inlägg av MatsAgeby » mån jul 20, 2015 1:57

En utav mina Cacher har blivit nästintill omöjlig att nå och kräver nu "Special Tools" i form av HäckSax / RöjSåg eller liknande verktyg som drivs på batteri eller bensin, då det inte finns något 220 Volts uttag i närheten.

Har av den anledningen höjt T från 1,5 till 5.
Kanske att det finns några halvtokiga som skulle se detta som ett spännande projekt och samtidigt införskaffa sig en Souvenir (T=5).

Cachen det handlar om ligger i Kungens Kurva (Södra Stockholm intill IKEA).
"XMAS2013-13 Lucia kommer med ljuset" http://coord.info/GC4V8JV

Ni är välkomna...!

.
ApanAnn
Geocachare

Inlägg av ApanAnn » mån jul 20, 2015 10:40

Bushwhacking-event, någon?
Bild
Skriv svar