Geocachingen i augusti

För allt geocachingrelaterat som inte passar in i någon kategori ovan.
helvite
Geocachare

Re: Geocachingen i augusti

Inlägg av helvite » tor sep 03, 2015 20:28

Jag spurtade på slutet och loggade en earthcache i Visby på Gotland. Det blev en del andra loggningar där med eftersom sist jag var på Gotland hade jag inte börjat med geocaching ännu, så hela ön var ologgad. Denna gång fick jag 3 souvenirer. Jag bommade eventet och extremcachen. Men "jag är inte bitter".. Det här är bra cachat för att vara mig. =)
ApanAnn
Geocachare
Efternamn: Ann
Förnamn: N

Inlägg av ApanAnn » fre sep 04, 2015 11:58

Jag är inte heller bitter, eller kanske lite över att det blev en DNF när jag försökte få Geocaching day souveniren... Det fanns inte riktigt tid eller tillfälle att leta något annat då. Men jag var ute och cachade den dagen :lol:

Jag gillar att såna här utmaningar taggar mig att komma ut och prova saker jag kanske inte hade testat annars. Mystsouveniren tog jag på "rätt" dag, och jag hade nog inte plockat den mysten just då om jag inte haft en extra morot. Eartcachen ledde till en skön långpromenad som jag nog inte tagit annars.

Det var kul att souvenirerna var så blandade i hur enkla eller svåra de var.
Bild
stina_m
Geocachare

Inlägg av stina_m » fre sep 04, 2015 15:31

För min del blev det bara Fun with favorites. Och Geocaching day, fast det var en slump. :oops: Jag gjorde ett försök på en D5 och känner mig rätt nöjd ändå att jag i alla fall försökte. Jag hade verkligen hoppats på att komma över min blyghet och pallra mig iväg till ett event. Hade för övrigt redan innan lovat mig själv att inte hålla på att jaga souvenierer, men som vanligt när det gäller geocaching håller jag inte vad jag lovar!
Användarvisningsbild
lundwall
Geocachare
Efternamn: Lundwall
Förnamn: Anders

Inlägg av lundwall » lör sep 05, 2015 15:36

Fun with Favorites: You were geocacher #220,778 of 459,730 to earn this souvenir. Nice job!

Den här kommer jag faktiskt inte ihåg vilken jag plockade med, men det var mailet som den resulterade i som fick mig att plocka upp geocaching igen på allvar, jag har hållt på i nio år, men med stoooora luckor och hade innan den här sommaren drygt 30 finds i totalt fyra länder.

High Five for the Earth: You were geocacher #43,402 of 87,086 to earn this souvenir. Nice job!

Mycket bra att äntligen få tummen ur och ta en av mina närmaste - http://coords.info/GC337D5 - Jättegrytan här i Lysekil.

Meet your Road Trip Crew: You were geocacher #55,893 of 79,404 to earn this souvenir. Nice job!

Denna resulterade i mitt första event (Fikaevent i Munkedal, http://coords.info/GC5Y5RN, där jag fick träffa flera av de nick jag sett i loggböcker i alla möjliga cachar, och sen dess har träffat på fler event och även för cachingsessioner. Klart kul, och ser fram emot många fler!

Put on your Thinking Cap: You were geocacher #60,742 of 108,672 to earn this souvenir. Nice job!
Let's Get Extreme: You were geocacher #71,734 of 90,522 to earn this souvenir. Nice job!

Dessa två tog jag i en smäll - utan att inse att det skulle få mig att plocka hela Road Trip Hero-grejen. Då http://coords.info/GC48E65 är både en Myst och en D5 så smällde det till och resulterade i tre medaljer. Hade redan en annan myst löst för att ta Myst-biten med den.. men det behövdes ju inte :)

Road Trip Hero: You were geocacher #24,966 of 50,936 to earn this souvenir. Nice job!

Det här har definitivt fått mig att bli aktiv igen, även om jag vet att en blöt och regnig höst kommer få mig att dra ner på tempot en hel del. Dock har jag börjat planera för flera stora serier med cachar som man kan finslipa på under hösten/vintern, och dessutom lägga ut tomma behållare på prov, för att se om de klarar sig och får vara i fred. Ser redan fram emot nästa serie med utmaningar!
FN-yxa
Geocachare
Efternamn: J
Förnamn: Micke

Inlägg av FN-yxa » sön sep 13, 2015 21:19

Satt och kollade nu bara för skojs skull. Självklart kan det finnas de som ligger efter med loggandet men ändå....

51 630 Road Trip Hero´s, är inte det lite lite? (Att jag tänker så säger kanske mer om mig än dem :) )

462 004 har hittat en cache med minst 10 FP. Så det är ju uppenbarligen ganska många som har varit ute och cachat i augusti.

/ FN-yxa
Bild
Skriv svar